MÓJ TOURAN - wrażenia po 20 tyś. km
- Bazyl
- Początkujący
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz lip 13, 2014 22:44
- Auto:: Touran 1.9 TDI 2004
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: KLB - opolskie
- Podziękował: 1 raz
MÓJ TOURAN - wrażenia po 20 tyś. km
Witam...
To może i ja podzielę się wrażeniami z użytkowania "Turka".
Moją historię z motoryzacją (czyt. kierowaniem pojazdami mechanicznymi, a nie wgłębianie się w tajniki mechaniki i elektroniki) zacząłem od francuskiej myśli technologicznej, czyli Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI. I choć znajomi porównywali ją do "karocy z dyni", co nie ukrywam przyczyniło się do rozważań nad zmianą auta, to jeździło się nim komfortowo. Celowo podkreśliłem to słowo, bo dopiero teraz zaczynam rozumieć to słowo.
Ale do rzeczy... Auto zaczęło generować koszty, porównywalne z wartością pojazdu, tak więc po kilku miesiąc poszukiwań padło na NIEGO:
Touran 1.9 TDI 105 KM silnik BLS - wersja Higline
Przy zakupie przebieg: 191 500 km
WYPOSAŻENIE:
- 5-cio osobowy
- skrzynia DSG 6-cio biegowa
- klimatyzacja 2-strefowa
- klimatyzowany schowek
- ABS z ESP
- tryb Winter
- poduszki powietrzne z kurtynami
- tempomat
- RNS 510
- elektryczne szyby
- lusterka podgrzewane
- central zamek
- skórzana tapicerka
- podgrzewane przednie fotele
- ISOFIX
- czujniki parkowania tył
- hak
Z racji tej, że to mój pierwszy automat, nie za bardzo wiedziałem czego szukać. Oczywiście auto kupiłem od "zaprzyjaźnionego" handlarza.
Auto prowadzi się wyśmienicie. Przez te pół roku nie obyło się jednak bez mniejszych / większych usterek.
Już na początku pojawił się problem z DSG, na rozgrzanym silniki szarpanie przy ruszaniu. Rozwiązanie... regeneracja mechatroniki - koszt 2 500 zł. Po przejechaniu 20k kilometrów DSG bez zarzutu.
Spalona żarówka (tył) - oczywiście komputer pięknie mnie poinformował o zaistniałym fakcie. Głowiłem się z dwa dni jak dostać się do żarówki przeszukując forum - w ostateczności wystarczyło odkręcić dwie śruby i ściągnąć klosz... Wykonując tą czynność zastanawiałem się, jak miałbym to zrobić w trasie (od tego czasu wożę w samochodzie płaski śrubokręt).
Irytujące tankowanie pojazdu... Na początku był to rytuał, po tylu kilometrach opanowałem sztukę szybkiego tankowania - pistolet włożony do baku w taki sposób, aby punkt zgięcia pistoletu opierał się na rancie wlotu, wciskamy pistolet na max i blokada. Tym sposobem udaje mi się zalać bak na 57l.
Spalanie: trasa - 6.0l; miasto - 7.5l; tryb mieszany - 6.5l
Co do tej pory zrobiłem - zamontowałem CB w podłokietniku i... brakuje ciągle czasu na resztę ;(
Co będę chciał zrobić:
- przede wszystkim zagłębić się w tajniki VCDS'a i VAG'a
- na pewno nowy soft do RNS'a + nowe mapy
- wymiana włącznika świateł i regulacji lusterek na chrom
- system głośnomówiący
- kamera przód / tył + oczywiście konfiguracja z RNS'em
Mam nadzieję, że znajdę na forum większość odpowiedzi na nurtujące mnie pytania...
Pozdrawiam
To może i ja podzielę się wrażeniami z użytkowania "Turka".
Moją historię z motoryzacją (czyt. kierowaniem pojazdami mechanicznymi, a nie wgłębianie się w tajniki mechaniki i elektroniki) zacząłem od francuskiej myśli technologicznej, czyli Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI. I choć znajomi porównywali ją do "karocy z dyni", co nie ukrywam przyczyniło się do rozważań nad zmianą auta, to jeździło się nim komfortowo. Celowo podkreśliłem to słowo, bo dopiero teraz zaczynam rozumieć to słowo.
Ale do rzeczy... Auto zaczęło generować koszty, porównywalne z wartością pojazdu, tak więc po kilku miesiąc poszukiwań padło na NIEGO:
Touran 1.9 TDI 105 KM silnik BLS - wersja Higline
Przy zakupie przebieg: 191 500 km
WYPOSAŻENIE:
- 5-cio osobowy
- skrzynia DSG 6-cio biegowa
- klimatyzacja 2-strefowa
- klimatyzowany schowek
- ABS z ESP
- tryb Winter
- poduszki powietrzne z kurtynami
- tempomat
- RNS 510
- elektryczne szyby
- lusterka podgrzewane
- central zamek
- skórzana tapicerka
- podgrzewane przednie fotele
- ISOFIX
- czujniki parkowania tył
- hak
Z racji tej, że to mój pierwszy automat, nie za bardzo wiedziałem czego szukać. Oczywiście auto kupiłem od "zaprzyjaźnionego" handlarza.
Auto prowadzi się wyśmienicie. Przez te pół roku nie obyło się jednak bez mniejszych / większych usterek.
Już na początku pojawił się problem z DSG, na rozgrzanym silniki szarpanie przy ruszaniu. Rozwiązanie... regeneracja mechatroniki - koszt 2 500 zł. Po przejechaniu 20k kilometrów DSG bez zarzutu.
Spalona żarówka (tył) - oczywiście komputer pięknie mnie poinformował o zaistniałym fakcie. Głowiłem się z dwa dni jak dostać się do żarówki przeszukując forum - w ostateczności wystarczyło odkręcić dwie śruby i ściągnąć klosz... Wykonując tą czynność zastanawiałem się, jak miałbym to zrobić w trasie (od tego czasu wożę w samochodzie płaski śrubokręt).
Irytujące tankowanie pojazdu... Na początku był to rytuał, po tylu kilometrach opanowałem sztukę szybkiego tankowania - pistolet włożony do baku w taki sposób, aby punkt zgięcia pistoletu opierał się na rancie wlotu, wciskamy pistolet na max i blokada. Tym sposobem udaje mi się zalać bak na 57l.
Spalanie: trasa - 6.0l; miasto - 7.5l; tryb mieszany - 6.5l
Co do tej pory zrobiłem - zamontowałem CB w podłokietniku i... brakuje ciągle czasu na resztę ;(
Co będę chciał zrobić:
- przede wszystkim zagłębić się w tajniki VCDS'a i VAG'a
- na pewno nowy soft do RNS'a + nowe mapy
- wymiana włącznika świateł i regulacji lusterek na chrom
- system głośnomówiący
- kamera przód / tył + oczywiście konfiguracja z RNS'em
Mam nadzieję, że znajdę na forum większość odpowiedzi na nurtujące mnie pytania...
Pozdrawiam
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Re: MÓJ TOURAN - wrażenia po 20 tyś. km
W każdym Touranie jest śrubokręt obracany, płaski-krzyżowy. Końcówką jego plastikowego uchwytu można wstępnie wkręcać śruby kół.Burgiel pisze:(od tego czasu wożę w samochodzie płaski śrubokręt).
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: MÓJ TOURAN - wrażenia po 20 tyś. km
Bardzo ładne autko, bardzo fajna baza na mody i później może być jedno z ładniejszych autek na forum.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
-
- Przeglądacz
- Posty: 120
- Rejestracja: wt wrz 23, 2014 00:17
- Auto:: Seat Alhambra 2.0CR 2014
- Imię:: Mirek
- Lokalizacja: Oxford
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: MÓJ TOURAN - wrażenia po 20 tyś. km
Fajna furka miliona kilometrów i bezawaryjności życzę.
[url=http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=10627]Touran by mirek1967]
The Man Who Sold The World
The Man Who Sold The World
- Eljot
- Władca postów
- Posty: 3968
- Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
- Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
- Imię:: Lesław
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 780 razy
- Otrzymał podziękowań: 344 razy
- Kontakt:
Re: MÓJ TOURAN - wrażenia po 20 tyś. km
Rzeczowo i fachowo podchodzisz do rzeczy!
Serduszko masz takie samo jak w moim (rok starszym)>


Serduszko masz takie samo jak w moim (rok starszym)>

-
- Posty: 0
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2018 13:25
- Auto:: Touran FSI 2006
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Szczecin
- Levvy
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: sob paź 15, 2016 23:38
- Auto:: 1.9 Bkc'08trendline
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: wejherowo
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: MÓJ TOURAN - wrażenia po 20 tyś. km
Ten kolor sie dobrze komponuje z srebnymi elementami. Nie rozumiem problemu z tankowaniem...