Masz rację w odniesieniu do "starej" technologii akumulatorów i alternatorów.wesol pisze:Jaka rekuperację możesz mieć bez akumulatora i części elektrycznej napędowej? Auto musi być hybrydowe. Zresztą jaki odzysk prądu z tak małego wytwórnia prądu jakim jest alternator?
Zwiększanie ładowania? Tego nie kumam. Co niby ląduje na umur akumulator? Że niby o ile podnosi to? Po odpaleniu masz ładowanie akumulatora zazwyczaj że 15-18 amper. Szybko jednak spada i po kilku minutach już jest z 10-12 amper. Po kolejnych minutach już jest z 6-8 amper. Po 20 minutach ładowanie na poziomie 3-4 amper. Oczewiscie alternator produkuje prąd do odbiorników auta czyli daje te 30-40 amper. Zależnie co jest załączone bo jak grzanie siedzeń szyb itp to wali jeszcze więcej ale dla Aku idzie tak jak pisałem. To nawet wynika z tego że nie może być akumulator ładowany mocnym prądem przecie taki akue 74 Ah ładowany jest prostownikiem prądem Q10 czyli 7.4 ampera. Szybkie ładowanie prostownikiem to Q20 czyli coś koło 15 amper. To już niewskazane by ładować tak kilka godzin.
W przypadku tych z magistralą LIN (stosownych w połączeniu z Start&Stop oraz rekuperacją) ma się to trochę inaczej.
Za rekuperację w ich przypadku uważa się podwyższenie prądu ładowania podczas hamowania silnikiem - przez to zamiast tracić energię podczas normalnej pracy wykorzystuje się i tak tą traconą zwykle podczas zwalniania (przy normalnej pracy napięcie wzbudzenia jest obniżane aby przy hamowaniu je podwyższyć).
Do tego musi być jednak akumulator zdolny do szybkiego ładowania i odporny na duże natężenia prądu ładującego. Wszystko przez to, że przy wykorzystaniu S&S akumulator jest dużo bardziej niedoładowany niż w normalnym przypadku.
Efekt podnoszenia obrotów to natomiast reakcja na konieczność dostarczenia większej ilości prądu niż wynika to z aktualnej prędkości obrotowej alternatora i jego chwilowej wydajności. Czyli jeśli alternator o mocy nominalnej 180A, przy biegu jałowym produkuje około 100A (nie znam dokładnych wartości, piszę z głowy), a jego rejestrowane obciążenie zbliża się do około 95% ECU podnosi obroty do osiągnięcia jakiegoś założonego stopnia obciążenia.
Ja mam natomiast inne pytanie - nie chcę wykorzystywać rekuperacji, nie mam żadnego modułu od tego tylko stary alternator. Co muszę zmienić/dołożyć aby to działało (w sensie alternator z LIN) czy nie muszę zmieniać nic. Wydaje mi się, że u siebie tego nie podłączę ale proszę o naprowadzenie.
Dotyczy Passata B6 z Bordnetz+Gateway3C bez Start&Stop.