air ride
- karolek_ust
- Specjalista
- Posty: 517
- Rejestracja: pn kwie 29, 2013 19:27
- Auto:: Jetta A2
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: Sweden/PUCK
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: air ride
tu np kupujesz tzw armaturę http://www.pneumat.com.pl/
mierzysz ile przewodów złączek najlepiej sobie to rozrysować jak to chcemy zrobić.
Kompresory to albo Viair od producenta , albo jakiś zamienniki , okucia to w necie dużo jest rys tech kupujesz materiał dajesz do tokarza i zrobi tobie . Butla to pierwszy lepszy złomowiec stary kompresor , złączki sobie spawasz tak jak chcesz i dajesz do piaskowania malowanie . Sterowanie to zależy na ile guzików chcemy pilota , czy też z kabiny , wiążka i gotowe .
mierzysz ile przewodów złączek najlepiej sobie to rozrysować jak to chcemy zrobić.
Kompresory to albo Viair od producenta , albo jakiś zamienniki , okucia to w necie dużo jest rys tech kupujesz materiał dajesz do tokarza i zrobi tobie . Butla to pierwszy lepszy złomowiec stary kompresor , złączki sobie spawasz tak jak chcesz i dajesz do piaskowania malowanie . Sterowanie to zależy na ile guzików chcemy pilota , czy też z kabiny , wiążka i gotowe .
Vento - Golf III - Astra G - Toledo 1M - Passat B5FL - Touran 1T1 - Jetta A2 - Touran 1T3 - A4 B8 -
-
- Przeglądacz
- Posty: 82
- Rejestracja: pt paź 19, 2018 18:14
- Auto:: 1T3, 1.6TDI, 2012
- Imię:: Maniek
- Lokalizacja: Słubice FSL
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: air ride
Panowie jakie 3tysie?
Największym wyzwaniem jest dobrać poduszki i je zamocować w miejscu sprężyn.
Kompresor z E39 albo innego bmw, tam jest wszystko: zawory itp. do tego czujnik regulacji (położenia) też z bmw, nowe przewody i całość zamyka się w tysiaku.
Robiliśmy taki zestaw koledze do lawety z tym ze kolega miał wszystkie graty ze starej bmw, którą rozbił więc koszta oparły się o poduszki 360zł i przewody około 70zł
Podpieliśmy wszystko na module GM i czujnikach położenia drążka stabilizacyjnego i można to było nawet kodować kablem do BMW.
Bajer polegał na tym że można zakodować wysokość nominalną i po dołożeniu obciążenia auto samo się poziomowało. Można bez takich rzeczy wtedy regulacja ręczna.
Widziałem u innego laweciarza, nie miał pompki ani zaworów tylko poduszki połączone przewodem, przewód był zakończony wentylem i jak załadował auto to dopompowywał sobie na stacji paliw z normalnego kompresora i też mu pasowało.
Teraz tylko dobrać jakieś poduszki do tourana ale w miejsce sprężyn a nie na amor ( tak jest prościej) a resztę sobie sam obcykam bo temat prosty jak budowa cepa.
Największym wyzwaniem jest dobrać poduszki i je zamocować w miejscu sprężyn.
Kompresor z E39 albo innego bmw, tam jest wszystko: zawory itp. do tego czujnik regulacji (położenia) też z bmw, nowe przewody i całość zamyka się w tysiaku.
Robiliśmy taki zestaw koledze do lawety z tym ze kolega miał wszystkie graty ze starej bmw, którą rozbił więc koszta oparły się o poduszki 360zł i przewody około 70zł
Podpieliśmy wszystko na module GM i czujnikach położenia drążka stabilizacyjnego i można to było nawet kodować kablem do BMW.
Bajer polegał na tym że można zakodować wysokość nominalną i po dołożeniu obciążenia auto samo się poziomowało. Można bez takich rzeczy wtedy regulacja ręczna.
Widziałem u innego laweciarza, nie miał pompki ani zaworów tylko poduszki połączone przewodem, przewód był zakończony wentylem i jak załadował auto to dopompowywał sobie na stacji paliw z normalnego kompresora i też mu pasowało.
Teraz tylko dobrać jakieś poduszki do tourana ale w miejsce sprężyn a nie na amor ( tak jest prościej) a resztę sobie sam obcykam bo temat prosty jak budowa cepa.
- karolek_ust
- Specjalista
- Posty: 517
- Rejestracja: pn kwie 29, 2013 19:27
- Auto:: Jetta A2
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: Sweden/PUCK
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: air ride
zamontuj kompresor z BMW i pobaw się zawieszeniem , nie dobije ci powietrza nawet , raz góra dół i już zapas powietrza nie ma i trzeba czekać ok 5 minut by nabił 20 l butle . Przerabiałem to wiem , i zobacz jak nivo wolon chodzi w bmw to jakie on robi cisnienie robocze . Lawet na poduszka to nie air ride , poduszki zamiast spreżyn no z tyłu tak , na tył uniwersalne okucia dajesz a na przód to albo robisz na amorku z krótkim skokiem na sztywno , albo musisz mieć gwint i pod to robisz okucia na poduszki 130 . Rysunek tech i tokarz działa .
Znam wielu co mówił to jak budowa cepa i ze tylko powietrze waż i gotowe , zrób od podstaw i potem napisz jak łatwo ci poszło , rysunki tech okuć mogę poszukać bo robiłem w Touranie kiedyś kumpla .
Znam wielu co mówił to jak budowa cepa i ze tylko powietrze waż i gotowe , zrób od podstaw i potem napisz jak łatwo ci poszło , rysunki tech okuć mogę poszukać bo robiłem w Touranie kiedyś kumpla .
Vento - Golf III - Astra G - Toledo 1M - Passat B5FL - Touran 1T1 - Jetta A2 - Touran 1T3 - A4 B8 -
- karolek_ust
- Specjalista
- Posty: 517
- Rejestracja: pn kwie 29, 2013 19:27
- Auto:: Jetta A2
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: Sweden/PUCK
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: air ride
przejże dysk jak znajdę to podeśle nie ma problemu .jaras99 pisze:Mógłbyś takimi rysunkami się podzielić?
Vento - Golf III - Astra G - Toledo 1M - Passat B5FL - Touran 1T1 - Jetta A2 - Touran 1T3 - A4 B8 -
-
- Przeglądacz
- Posty: 82
- Rejestracja: pt paź 19, 2018 18:14
- Auto:: 1T3, 1.6TDI, 2012
- Imię:: Maniek
- Lokalizacja: Słubice FSL
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: air ride
Ja nie potrzebuje airride przód-tył tylko podnoszony tył. Układ dobrze zrobiony, szczelny nie potrzebuje 5 minut aby nabic powietrza. Chyba ze ktoś chce typowo airride i co kilometr zmieniać położenie auta, mi tego nie trzeba. Poduszki znalazłem 130x3 -190zl tylko zamocować to w gniazdo sprężyny i mi spokojnie kompresor z bmw obsłuży...skoro dźwiga x5 dźwignie tył w turanie. Ciekawy jestem tych rysunków, o ktorych mówiłeś...same gumy bez okucia jeszcze taniej wychodzą a okucia w robocie na cnc chlopaki mi z PA9 ogarną. Jak masz i możesz to wrzuć te rysunki.
- karolek_ust
- Specjalista
- Posty: 517
- Rejestracja: pn kwie 29, 2013 19:27
- Auto:: Jetta A2
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: Sweden/PUCK
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: air ride
No ale co daje airride na tylnej osi , tutaj temat tyczy się zawieszenie że robisz glebę ale i mozesz podnieść na wzniesieniach itp . Ale nie co kilometr zmieniać . Ja mam gwint skrecony na maxa i jeżdze ja będzie air to edzie po to by na leżacym policjancie nie jechać po skosie a podnieść i opuscić . Zawieszenie Airride z tematu to nie to co myślisz że jak w BMW czy Mercu dołądujesz auto to ci wypoziomuje , Chłopaki chcą gleby a nie poziomowanie względem cięzaru
Vento - Golf III - Astra G - Toledo 1M - Passat B5FL - Touran 1T1 - Jetta A2 - Touran 1T3 - A4 B8 -
-
- Przeglądacz
- Posty: 82
- Rejestracja: pt paź 19, 2018 18:14
- Auto:: 1T3, 1.6TDI, 2012
- Imię:: Maniek
- Lokalizacja: Słubice FSL
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: air ride
Mi właśnie chodzi o takie podnoszenie względem ciężaru. Mój turek to wół roboczy do wożenia materiałów budowlanych przy budowie domu i czasem dupsko aż ciągnie po asfalcie, w tej sytuacji takie podnoszenie na poduszce to była by rewelacja.
Szukałeś może tych rysunków?
Szukałeś może tych rysunków?
- karolek_ust
- Specjalista
- Posty: 517
- Rejestracja: pn kwie 29, 2013 19:27
- Auto:: Jetta A2
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: Sweden/PUCK
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 94 razy
Re: air ride
Szukałem ale mam je na. Dysku który mam w. Pl
Vento - Golf III - Astra G - Toledo 1M - Passat B5FL - Touran 1T1 - Jetta A2 - Touran 1T3 - A4 B8 -