Podwyższone obroty 2.0 TDI BMM 2007 rok
-
- Początkujący
- Posty: 31
- Rejestracja: czw lis 14, 2013 10:25
- Auto:: Touran 5T1 2.0 CR DFGA
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Radlin
Podwyższone obroty 2.0 TDI BMM 2007 rok
Witam wszystkich. Doczepiłem się jakiś czas temu do podobnego wątku ale jest cisza więc zakładam nowy. Dotknął mnie problem podwyższonych wolnych obrotów w moim BMM, a przez prawie 6 lat nic się takiego nie działo. Dzieje się sporadycznie, bo trzeci raz od marca, raz w czasie dłuższej trasy, po zatrzymaniu się na światłach obroty były coś koło 1000, myślałem że dpf sie wypala ale jednak nie, bo po przyjeździe do domu nie gasiłem silnika, chodził na wolnych jakieś 45 min i nic. W między czasie podłączyłem vag ale błędów też nie wskazał przynajmniej w silniku. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu sytuacja wróciła do normy i był spokój jakieś 2 miesiące. Problem wystąpił znów przy krótkim odcinku, jakieś 6km jechałem, ledwo co się silnik zagrzał, zacząłem parkowanie i znów obr. podwyższone. Na tablicy nic się nie dzieje, auto jedzie normalnie. Po wyłączeniu i włączeniu znów wszystko w normie. Wczoraj znów po przejechaniu ok 40 km, zostawiłem go na wolnych i po kilku minutach obroty zwiększyły na ok 1000 obr/min. Po lekkim przegazowaniu spadły do normy i tak przez kolejne 40 km w normie. Pytanie mam na co zwrócić uwagę gdy problem znów wystąpi ? Jakie sprawdzić parametry vcds-em i w jakim module gdy problem znów wystąpi żeby dowiedzieć się co jest tego powodem? Na pewno temp. vcds wskazywał 86 st. Wybieram się w dłuższą trasę za niecałe 3 tyg. i fajnie byłoby dowiedzieć się co się dzieje.
- Lewik
- Zaawansowany
- Posty: 404
- Rejestracja: ndz cze 05, 2016 11:24
- Auto:: BKC 1,9
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Podwyższone obroty 2.0 TDI BMM 2007 rok
tak jak pisze kolega wyżej przy niskim ładowaniu alternatora sterownik podnosi broty silnika
Multimetr w reke i sprawdz ładowanie jak sytuacja sie powtórzy
Multimetr w reke i sprawdz ładowanie jak sytuacja sie powtórzy
-
- Początkujący
- Posty: 31
- Rejestracja: czw lis 14, 2013 10:25
- Auto:: Touran 5T1 2.0 CR DFGA
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Radlin
Re: Podwyższone obroty 2.0 TDI BMM 2007 rok
Właśnie dziś sprawdziłem ładowanie, na włączonej klimie, nawiew na max i włączone światła mijania pokazuje 13,6V. Podłączyłem potem miernik do masy i do zacisku alternatora i pokazał 13,7, ale w tym momencie obroty są normalne. Aku do nowych nie należy, ma kilka lat ale elektrolit jest, kontrolka na zielono świeci, na wyłączonym silniku i zapłonie pokazuje 12,5V więc sądzę, że ok. Klemy sprawdziłem, jest ok. Odkręciłem zacisk z alternatora, przeczyściłem ale też było ok. Nie sprawdziłem masy, chodzi o przewód z bieguna (-) który idzie gdzieś na karoserię? Ale dzięki bardzo, przynajmniej wiem, że mam w aucie taki system, bo wydawało mi się, że to jest w troszkę nowszych modelach. To nie problem żeby wozić miernik, jak sytuacja się powtórzy to od razu zmierzę ile ma. Czy wiecie może do jakiej wartości granicznej musi spaść ładowanie żeby sterownik podwyższył obroty ?
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: ndz lis 04, 2018 12:30
- Auto:: vw touran 2007 1.9 BXE
- Imię:: Karol
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Podwyższone obroty 2.0 TDI BMM 2007 rok

Witam mam podobny problem u siebie, rosną mi obroty do 1000? Mam roczny akumulator to raczej mało prawdopodobne z tym napięciem że za małe. Miałem luz na wlocie powietrza, myślałem że to tego wina że dostaje lewego powietrza ale po uszczelnieniu to samo. Jakieś pomysły? Zero błędów w VAGU
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Podwyższone obroty 2.0 TDI BMM 2007 rok
Przy starym golfie 4 miałem na akku 14,2-14,4V (odpalony silnik) i uważam że takie powinno być. Regulatory napięcia sa robione na 14,4V i przy sprawnym układzie tyle powinno być, nawet przy włączonych innych odbiornikach.