TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: Maciej_F »

Witam .
Ostatnio zacząłem ''studijiować '' System monitoringu ciśnienia w kołach .
Wiadomo :
Jest podstawowy w VW oparty na zliczaniu obrotów kół ( ale jest dupienny :? )
Druga wersja ( de luxe) faktycznie mierzy ciśnienie .

Przyjąłem do rozważań możliwość przeszczepu systemu z np. Passka B8.
Ło taki schemat :
TPMS Passat.png
No i właśnie : system okablowania jest prościański .
Trzeba mieć Gateway'a obsługującego CAN rozszerzony , Minimum czarno białe zegary .
Gateway Tire pressure.png
Iii :shock: Co dalej ? Parę pytań się nasuwa .

Można mieć włączone dwa systemy jednocześnie ? 4C i 65

Sterownik z Passka to : 5Q0907273
sterownik 5Q0907273.png
Czy jak sterownik jest 5Q0 to czujniki muszą być też 5Q0 ??
Czujnik 5Q0907275.png
A jak tafiło na bogatego - sie ma dwa zestawy kół . To można mieć , powsadzane dwa zestawy czujników w kołach ? .
I dalej na razie nie rozgryzałem tematu .
Czuniki z odbiornikiem sie jakoś kalibruje , dopisuje , uaktywnia etc ?

Generalnie to mnie zainspirował ten temat :
http://jimmy-cbx.blogspot.com/p/tire-pr ... oring.html
chłop zresztą przedstawia montaż tych dwóch systemów .
Ostatnio zmieniony śr lip 10, 2019 08:35 przez Maciej_F, łącznie zmieniany 1 raz.
caddy12345
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: ndz wrz 23, 2018 16:30
Auto:: Vw Caddy 1.9 TDI BSU
Imię:: Robert
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: caddy12345 »

dwa systemy można mieć bez problemu ale ten sterownik to nie jest MQB nie powinien być 3AA od np passat b7
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: Maciej_F »

No tak mojej alhambrze bliżej do B7 . To też do sprawdzenia od jakiego odbiornika startować .
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: szczyku »

Właśnie tu na forum jeden z użytkowników już sprzedawał sterownik i zacząłem się tym interesować. Ogólnie to czujniki można dorwać u ryżowych funfli dużo taniej, bo na allegro używki chyba po 200 zeta. Temat ruszony, można działać :)
Awatar użytkownika
JEDARO
Expert
Posty: 1505
Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
Imię:: Darek
Lokalizacja: Działdowo
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 518 razy

Re: TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: JEDARO »

3aa sterownik czujniki nowe mozna kupic od 150-200 nie musza byc ori byle zaprogramowane były pod vw
Touran By JEDARO
Caddy By JEDARO
Jest i Tiguan :)
[you] Jeśli pomogłem kliknij na podziękowanie
Mam wyłączone PW wiadomości kierować na maila
caddy12345
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: ndz wrz 23, 2018 16:30
Auto:: Vw Caddy 1.9 TDI BSU
Imię:: Robert
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: caddy12345 »

Ja używam sterownik 3AA 907 273 D i czujniki 3AA907275B i bardzo fajnie to działa i mam też zakodowane w pompie ABS tpms i wszystko hula sobie
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Re: TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: Tomasz_W-wa »

Jak ktoś chce założyć do MQB to proszę bardzo:

https://forums.ross-tech.com/showthread ... -MKVII-MQB

Ja tylko dodam że ten słabszy TMPS nie jest taki zły, 3 dni temu byłem w górach na wakacjach i po zjeździe z gór na niziny (wracałem już do domu) po całym wyjeździe wakacyjnym (dodam że zawsze przed dużymi wyjazdami dopompowuję ciśnienie w kołach na zalecane), we wszystkich kołach spadło mi ciśnienie o 0,1 i od razu system (a raczej pompa ABS) wyłapało i dało mi znać na liczniku i radiu (MIB1), po przejechaniu w trasie kilku kilometrów zjechaniu na stację i podpięciu do maszyny do pompowania wyszło właśnie że ciśnienie spadło tylko o 0,1 ale we wszystkich kołach (a dodam że wszystkie maszynki nowe w kołach, założone w tym roku)
Byłem trochę w szoku, że ubyło tak mało, a system już wywalił komunikach.
Jeżeli chodzi o ten rozbudowany system TMPS to na pewno jedno z fajniejszych rzeczy że pokazuje nam ciśnie każdego koła np. na radiu (np. w MQB) a więc od razu wiemy co się dzieje i z którym kołem ;)


Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3420
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: spacewalker »

caddy12345 pisze:dwa systemy można mieć bez problemu ale ten sterownik to nie jest MQB nie powinien być 3AA od np passat b7
ten z MQb mozna softowac na 3AA , bo najnowsze 3AA ... H z ochroną komponentu mają juz HW 5Q0
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: Maciej_F »

Tomasz_W-wa pisze:Byłem trochę w szoku, że ubyło tak mało, a system już wywalił komunikach.

No właśnie zainteresowałem sie tym tematem , bo mój TPMS oparty na pompie ABS jest , jakby tak powiedzieć ''toporny ''. Pokazał się sygnał jak już opona była zajechana ( albo druga wesja - żona nie zwróciła uwagi na żółtą ikonke ) . Generalnie myślałem czy jakoś to skalibrować trochę inaczej niż tylko przytrzymując dłużej przycisk SET
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: yox »

spacewalker pisze:
caddy12345 pisze:dwa systemy można mieć bez problemu ale ten sterownik to nie jest MQB nie powinien być 3AA od np passat b7
ten z MQb mozna softowac na 3AA , bo najnowsze 3AA ... H z ochroną komponentu mają juz HW 5Q0
... u mnie na MQB siedzi soft "F" ;)

Address 65: Tire Pressure (J502) Labels: 3AA-907-273.clb
Part No SW: 3AA 907 273 F HW: 5Q0 907 273
Component: RDKBERU30 H04 0011
Serial number: 40000000057629
ASAM Dataset: EV_RDKBERU30 005005
ROD: EV_RDKBERU30_005.rod
VCID: 377D9DDD8E4D83F224-8062

No fault code found.

... o ile pamietam "H" nie chciał "gadać" z zegarami SW 0705, co prawda teraz ma wyzsze zegary, jednak "F" pozostał ;)
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Re: TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: Tomasz_W-wa »

Maciej_F łatwo możesz sobie sprawdzić jak działa.
Podjedź do maszyny do pompowania kół, nabij ciśnienie na wszystkie koła tak samo, zakoduj ciśnienie w TPMS-e i w jednym kole spuszczaj o np. 0.2
Dobrze by było mieć ręczny manometr do kół, ale jak nie masz to w maszynie do pompowania.
Upuścić i przejechać się kawałek, jak nie wyłapie to następne spuszczenie o 0.2 aż do wyłapania systemu (czyli pompy) i będziesz miał wiedzę ile musi zejść powietrza z koła żeby TPMS w Twoim aucie rozpoznał spadek ciśnienia w kole/kołach ;)
Jak wyjdzie że dość szybko no to możesz zgłosić się do swojej żony o zakup nowej opony :haha:

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: Maciej_F »

Chyba jeszcze przetestuje tego mojego TPMS-a . Ze sprężonym powietrzem pod domem nie ma problemu :P
Tomasz_W-wa pisze:nabij ciśnienie na wszystkie koła tak samo, zakoduj ciśnienie w TPMS-e
Ale w naszym systemie TPMS-a nie ustawiamy wartości ciśnienia . Tylko resetujemy i wyrównujemy , powiedzmy: obwód kół ???
Tomasz_W-wa pisze:Jak wyjdzie że dość szybko no to możesz zgłosić się do swojej żony o zakup nowej opony
Specjalnie się postarała i rozwaliła zimówkę na dzień przed zmianą . Nooo i kto musiał kupić :/

-- 10 lip 2019, o 12:01 --
yox pisze:... u mnie na MQB siedzi soft "F"
Noooo na ciebie czekaliśmy do dysputy .

Zaczynamy teorię doboru odbiornika : 3AA czy 5Q0 .

U mnie zegarek ma niższe SW H03 0609 i nie zanosi się na podmianke na kolor :/ Więc w tej nowej zabawce muszę uważać .

Po pierwsze odbiorniki 5Q0 są tańsze i łatwiej dostępne .
Czy w takim razie jak rzecze Spacewalker :
spacewalker pisze:ten z MQb mozna softowac na 3AA , bo najnowsze 3AA ... H z ochroną komponentu mają juz HW 5Q0
Odbiornik 5QO można zastosować w modelach pokroju Passt B7 , Sharan/Alhambra N7 ?
Schematy podłączeń B7 , B8 są identyczne .
Czy jest jakiś problem z zastosowaniem odpowiedniego podwykonania ?:
5Q0 wykonania.png
Bo dla 5Q0 to jeszcze jest nie wiele ale dla 3AA aż 356 (!)

Ktoś kojarzy co za role mają te dodatkowe oznaczenia Zxx ???


Podejrzewam że 5Q0 jako nowszy ma więcej możliwości (zabawy) z poziomu licznika . Ale unikam jak ognia ochrony komponentów to czy 5Q0 takową mają ?


Z praktyki podłączania kamreki , wydaje mi się , że jakikolwiek odbiorniik ciśniania , można by podłączyć '' na krótko '' w magistrale ExtCAN i go przynajmiej obejrzeć na zegarach co tam ma , najwyżej nie będzie wyświetlał jeszcze ciśnień . Następny był by dobór czujników-nadajników
Ostatnio zmieniony śr lip 10, 2019 12:56 przez Maciej_F, łącznie zmieniany 3 razy.
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: szczyku »

spacewalker pisze:bo najnowsze 3AA ... H z ochroną komponentu mają juz HW 5Q0
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: yox »

... ale o co Ci chodzi ? ;) dostałeś 3 razy odp. nie myl SW z HW. Dla aut PQ pasuje tylko soft 3AA... możesz załozyć sobie 3AA... D lub F z tym że ten ostatni będzie juz na HW 5Q0...

Part No SW: 3AA 907 273 F HW: 5Q0 907 273

... poza tym "parametry" mozesz sobie sam napisać za pomoca prostego edytora i wgrać (ODIS-E)
20190710_115957.jpg
20190710_120157_002.jpg
20190710_115859.jpg
... możesz mieć również aktywne oba systemy, które będą obsługiwane z poziomu licznika
20190710_115720.jpg
... z tym że system oparty na ABS (indirect) zadziała gdy ubytek powietrza w kole będzie powyżej 20 % od stanu ostatniego resetowania
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: TPMS system de luxe - pomiar ciśnienia kół

Post autor: Maciej_F »

yox pisze:... ale o co Ci chodzi ? dostałeś 3 razy odp. nie myl SW z HW. Dla aut PQ pasuje tylko soft 3AA... możesz załozyć sobie 3AA... D lub F z tym że ten ostatni będzie juz na HW 5Q0...
Ło to to :bry:
Teraz zrozumiałem . U nas zabawa tylko ze sterownikiem 3AA .
:drinks:

-- 17 lip 2019, o 10:45 --

Zanabyłem u my frenda takie cóś :
https://pl.aliexpress.com/item/33034327 ... 5c0f43hVik
była promocja :omatko:

Zobaczymy jak to zadziała :hahaha:
Ale nie mówię nie zabawom z oryginalnym sterownikem 3AA .

Najszła mnie idea :shock:
Czy takie chińskie czujniki ( w szczególności te zewnętrzne ) to da się jakoś sparować z oryginalnym nadajnikiem 3AA ?

No takie rzeczy to chyba tylko w ERZE
ODPOWIEDZ