Wzrost spalania na biegu jałowym
-
lukaszww
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: śr kwie 18, 2018 23:37
- Auto:: 1T2 2.0 TDI BMM BMM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Wzrost spalania na biegu jałowym
Witam
Zaobserwowałem ostatnio dziwna rzecz. Jadę autem, za ok 200-300m mam się zatrzymać. Puszczam gaz, mam wrzucony bieg, spalanie wynosi 0.0. Jeśli wrzucę luz wtedy wzrasta spalanie od 0.0l ...1.6 .... 3.6. ... 5.2 .. i tak do ok 7.8l
Nie wiem czy jest to norma, ale wcześniej tak nie miałem. Czy spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem?
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Zaobserwowałem ostatnio dziwna rzecz. Jadę autem, za ok 200-300m mam się zatrzymać. Puszczam gaz, mam wrzucony bieg, spalanie wynosi 0.0. Jeśli wrzucę luz wtedy wzrasta spalanie od 0.0l ...1.6 .... 3.6. ... 5.2 .. i tak do ok 7.8l
Nie wiem czy jest to norma, ale wcześniej tak nie miałem. Czy spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem?
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
- TOMASZ PLUTA
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 00:08
- Auto:: Touran 1.6 tdi 2015
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: IRLANDIA
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: Wzrost spalania na biegu jałowym
Według mnie jest to prawidłowe silnik na biegu jałowym coś tam sobie spała A Koła się kręcą i pokonują jakiś dystans i komputer to przelicza zauważ że jak się już zatrzymasz to komputer pokazuje spalanie na godzinę A nie na kilometr
U mnie jest podobnie jak u Ciebie
U mnie jest podobnie jak u Ciebie
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Wzrost spalania na biegu jałowym
Co ty on tak nie miał. I jest o tym świecie przekonany. To nic że wszyscy tak mają od najstarszych vagow poczynając.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
lukaszww
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: śr kwie 18, 2018 23:37
- Auto:: 1T2 2.0 TDI BMM BMM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wzrost spalania na biegu jałowym
misiek775 - dziękuję za odpowiedź, być może wcześniej tego nie zauważyłem, ostatnio mam problemy z autem i stąd może moją "nadgorliwość"
wesol - wiem, że jesteś mechanik wszystkowiedzący, ale poziom Twoich wypowiedzi jak i sama składnia pozostawia wiele do życzenia.
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
wesol - wiem, że jesteś mechanik wszystkowiedzący, ale poziom Twoich wypowiedzi jak i sama składnia pozostawia wiele do życzenia.
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Wzrost spalania na biegu jałowym
Ale przecie byłeś przekonany że tak wcześniej nie miałeś. Cały świat trąbi o howaniu silnikiem i że wtedy nie pali. Diesel nie palił w takiej sytuacji już od lat a benzyny od jakiegoś czasu. Nie pomyślisz wpierw o czymś co jest logiczne.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
lukaszww
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: śr kwie 18, 2018 23:37
- Auto:: 1T2 2.0 TDI BMM BMM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wzrost spalania na biegu jałowym
Jakoś koledzy przed Tobą zrozumieli, że mi chodzi o spalanie na biegu jałowym a nie o hamowanie silnikiem. Najpierw przeczytaj ze zrozumieniem a dopiero potem się wypowiadaj.
I zalecam używać słownika, bo nie ma czegoś takiego jak "howaniu silnikiem". Nie jest to Twoja pierwsza literówka, w zasadzie w każdym poście walisz "byki".
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
I zalecam używać słownika, bo nie ma czegoś takiego jak "howaniu silnikiem". Nie jest to Twoja pierwsza literówka, w zasadzie w każdym poście walisz "byki".
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Wzrost spalania na biegu jałowym
Pomyśl chwilę. Hamujesz silnikiem to siłą rozpędu napedzasz wał korbowy. Jadąc na luzie to co ma napędzać wał? No chyba to spalanie paliwa co nie. A że na postoju nie da się przeliczać spalania na dystans tylko musi być na czas to jadąc, turlając się na luzie musi być spalanie na dystans. Im wolniej jedziesz tym mniejszy dystans a utrzymanie obrotów wymaga powiedzmy tej samej ilości paliwa. Reszta to już matematyka a w zasadzie fizyka.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
lukaszww
- Początkujący
- Posty: 18
- Rejestracja: śr kwie 18, 2018 23:37
- Auto:: 1T2 2.0 TDI BMM BMM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wzrost spalania na biegu jałowym
I za taką odpowiedź z Twojej strony bardzo dziękuję, merytorycznie i fachowo.
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
-
gallm1
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: śr lip 03, 2019 11:17
- Auto:: Touran 1.6 MPI 2008
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wzrost spalania na biegu jałowym
nie chcę zakładać nowego tematu wiec zapytam tutaj, poruszam się Turkiem z silnikiem 1.6 MPI (bez gazu) kultura pracy silnika na biegu jałowym jest zauważalnie gorsza (chodzi o głośność), czy to normalny proces czy taka praca silnika powinna dawać do myślenia?
- misiek775
- Zaawansowany
- Posty: 413
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
- Auto:: Touran BSE 2006 LPG
- Imię:: Micz
- Lokalizacja: BDG
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Wzrost spalania na biegu jałowym
Te silniki trochę kuleją na biegu jałowym. Trzeba skontrolować i ewentualnie wyczyścić przepustnicę i wymienić świece bo ze względu na dostęp rzadko kiedy są wymieniane.
Druga sprawa to obroty biegu jałowego. Standardowo jest 640, ja podniosłem na ok 800 (na klimie 900 z hakiem) i jest dużo lepiej.
Druga sprawa to obroty biegu jałowego. Standardowo jest 640, ja podniosłem na ok 800 (na klimie 900 z hakiem) i jest dużo lepiej.