Wymiana silnika
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: śr maja 15, 2019 21:26
- Auto:: Touran
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Warszawa
Wymiana silnika
Mam silnik 1.9 BXF 66 KW, ale poddymia (opisywałem problem we wcześniejszym poście). Czy jest możliwość wymiany na jakiś inny silnik VW, np. BKC 77 kW? Czy będzie wszystko pasowało, jak chciałbym kupić kompletny silnik i wstawić?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4947
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Wymiana silnika
Powinno pasować tylko trzeba sprawdzić bo pewnie są inne pompowtryski i będzie trzeba zamienić. Bloki silnika są te same. Różnice są w osprzęcie. Ale dobrze sprawdź silnik ten co masz bo może się okazać że przyczyną gdzie indziej leży.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: śr maja 15, 2019 21:26
- Auto:: Touran
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana silnika
Chciałem zamienić cały, kompletny silnik.
Nie wiem za bardzo co już robić - problem swój opisywałem w tym poście. na forum. Auto przez to, że dymi to stoi.
Nie wiem za bardzo co już robić - problem swój opisywałem w tym poście. na forum. Auto przez to, że dymi to stoi.
- Lewik
- Zaawansowany
- Posty: 404
- Rejestracja: ndz cze 05, 2016 11:24
- Auto:: BKC 1,9
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Wymiana silnika
myslę ze wymiana uszczelniaczy na zaworach przyniosła by jakies efekty. Skoro po postoju zadymia to dostaje sie olej do komory spalania
Mechanika masz 1 klasa skoro wlewa jakiś zuzyty olej do silnika w celu sprawdzenia . wiedział przynajmniej jakie parametry miał ten olej ,kiedy był wymieniany i ile przejechane na nim?
Moze również był wymieszany z ropą i silnik go łyknął
Mechanika masz 1 klasa skoro wlewa jakiś zuzyty olej do silnika w celu sprawdzenia . wiedział przynajmniej jakie parametry miał ten olej ,kiedy był wymieniany i ile przejechane na nim?
Moze również był wymieszany z ropą i silnik go łyknął
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: śr maja 15, 2019 21:26
- Auto:: Touran
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana silnika
Olej i filtry wymieniłem.
Zalany olej dobrany został w Inter Cars, także teraz jest odpowiedni parametrami.
Dostałem informacje, że może to być uszczelka pod głowicą. Dziś podjadę do Inter Carsa i zobaczę czy mają taki zestaw testujący.
Mimo to, w zbiorniczku płynu nie widać żadnych oleistych plam.
Największy problem jest po nocy lub po dłuższym postoju. Wtedy tego dymu jest więcej, koloru lekko niebieskiego, a później jak się depnie pedał gazu. Wcześniej dymek ustawał, teraz na rozgrzanym silniku również wylatuje. Na zimnym silniku zauważalne jest że delikatnie nim trzęsie.
Na wszystkich 4 pompowtryskach zostały wymienione uszczelki (cały zestaw na pompowtrysk kupowałem)
-- Śr maja 29, 2019 20:48 --
Panowie,
zrobiłem dziś test, testerem szczelności uszczelki pod głowicą CO2 i płyn nie zmienił swojego koloru. Test powtarzałem 2 krotnie.
Może to nie jest uszczelka pod głowicą, ani sama uszczelka?
Zalany olej dobrany został w Inter Cars, także teraz jest odpowiedni parametrami.
Dostałem informacje, że może to być uszczelka pod głowicą. Dziś podjadę do Inter Carsa i zobaczę czy mają taki zestaw testujący.
Mimo to, w zbiorniczku płynu nie widać żadnych oleistych plam.
Największy problem jest po nocy lub po dłuższym postoju. Wtedy tego dymu jest więcej, koloru lekko niebieskiego, a później jak się depnie pedał gazu. Wcześniej dymek ustawał, teraz na rozgrzanym silniku również wylatuje. Na zimnym silniku zauważalne jest że delikatnie nim trzęsie.
Na wszystkich 4 pompowtryskach zostały wymienione uszczelki (cały zestaw na pompowtrysk kupowałem)
-- Śr maja 29, 2019 20:48 --
Panowie,
zrobiłem dziś test, testerem szczelności uszczelki pod głowicą CO2 i płyn nie zmienił swojego koloru. Test powtarzałem 2 krotnie.
Może to nie jest uszczelka pod głowicą, ani sama uszczelka?
-
- Przeglądacz
- Posty: 82
- Rejestracja: pt paź 19, 2018 18:14
- Auto:: 1T3, 1.6TDI, 2012
- Imię:: Maniek
- Lokalizacja: Słubice FSL
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana silnika
Turbina - uszkodzona turbina będzie pobierać olej z zasilania smarowania turbiny.
Pierścienie - nadmiernie zużyte będą powodowały spalanie oleju.
Gumki na zaworach - uszkodzona 1 gumka lub wyrobione gumki ( starość nie radość) będzie powodowała spalanie oleju
Nie wiem jak w dieselu ale kiedyś w benzyniaku padła mi odma ( taka gumka w środku odmy pękła) i silnik zaciągał olej i spalał. Za autem była mgła.
Pierścienie - nadmiernie zużyte będą powodowały spalanie oleju.
Gumki na zaworach - uszkodzona 1 gumka lub wyrobione gumki ( starość nie radość) będzie powodowała spalanie oleju
Nie wiem jak w dieselu ale kiedyś w benzyniaku padła mi odma ( taka gumka w środku odmy pękła) i silnik zaciągał olej i spalał. Za autem była mgła.
-
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: pt lip 10, 2015 00:51
- Auto:: Touran 1.9 TDI 105 KW
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana silnika
Miałem problem z niebieskim dymem.
Problemem okazały się uszczelniacze pompowtrysków.
Wymieniłem gumki i jest dobrze.
U mnie tez raz po raz trzęsło. Było to na zimnym silniku zaraz po odpaleniu.
Problemem okazały się uszczelniacze pompowtrysków.
Wymieniłem gumki i jest dobrze.
U mnie tez raz po raz trzęsło. Było to na zimnym silniku zaraz po odpaleniu.