Szarpie podczas dodawania gazu
-
edzia
- Posty: 1
- Rejestracja: czw sie 15, 2019 09:34
- Auto:: touran 1,9 , 2006
- Imię:: edzia
- Lokalizacja: zawidów
Szarpie podczas dodawania gazu
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z touranem 1,9 diesel .Przy każdym mocniejszym dodaniu gazu i to na każdym biegu trzęsie autem . Szukając problemu okazało się że po 10 miesiącach rozpadła się dwumasa (po zrobieniu około 50 000 km), wymieniliśmy na zwykłe sprzęgło . Regenerowaliśmy pompowtryski, wymienione poduszki, rozrząd, przeguby wewnętrzne i dalej trzęsie. Czy to możliwe że to skrzynia biegów ? Mechanik twierdzi że skrzynia jest w porządku . Pozdrawiam
-
mariusz_czechy
- Posty: 4
- Rejestracja: pn wrz 23, 2019 16:59
- Auto:: Touran 2.0 TDI, 2004r
- Imię:: Mariusz
- Lokalizacja: Głuszyca
- Podziękował: 4 razy
Re: Szarpie podczas dodawania gazu
Filtr paliwa sprawdzałeś? Może brakuje mu paliwa jak ostrzej gas ciśniesz.
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 584
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Szarpie podczas dodawania gazu
Chyba któryś z przegubów wewnętrznych ma już dość.
viewtopic.php?f=16&t=16820&p=213243&hil ... ny#p213243
viewtopic.php?f=16&t=16820&p=213243&hil ... ny#p213243
-
daniel.wu
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: pn paź 27, 2014 22:45
- Auto:: 1.9 TDI, 2007
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Pajęczno
- Podziękował: 1 raz
Re: Szarpie podczas dodawania gazu
A ja zapytam o nieco inny objaw. Podczas dodawania gazu (widzę na obrotomierzu), że obroty wzrastają, a za chwilę spadają i samochód już normalnie przyspiesza (identycznie jak podczas przyspieszania automatem, czyli samochód redukuje bieg, obroty wzrastają, zmienia bieg na wyższy i obroty normalnie wzrastają wraz z prędkością). Co to może byc?
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 584
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Szarpie podczas dodawania gazu
Jak tak ci się robi to zrób scan i zobaczymy co szwankuje, bo tak to będziemy gdybać a nie przypuszczam że ktoś miał taki sam problem.
-
daniel.wu
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: pn paź 27, 2014 22:45
- Auto:: 1.9 TDI, 2007
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Pajęczno
- Podziękował: 1 raz
Re: Szarpie podczas dodawania gazu
Komputer nie wypluwa nic konkretnego na ten temat. Miałem jedynie jakiś błąd o wentylator.
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
-
daniel.wu
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: pn paź 27, 2014 22:45
- Auto:: 1.9 TDI, 2007
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Pajęczno
- Podziękował: 1 raz
Re: Szarpie podczas dodawania gazu
Manual. Faktycznie, teraz czytam i raczej na pewno to ten problem. Nie mam ogólnie problemów ze sprzęgłem, skrzynią biegów. Samochód jeździ prawidłowo, a z racji, że mam lekką nogę - to nie przeszkadza mi to za bardzo. Jakieś 60 tysięcy temu była wymieniana dwumasa. Co radzicie w moim przypadku, co zrobić i z jakimi kosztami się liczyć, jakie mogą być ewentualnie dalsze dolegliwości i problemy? Pytania dla niektórych może retoryczne - dla mnie (osoby, która słabiutko zna się na mechanice) normalne.
-
szczyku
- ____________________

- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Szarpie podczas dodawania gazu
Nie wiem, kto ci co nagadał, ale to właśnie jest problem ze sprzęgłem.daniel.wu pisze: Nie mam ogólnie problemów ze sprzęgłem, skrzynią biegów.
I zrobiłeś tą wymianę bez wymiany sprzęgła?daniel.wu pisze: Jakieś 60 tysięcy temu była wymieniana dwumasa.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Szarpie podczas dodawania gazu
Nie tak do końca. Jeśli tarcza sprzeglowa ma grubość powiedzmy 7 mm to w sumie nie widzę potrzeby wymiany sprzęgła. Nie ma ani tarcza ani docisk mechanizmów wpływających na drgania itp. zres,ta w serwisie nieraz wymienialiśmy na gwarancji sam dwumas a tarcza i docisk zostawał stary. Ja też w swoim 1t3 wymienionym sama tarcze jakby była dostępna osobno w normalnej cenie. Ale że nie było to poszedł zestaw jednomasowy Valeo lekko używany(prawie nowy bo grubość tarczy była 8.5 mm).
Tu nie mamy też pewności czy ten dwumas jest sprawny. Nowy nie znaczy że dobry o czym się przekonałem parę razy.
Osobiście myślę że jednak problem leży gdzie indziej. Kolega nie podaje na jakie przeguby wewn wymienił co też nie gwarantuje czy cała półoś jest okej.
Tu nie mamy też pewności czy ten dwumas jest sprawny. Nowy nie znaczy że dobry o czym się przekonałem parę razy.
Osobiście myślę że jednak problem leży gdzie indziej. Kolega nie podaje na jakie przeguby wewn wymienił co też nie gwarantuje czy cała półoś jest okej.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
daniel.wu
- Początkujący
- Posty: 11
- Rejestracja: pn paź 27, 2014 22:45
- Auto:: 1.9 TDI, 2007
- Imię:: Daniel
- Lokalizacja: Pajęczno
- Podziękował: 1 raz
Re: Szarpie podczas dodawania gazu
Ahhh. Jak ja lubię te mądrości.
Dopytalem poprzedniego właściciela o ten remont, bo to on wykonywał. Była wtedy regenerowana turbina, wymienione sprzęgło, dwumasa, wysprzeglik. Z tego co mówił, nie było oszczędności, a sam remont przeprowadzał mechanik, który na co dzień pracuje w serwisie Skody, stąd było raczej robione to jak się należy (wiem, mechanik mechanikowi nie równy, ale uwierzmy, że było ok).
Poczytałem i faktycznie objawy wskazują na ślizganie się tego sprzęgła. Co w takim przypadku radzicie i jakie są konsekwencje? Powtarzam jeszcze raz. Nie znam się na mechanice, mogę czytać i głupio wierzyć wszystkiemu co w 'internetach' jest napisane, ale wolę zapytać zwykłych użytkowników, po prostu.
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Dopytalem poprzedniego właściciela o ten remont, bo to on wykonywał. Była wtedy regenerowana turbina, wymienione sprzęgło, dwumasa, wysprzeglik. Z tego co mówił, nie było oszczędności, a sam remont przeprowadzał mechanik, który na co dzień pracuje w serwisie Skody, stąd było raczej robione to jak się należy (wiem, mechanik mechanikowi nie równy, ale uwierzmy, że było ok).
Poczytałem i faktycznie objawy wskazują na ślizganie się tego sprzęgła. Co w takim przypadku radzicie i jakie są konsekwencje? Powtarzam jeszcze raz. Nie znam się na mechanice, mogę czytać i głupio wierzyć wszystkiemu co w 'internetach' jest napisane, ale wolę zapytać zwykłych użytkowników, po prostu.
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4962
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Szarpie podczas dodawania gazu
To bezsensowny temat. Auto robił super mechanik. Nic tylko udać się do niego lub też mechanika z takimi umiejętnościami i sprawa będzie rozwikłana. Bez sensu byśmy my tu domniemani co i jak skoro i tak Anin c nie sprawdzisz ani tego naprawiać nie będziesz.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC