Witam wszystkich.
Touran 1,9 BLS 2004 r. skrzynia DSG 02E.
Po odpaleniu na zimnym silniku skrzynia działa prawidłowo ale po przejechaniu ok kilometra przechodzi w tryb awaryjny i działa tylko 1 bieg. Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni, wyłączeniu i włączeniu stacyjki tryb awaryjny przechodzi i skrzynia działa dalej prawidłowo. I praktycznie przez cały dzień już jest ok. Następnego ranka przy zimnym silniku procedura się powtarza.
Po wejściu w tryb awaryjny zapala się check i na vcds wywala dwa błędy:
17085 - Transm Control Module Range/Performance (SAE) or Control Module Defective P0701 004
17100 Transmission Input Speed Sensor (G182) P0716 - 000 - Implausible Signal
W ciągu dnia, w trakcie jazdy po mieście po kilku odpaleniach i zgaszeniach silnika chceck z deski sam znika (oczywiście pojawia się następnego dnia rano po przejechaniu kilometra na zimnym silniku)
Sprawdziłem przewody do skrzyni - wydają się ok, wymieniłem okrągłą wtyczkę.
Ujawniłem jeszcze taką prawidłowość w blokach pomiarowych Grupa 5
są dwie pozycje : Voltage Supply 1 i Voltage Supply 2 kiedy skrzynia działa prawidłowo w obu jest wartość 13,70 V, natomiast kiedy jest w trybie awaryjnym w Supply 2 jest 0,0. Myślę że to może mieć związek z brakiem napięcia sterowania drugim sprzęgłem.
Proszę o jakieś konstruktywne pomysły.
Pozdrawiam
Dziwny problem skrzyni DSG 02E
-
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: pn mar 23, 2020 09:35
- Auto:: Touran 1,9 TDI 2004 r.
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Kielce
Re: Dziwny problem skrzyni DSG 02E
Miałem dokładnie to samo w swoim 1.8 TSI z DSG. Ponoć padł jakiś czujnik ciśnienia oleju w skrzyni ale że jako czujnik ponoć nie do zrobienia solo to do wymiany poszła całą mechatronika skrzyni. Na szczęście po walce podciągnęli częściowo pod wymianę gwarancyjną bo usterka nastąpiła przy przebiegu 82 tys.
- blabson
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: pt kwie 27, 2018 08:44
- Auto:: Touran 2.0tdi BMN DSG
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Dziwny problem skrzyni DSG 02E
Pobierz sobie skrzynia DSG tam powinieneś znaleźć który to zawór i wymieniaj https://chomikuj.pl/blabson/Auta/Touran
-
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
- Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
- Imię:: Zbigniew
- Lokalizacja: trębaczew
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Dziwny problem skrzyni DSG 02E
Podobno są warsztaty niezależne które naprawiają już mechatronikę i nie potrzeba jej wymieniać
-
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: pn mar 23, 2020 09:35
- Auto:: Touran 1,9 TDI 2004 r.
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Kielce
Re: Dziwny problem skrzyni DSG 02E
Czujniki ciśnienia w module mechatroniki są dwa: G193 i G194. Pierwszy odpowiada za sprzęgło 1 a drugi za sprzęgło 2. U mnie na zimnym silniku nie działa sprzęgło 2. Te czujniki są zamontowane na stałe w obudowie i są chyba niewymienne. Rzeczywiście awaria jednego lub drugiego powoduje, że skrzynia działa w trybie awaryjnym i można odpowiednio jechać tylko na biegach 1 i 3 lub tylko 2. Ale wydaje mi się, że awaria któregoś z tych czujników powinna zostać wykazana po podpięciu komputera w postaci błędu tego konkretnego czujnika.
Natomiast mi wychodzi błąd czujnika g182, który odpowiada za prędkość obrotową na wejściu do skrzyni (a więc tak naprawdę prędkość obrotową silnika). Z tym, że awaria tego czujnika nie powinna wyłączać skrzyni biegów gdyż w tym przypadku sterownik bierze informacje z innych czujników i skrzynia działa normalnie. A więc wydaje mi się, że wymiana tego czujnika nic tak naprawdę nie da. (Na różnych forach jest sporo postów o wymianie tego czujnika na nowy i powracającym jego błędzie).
Wymiana któregoś z zaworów mechatroniki nie jest wcale trudna, i nie trzeba jej zlecać ale trzeba by wytypować, który wymienić, żeby pozbyć się tej usterki a to właśnie jest problem :-)
-- So kwi 18, 2020 20:33 --
Witam ponownie, niestety usterka okazała się postępująca.
Do tej pory auto po rozgrzaniu silnika jeździło ok.
Natomiast teraz po rozgrzaniu w ogóle wyłącza się skrzynia biegów.
Z wyświetlacza na liczniku znikają literki skrzyni biegów (wcześniej migały jak był tryb awaryjny a teraz nie ma ich w ogóle),
Skrzynia nie reaguje, lewarek blokuje się w pozycji P i nie da się go przełączyć.
Na zegarach brak jest ikonki z czujnika pedału hamulca.
Na wskaźniku przy lewarku miga akurat wybrany poziom.
Wyskoczył szereg błędów:
00511 Selector Level E313, no signal communication
U0103 Selector level no communication,
P1851 Napęd magistrali danych, brak informacji z jednostki sterującej abs
P1852 Napęd magistrali danych, Nieprawidłowa informacja z jednostki sterującej silnika,
P1854 Napęd magistrali danych Uszkodzony osprzęt
P1862 - Magistrala danych Komunikat z tablicy wskaźników,
P1866 - Magistrala danych brak komunikatu
P1880 - Data bus powertrain: missing message from diagnostic,
Wyjąłem całą wiązkę do skrzyni biegów, sprawdziłem czy jest sprawna, wyczyściłem styki, złożyłem i to samo.
Ma ktoś jakiś pomysł ??
-- Pn cze 15, 2020 12:24 --
Witam Wszystkich ponownie. Problem rozwiązany. Przedstawiam go dla potomnych.
Moduł mechatroniki w DSG 02E ma w środku sterownik elektroniczny. Żeby się do niego dostać trzeba odciąć plastikową prostokątną osłonę (delikatnie bo potem trzeba ją wkleić szczelnie na miejsce) pod nią, pod warstwą żelu zabezpieczającego, znajduje się płytka sterownika. U mnie były w niej poprzepalane styki, trudno powiedzieć dlaczego. Po przelutowaniu wszystkiego (tych przepalonych i na wszelki wypadek sprawnych) ponownym zalaniu żelem i wklejeniu osłony skrzynia działa jak nowa. Operacja regeneracji u elektronika kosztowała mnie 500 zł, dodatkowo wymieniłem wszystkie uszczelki sterownika, filtr i olej w skrzyni.
Zobaczymy jak długo to pożyje.
Pozdrawiam
Natomiast mi wychodzi błąd czujnika g182, który odpowiada za prędkość obrotową na wejściu do skrzyni (a więc tak naprawdę prędkość obrotową silnika). Z tym, że awaria tego czujnika nie powinna wyłączać skrzyni biegów gdyż w tym przypadku sterownik bierze informacje z innych czujników i skrzynia działa normalnie. A więc wydaje mi się, że wymiana tego czujnika nic tak naprawdę nie da. (Na różnych forach jest sporo postów o wymianie tego czujnika na nowy i powracającym jego błędzie).
Wymiana któregoś z zaworów mechatroniki nie jest wcale trudna, i nie trzeba jej zlecać ale trzeba by wytypować, który wymienić, żeby pozbyć się tej usterki a to właśnie jest problem :-)
-- So kwi 18, 2020 20:33 --
Witam ponownie, niestety usterka okazała się postępująca.
Do tej pory auto po rozgrzaniu silnika jeździło ok.
Natomiast teraz po rozgrzaniu w ogóle wyłącza się skrzynia biegów.
Z wyświetlacza na liczniku znikają literki skrzyni biegów (wcześniej migały jak był tryb awaryjny a teraz nie ma ich w ogóle),
Skrzynia nie reaguje, lewarek blokuje się w pozycji P i nie da się go przełączyć.
Na zegarach brak jest ikonki z czujnika pedału hamulca.
Na wskaźniku przy lewarku miga akurat wybrany poziom.
Wyskoczył szereg błędów:
00511 Selector Level E313, no signal communication
U0103 Selector level no communication,
P1851 Napęd magistrali danych, brak informacji z jednostki sterującej abs
P1852 Napęd magistrali danych, Nieprawidłowa informacja z jednostki sterującej silnika,
P1854 Napęd magistrali danych Uszkodzony osprzęt
P1862 - Magistrala danych Komunikat z tablicy wskaźników,
P1866 - Magistrala danych brak komunikatu
P1880 - Data bus powertrain: missing message from diagnostic,
Wyjąłem całą wiązkę do skrzyni biegów, sprawdziłem czy jest sprawna, wyczyściłem styki, złożyłem i to samo.
Ma ktoś jakiś pomysł ??
-- Pn cze 15, 2020 12:24 --
Witam Wszystkich ponownie. Problem rozwiązany. Przedstawiam go dla potomnych.
Moduł mechatroniki w DSG 02E ma w środku sterownik elektroniczny. Żeby się do niego dostać trzeba odciąć plastikową prostokątną osłonę (delikatnie bo potem trzeba ją wkleić szczelnie na miejsce) pod nią, pod warstwą żelu zabezpieczającego, znajduje się płytka sterownika. U mnie były w niej poprzepalane styki, trudno powiedzieć dlaczego. Po przelutowaniu wszystkiego (tych przepalonych i na wszelki wypadek sprawnych) ponownym zalaniu żelem i wklejeniu osłony skrzynia działa jak nowa. Operacja regeneracji u elektronika kosztowała mnie 500 zł, dodatkowo wymieniłem wszystkie uszczelki sterownika, filtr i olej w skrzyni.
Zobaczymy jak długo to pożyje.
Pozdrawiam