proszę o podzielenie się opiniami i doświadczeniami w zakresie w/w zagadnienia.
Dla mnie osobiście była i jest to droga przez mękę i zaczynam wątpić, czy znajdzie to pozytywny finał. Do rzeczy.
Jakiś czas temu zakupiłem vw caddy maxi, zarejestrowany jako ciężarówka i z fizycznie dostępnymi 5 miejscami siedzącymi.
Zamarzyło się aby przekwalifikować pojazd na osobowy oraz dołożyć 3 rząd siedzeń.
Także do dzieła:
1. Rozebrałem cały tył wraz z boczkami aby zidentyfikować czy są/bądź nie ma przygotowanych miejsc montażowych pod kanapę oraz pasy bezpieczeństwa.
CADDY JEST PRZYSTOSOWANY DO MONTAŻU 3 RZĘDU
2. Udało się mi się zdobyć cały komplet 3 rzędu siedzeń. (kanapa, pasy, szyna montażowa)
3. Zdemontowałem kratę ciężarową, zamontowałem 3 rząd siedzeń i jadę na stację diagnostyczną.
DIAGNOSTA NIE PRZEPROWADZI BADANIA I ODSYŁA MNIE DO WARSZTATU, KTÓRY POSIADA CERTYFIKACJĘ NA DEMONTAŻ KRATY I MONTAŻ DODATKOWYCH SIEDZEŃ
4. Jadę do w/w warsztatu, zostawiam 200 zł i dostaję papier na demontaż kraty i montaż dodatkowych siedzeń
FIZYCZNIE MÓJ CADDY STAŁ SIĘ OSOBÓWKĄ Z 7 MIEJSCAMI SIEDZĄCYMI
5. Wracam na stację diagnostyczną. Diagnosta przeprowadza badanie przekwalifikujące caddy z ciężarówki na osobówkę z 7 osobami.
6. Mam już wszystko, jadę do Wydziału komunikacji

DIAGNOSTA ŹLE WYSTAWIŁ MI DOKUMENT, MUSZĘ WRACAĆ ABY POPRAWIŁ, ŻE TYLKO ZOSTAŁA ZDEMONTOWANA KRATA
7. Jadę do diagnosty. Rozmawiam z innym który mówi


ABY DOŁOŻYĆ SIEDZENIA POTRZEBUJĘ FAKTURĘ ZAKUPU NA KOMPLETNY 3 RZĄD SIEDZEŃ WYSTAWIONĄ NIE PRZEZ BYLE JANUSZA ALE ZAKŁAD KTÓRY W KRS-SIE MA WPISANĄ DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANĄ Z MODYFIKACJAMI SAMOCHODÓW ITP ITD.
PONADTO MUSZĘ ZDOBYĆ WYCIĄG ZE ŚWIADECTWA HOMOLOGACJI. RZEKOMO Z NIEGO MA WYNIKAĆ CZY MÓJ CADDY MOŻE PRZYJĄĆ 3 RZĄD SIEDZEŃ
8. No kur.... co za szum informacyjny. Poddaję się, nie robię już nic, sprzedaję kanapę. Jednak po paru dniach wraca zapał. Znajduję zakład, który godzi się aby wystawić mi fakturę na zakup i montaż 3 rzędu siedzeń.
Zostaje mi jakoś zdobyć wyciąg ze świadectwa homologacji.
9. Umawiam się z rzeczoznawcą ds szkód komunikacyjnych, biegłego sądowego i nakreślam mu całą sytuację, wręcz proszę o pomoc. Potwierdza, że ministerstwo zmieniło przepisy, ze względu na to, że różne ludki robiły partyzantkę przez dokładnie dodatkowych siedzeń na blachowkrętach, dochodziło do wypadków i takie tam....Obejrzał caddika i stwierdził że jest przystosowany do montażu 3 rzędu siedzeń.
JEDNAK MUSI TO BYĆ FORMALNIE POTWIERDZONE POPRZEZ ZDOBYCIE WYCIĄGU Z ŚWIADECTWA HOMOLOGACJI
10. Nie będę się już w tym miejscu rozpisywał jakie męki przechodziłem z różnymi ASO żeby ktoś raczył mi takie świadectwo wydać. Zapłaciłem 200 zł i wreszcie mam upragnione ŚWIADECTWO. PATRZ ZAŁĄCZNIK
11. Jednak moim zdaniem z uzyskanego świadectwa nie wynika, że caddy jest przystosowany do montażu 3 rzędu siedzeń.
Jeżeli ktoś z Was ma jakieś doświadczenie, wiedzę w wyżej opisanym problemie proszę o pomoc. Co mam zrobić aby zamknąć wreszcie ten temat, który ciągnie się jeszcze parę dobrych miesiący