Cześć,
Pękł mi pasek wielorowkowy. Kupiłem nowy, założę, będzie po problemie ... pomyślałem. Jednak jak zobaczycie na zdjęciu moje koło pasowe od sprężarki klimy jest nieco poszczerbione. Najprawdopodobniej to sprężarka 1K0820803F, a samo koło to 4B0260810B.
Pytanie moje jest takie czy w ogóle w tym przypadku da się to nie wymontowując sprężarki wymienić, czy lepiej całą sprężarkę wymienić? Dostęp do tego kola mam dość dobry po zdjęciu nadkola.
Pacjent to Touran 2007 silnik BLG 1.4TSI automat.
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Wszelkie sugestie mile widziane:) Dzięki
Uszczerbienia na kole pasowym sprężarki
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Uszczerbienia na kole pasowym sprężarki
Nie powinno to mieć wpływu na pracę. Ja bym to zeszlifowal wkoło i tyle.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: pn mar 19, 2018 19:35
- Auto:: Touran 2.0 TDI DFEA
- Imię:: Lukasz
- Lokalizacja: Verviers
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Uszczerbienia na kole pasowym sprężarki
Zrobisz jak uważasz kolego, ale ja bym zmienił koło pasowe wraz z lozyskiem. Myślę że jakieś uzasadnienie jest, że taki kołnierz producent zastosował
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Uszczerbienia na kole pasowym sprężarki
Trzeba pomyśleć i napewno dojść można do tego że napewno nie jest po to by trzymać piasek zwłaszcza wieloklinowy. Koła mają być w linii prostej to będzie wszystko okej.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- ____________________
- Posty: 54
- Rejestracja: pn cze 23, 2014 21:21
- Auto:: Caddy 1.6TDI 2012
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: Uszczerbienia na kole pasowym sprężarki
Dzięki za rady. Niestety później okazało się, że pęknięty pasek uszkodził jakiś czujnik i coś tam jeszcze i samochód się poważniej serwisuje. Okazało się przy okazji, że na nowym pasku już pojawiły się pewne zmiany przez te "wygryzienia", także to też do wymiany...