Obroty na biegu jałowym
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: sob lip 11, 2020 17:46
- Auto:: VW,1.9TDI,2004
- Imię:: Touran
- Lokalizacja: Białogard
Obroty na biegu jałowym
Witam!
Mam problem z obrotami na biegu jałowym , a mianowicie nie równa praca. Po odpaleniu zimnego silnika obroty są ok , dopiero jak przejadę jakieś 0.5-1 km silnik podszarpuje na biegu jałowym.Potem jest już wszystko ok, silnik gracuję elegancko . Gdy został podłączony pod komputer,komputer pokazał 4 wtrysk jak by podawał mniej paliwa,podczas nierównej pracy na biegu jałowym, jak już silnik pracował Ok to komputer nie pokazał już tego błędu. Jaka może być przyczyna tego dziwnego zjawiska.
Dzięki za porady.
Mam problem z obrotami na biegu jałowym , a mianowicie nie równa praca. Po odpaleniu zimnego silnika obroty są ok , dopiero jak przejadę jakieś 0.5-1 km silnik podszarpuje na biegu jałowym.Potem jest już wszystko ok, silnik gracuję elegancko . Gdy został podłączony pod komputer,komputer pokazał 4 wtrysk jak by podawał mniej paliwa,podczas nierównej pracy na biegu jałowym, jak już silnik pracował Ok to komputer nie pokazał już tego błędu. Jaka może być przyczyna tego dziwnego zjawiska.
Dzięki za porady.
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2020 02:42 przez kamio, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Obroty na biegu jałowym
przede wszystkim podaj jaki masz silnik, przyczyn może być dużo,
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
- wojtek2626
- Zaawansowany
- Posty: 381
- Rejestracja: pn lut 17, 2020 11:15
- Auto:: Touran
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 25 razy
Re: Obroty na biegu jałowym
Zrób logi pompek podczas pracy kiedy poszarpuje i bedzie wiadomo cos wiecej niz po samym opisie
Diagnostyka/kodowanie i naprawa grupa VW/Audi tel.888659640
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra

-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: sob lip 11, 2020 17:46
- Auto:: VW,1.9TDI,2004
- Imię:: Touran
- Lokalizacja: Białogard
Re: Obroty na biegu jałowym
Przejechał się mechanik samochodem i na 80% stwierdził , że to wina kostki na pompowtrysku. Powiedział,że jak by to były uszczelniacze albo wtryski to cały czas by szarpał na biegu jałowym,a poza tym by tracił na mocy.
I teraz nie wiem czy to prawda co mówi mechanik.
I teraz nie wiem czy to prawda co mówi mechanik.
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Obroty na biegu jałowym
Nie prawda bo według tej teori to wtyczki raz kontaktują a raz nie ciekawe.kamio pisze:Powiedział,że jak by to były uszczelniacze albo wtryski to cały czas by szarpał na biegu jałowym,a poza tym by tracił na mocy.
Z stykami na pompo wtryskach przerabiałem nic nie dało tyle że dwa razy musiałem zdejmować pokrywe zaworów raz do wtyczek a drugi raz do uszczelniaczy.Ale ja nie mechanik niech on robi co stwierdził.
Ja akurat nie doginałem styków lecz kupiłem nową listwe choć w starej były dobrze ściśnięte no cóż to była zapłata za brak wiedzy.

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Obroty na biegu jałowym
Listwy nigdy nie trzeba nowej. Szkoda kasy. Nie musi być nowe tylko ma być sprawne. Przejście prądu poprostu ma być. A zagnieść nieco piny to zawsze można. Ostatnio nawet robiłem to w T5 2.5 TDI bo na jałowych telepalo nim jak diabli ale też i jechać się nim za bardzo nie dało. Prawda jest też to że te piny w listwie mogą niestykac raz na jakiś czas ale mogą też tak niestykac że pół na pół podaje prąd do pompki oraz może być tak że więcej niestyka jak przewodzi. Nie ma jednej miary ale to chyba każdy powinien wiedzieć już w szkole podstawowej z zajęć ZPT.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: sob lip 11, 2020 17:46
- Auto:: VW,1.9TDI,2004
- Imię:: Touran
- Lokalizacja: Białogard
Re: Obroty na biegu jałowym
Już zrobione, okazało się ,że 4 wtrysk do wymiany. Wymieniłem wszystkie cztery na nowe i jest Ok.