Dziękuję koledze "jarry" za poradnik wymiany oleju w DSG.
Jestem po wymianie oleju DSG w samochodzie Seat Leon II.
Olej podałem od góry poprzez gniazdo filtra oleju DSG.
Przydaje się do tego ręczna pompka oleju/paliwa
Wężyk wchodzi na wcisk do otworu pod filtrem oleju. Za pomocą pompki gruszki przepychamy olej z butelki 5l + 0.5l.
Fajny manual.
Szkoda ze trafilem na niego juz po tym jak pojechalem na wymiane oleju do magikow od skrzyn biegow.
Nic nie mowili ze w dsg suchej 7 biegowej nie wymienia sie oleju.
Niestety wydaje mi sie ze po wymianie oleju dsg dziwnie wrzuca bieg wyzej tzn tak jakby zalacza sprzeglo i obroty leca troche wyzej i dopiero wrzuca bieg dzieje sie to przy mocniejszym wciskaniu gazu i tylko na biegach 1-4.
Myslicie ze zalali jakies gowno?
Jakies rady?
Orientuje się ktoś gdzie w Opolskim ( Opole i okolice ) mają doświadczenie i pojęcie o wymianie oleju ? Za trochę czeka i mnie wymiana - w ASO powiedzieli 1100 zł.
Jarry, dzięki za przesyłkę, za manual. Wymiana dokonana (szkoda, że tak późno sam się zdecydowałem). Wszystko poszło cacy bez problemów. Olej Fuchs/Pentosin kupiony w Petrostar. Filtr VAICO. Dla niewtajemniczonych skorygowałbym ten punkt manuala: "Wykręć całą obudowę filtra powietrza, jeśli nie serwisujesz filtra powietrza w tym momencie, to nie rozkładaj jego obudowy, w ten sposób zabezpieczysz się przed jego zanieczyszczeniem". U mnie (2.0 TDI BKD) obudowa filtra przymocowana jest na jeden wkręt a pozostałe dwa mocowania są "na wcisk". Więc trzeba odkręcić jedną śrubkę a reszta sama wychodzi po mocnym ciągnięciu. Do jednego z tego mocowań jest dostęp przy skrzynce bezpieczników - można tam wazeliny dać aby łatwiej ściąganie szło. Drugie mocowanie jest schowane wewnątrz obudowy filtra i bez odkręcenia górnej pokrywy obudowy i bez wyjęcia filtra się do niej nie dostaniemy.