Zespół zaworków magnetycznych

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
luq00727
Początkujący
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 03, 2015 21:04
Auto:: VW Touran 2004r, 1.9tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Wąchock
Podziękował: 5 razy

Zespół zaworków magnetycznych

Post autor: luq00727 »

Witam,
czy w Touran 1 2004r. 1.9tdi BKC 105km jest zaworek n75 czy blok elektrozaworów magnetycznych? Potrzebuje numeru tej części. Auto wpada w tryb awaryjny pod danym obciążeniem silnika. Dzieje się to tylko na 6 biegu po przekroczeniu zazwyczaj 3000rpm 140km/h. Czytając różne posty chciałbym właśnie podmienić ten zaworek, stąd moje pytanie o numer części i czy to jest cały blok elektrozaworów czy sam n75. Może można prosić jakieś zdj miejsca w którym on się znajduje. Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Zespół zaworków magnetycznych

Post autor: wesol »

Przedlift miał zespół zintegrowanych elektrozaworów. Polift już osobne. Sprawdź czy geo się rusza płynnie. Odepnij gruszkę i wtedy sprawdź. Gruszkę też sprawdź.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
luq00727
Początkujący
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 03, 2015 21:04
Auto:: VW Touran 2004r, 1.9tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Wąchock
Podziękował: 5 razy

Re: Zespół zaworków magnetycznych

Post autor: luq00727 »

VW TOURAN GOLF V 1.9 / 2.0 TDI ZAWÓR MAGNETYCZNY PODCIŚNIENIA

6Q0 906 625

O takim numerze podejdzie ?
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5611
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Re: Zespół zaworków magnetycznych

Post autor: jeżu »

luq00727 pisze:Przedlift miał zespół zintegrowanych elektrozaworów. Polift już osobne
I ten i ten ma zespoł bloków (nie pojedycze zaworki)
luq00727 pisze:VW TOURAN GOLF V 1.9 / 2.0 TDI ZAWÓR MAGNETYCZNY PODCIŚNIENIA

6Q0 906 625

O takim numerze podejdzie ?
Tak ten bedzie odpowiedni lub możesz założyć od polifta 6Q0906625E, który zastąpił ten bez literki w 2008 i bedzie :oki:
Awatar użytkownika
Wojol
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Zespół zaworków magnetycznych

Post autor: Wojol »

A nie przypadkiem to - 1K0 906 627 A ?
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5611
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Re: Zespół zaworków magnetycznych

Post autor: jeżu »

Wojol pisze:A nie przypadkiem to - 1K0 906 627 A ?
Nie niema czegoś takiego w tym silniku....
Blok elektrozaworów maja silniki AVQ,AZV,BKC,BKD,BRU
Pojedyńcze zaworki mają silniki BMM,BMN,BLS,BXJ
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Zespół zaworków magnetycznych

Post autor: wesol »

jeżu pisze:
wesol pisze:Przedlift miał zespół zintegrowanych elektrozaworów. Polift już osobne
I ten i ten ma zespoł bloków (nie pojedycze zaworki)
Może źle się określiłem. Silniki pokroju avq bkc są utożsamiane z przedliftem tak jak bls raczej z poliftem. Czyli silniki kojarzone z przedliftem mają zespół a te niby bardziej poliftowe miewają zaworki osobno. Też się dziwiłem jak kolega poliftem przyjechał i pokazuje mi że ma nic w roczniku 2008. Dziwiłem się i go pytałem gdzieś go wybaczył.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Feberos
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr kwie 11, 2018 17:06
Auto:: Touran '03 1.9TDI AVQ
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Mielec
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Zespół zaworków magnetycznych

Post autor: Feberos »

Też miałem podobny problem, tryb awaryjny i błąd za wysokie ciśnienie doładowania. Zaczniesz szukać tematów o tym zespole zaworków to zauważysz, że chyba nikomu nigdy się to nie zepsuło. Nowy oryginalny kosztuje 740zł. U mnie winowajcą był "oryginalny" czujnik ciśnienia. Ale gruszkę i wężyki vacuum nie zaszkodzi sprawdzić.
luq00727
Początkujący
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 03, 2015 21:04
Auto:: VW Touran 2004r, 1.9tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Wąchock
Podziękował: 5 razy

Re: Zespół zaworków magnetycznych

Post autor: luq00727 »

@Feberos, jakie miałeś objawy przed wymianą tego czujnika? Czy auto było odczuwalnie słabsze, większe spalanie i wpadanie w tryb awaryjny pod danym obciążeniem silnika ? Raz czułeś że auto jest żywsze a drugi raz np. że słabe? Po wpadnięciu w tryb awaryjny ponowne odpalenie auto pomagało?

-- Śr kwi 07, 2021 16:16 --

Zrobiłem dzisiaj logi dynamiczne. Jak widać turbo słabo wstaje. Na biegu 1,2,3,4,5 mogę kręcić do odciny i auto nie wpadnie w tryb awaryjny. Natomiast na 6 biegu po przekroczeniu 3krpm i 140km/h jak wcześniej pisałem auto wpada w tryb awaryjny. Pomaga ponowne uruchomienie auta.
Wymieniłem MAPSENSOR na nowy OE.
Pompa Vacum nowa, Bosha wymieniona przy innej awarii.
http://vaglogi.pl/log-010_011_003_5y1shqn.html Logi na 4 biegu.
http://vaglogi.pl/log-011_wTh7XH.html Log na 3 biegu.

Wykonałem jeszcze test sztangi gruszki w Bassic Settings Grupa 011.
Przy OFF Duty Cycle wynosi 10% a przy ON 91,2%. Czy nie powinno być odwrotnie?
Nagrałem filmik, wrzucam link
https://www.youtube.com/watch?v=b61EG36C7kg
Jak to interpetowac?

-- Pt kwi 30, 2021 18:28 --

Problem rozwiązany. Nie do końca wiem co było przyczyną bo wymieniłem blok elektrozaworów o którym jest mowa w poście oraz zawór sterowania podciśnieniowego (Gruszka EGR) była nie szczelna. Auto jeździ prawidłowo i nie wpada w tryb awaryjny.
Logi dynamiczne po wymianie tych elementów :
http://vaglogi.pl/log-011_010_003_59jIAd.html

-- Cz lip 08, 2021 20:38 --

Witam,
niestety wracam z problemem trybu awaryjnego spowodowanego nie doładowaniem oraz problem z EGR.
Kody błędów z vcds : 16683 P0299 oraz 16785 P0401.
Auto było u mechanika na wymianie dwumasy, przy okazji sprawdzenie zaworu EGR oraz ewentualnej nieszczelności. Zawór EGR jest czysty oraz membrana jest cała nie puszcza, przewody podciśnień są w porządku. Przypuszczenie, że to wina bloku elektrozaworów 6Q0906625. Jak w temacie wymieniłem go wcześniej na używany i przez jakiś czas było fajnie, auto dobrze jeździło i po jakimś czasie znów logi dynamiczne słabiej wyglądały. Czy jest możliwość jakoś zdiagnozowania tego zaworku? Tym razem bym wymienił na nowy ale nie chce tego robić w ciemno bo to kolejny nie mały koszt około 1000zł. Czy to możliwe że błędy które obecnie się pokazują to wina tego zaworku że znów niedomaga?
ODPOWIEDZ