1.6 MPI + gaz spala 1L oleju na 1000km- przyczyny

Awatar użytkownika
JakubSwierczek
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 16:51
Auto:: Sharan, Caddy 2K
Imię:: Jakub
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

1.6 MPI + gaz spala 1L oleju na 1000km- przyczyny

Post autor: JakubSwierczek »

Dzień dobry.
Mam jakże znany temat- 1.6 MPI pali olej!
A teraz do konkretów. Spala ok. 1L / 1000km. [Przebieg ok 200 000km]
Ostatnio wymieniłem olej (w sumie to tylko aby przepłukać silnik bo i tak oleju dolewam na tyle dużo że jest ciągle klarowny) i po płukaniu wyleciała smoła. Auto ma problem głównie na 4 cylindrze (świeca z nagarem).
Przed płukanką też sprawdziłem ciśnienie kompresji. W każdym cylindrze było między 11.5 a 12.0 BAR. Płukankę wlałem do każdego cylindra i zostawiłem na noc. Rano resztę wyssałem, wlałem do oleju i jeszcze 30min chodził jałowo. Wyleciała smoła, dosłownie. Kompresja na każdym cylindrze jest równiejsza- 12 BAR. Nawet na tym 4-tym cylindrze.
Czyżby to nie były pierścienie tłokowe tylko uszczelniacze zaworowe? Ogólnie to auto puszcza dymka gdy np dojadę do świateł, zatrzymam się i za chwilę ruszę, lub gdy odpuszczam gaz i za chwilę dodaję. Nie ukrywam, że korzystałem z porad Micha z Miłośnicy Czterech Kółek (youtube) który zasugerował, że jeśli jest właśnie taki objaw to nie pierścienie a uszczelniacze. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Przy pierścieniach raczej byłaby słabsza kompresja przed płukanką podobno?
Z góry dziękuję za wszelkie porady!
Chcesz zmienić podświetlenie licznika, climatronic czy przycisków? Pisz na priv :)
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: 1.6 MPI + gaz spala 1L oleju na 1000km- przyczyny

Post autor: misiek775 »

Wymiana pierścieni załatwi sprawę, o ile cylindry nie są jajowate. Płukanka nie pomoże, bo pierścienie zgrniające się skończyły, i zawsze pobór jest największy na 3lub4 tloku.
Nie patrz na kompresję, bo jeżeli silnik pobiera olej to przy okazji go doszczelnia, a pierścień zgarnkajacy nie odpowiada za kompresję a to one się kończą. Pierścienie uszczelniające zazwyczaj są dobre.
W tych silnikach zarastają nagarem rowki w tłokach, pierścienie są bardzo cienkie i tyle. Zrób pierścienie, uszczelniacze zaworów i o ile blok zdrowy to będzie dobrze. Przy naprawie obowiązkowo pomiar tulei i rowków w tłokach.
Awatar użytkownika
JakubSwierczek
Przeglądacz
Posty: 67
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 16:51
Auto:: Sharan, Caddy 2K
Imię:: Jakub
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: 1.6 MPI + gaz spala 1L oleju na 1000km- przyczyny

Post autor: JakubSwierczek »

Nie chcę się mądrzyć, ale zauważyłem że w przypadku silnika 1.6 BSE to każdy ma swoje zdanie. Jedni mówią, że puszczanie dymka przy odpuszczaniu-dodawaniu gazu to ewidentnie uszczelniacze, bo przy pierścieniach kopciłoby non stop, inni że to pierścienie olejowe zużyte i zanagarowane. Próbuję już różnych metod diagnostycznych, na razie wiem że ciśnienie kompresji jest równe i (chyba??) nawet w normie te 12 BAR, więc blok nie jest jakiś zajechany.
Jaki może być koszt takiego remontu silnika jeśli to tylko pierścienie i uszczelniacze? Robił ktoś?
Jest w PL firma specjalizująca się sprzedażą silników po kompleksowych remontach, na które dają gwarancję. Silnik taki kosztuje 3000-3500zł bez kaucji. Nie wiem czy biorą stary silnik i rozliczają to jakoś w ogóle. I tak się zastanawiam czy remontować ten, czy jeśli to wyjdzie podobnie to zainteresować się opcją zakupu takiego po kompletnym remoncie od razu...
Chcesz zmienić podświetlenie licznika, climatronic czy przycisków? Pisz na priv :)
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: 1.6 MPI + gaz spala 1L oleju na 1000km- przyczyny

Post autor: wesol »

Ty lepiej uważaj na te kompletne remonty bo się zdziwisz. Weź ściągaj czapę i sam wymień re pierścienie i wymienisz też sam te uszczelki na zaworach i po temacie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Rudy
Przeglądacz
Posty: 55
Rejestracja: ndz gru 30, 2018 23:36
Auto:: Touran 1.6mpi BSE 08
Imię:: Rudy
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: 1.6 MPI + gaz spala 1L oleju na 1000km- przyczyny

Post autor: Rudy »

http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=51&t=19427

Niewiem czy czytałeś a może coś Cię zainteresuje.
"...przyj naprzód, zrób wyłom w liniach wroga i po drodze niszcz wszystko, co się rusza, a oddziały, które idą za tobą, będą tylko sprzątać. Twoim celem jest dostać się za linie nieprzyjaciela w końcu na tym polegała taktyka kawalerii i zaatakować jego tyły..."
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: 1.6 MPI + gaz spala 1L oleju na 1000km- przyczyny

Post autor: misiek775 »

W tych silnikach padają pierścienie zgarniające, są wąskie, jak złapią nagaru to siadają. Uszczelniaczami nie wypije litra na 1000km.
Jak silnik poza tym jest zdrowy, to wymieniaj pierścienie, przy okazji uszczelki zaworów i wszystko do około.

Tu jest dobrze opisany problem pierścieni https://www.youtube.com/watch?v=9mVYxcOXgPk
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: 1.6 MPI + gaz spala 1L oleju na 1000km- przyczyny

Post autor: wesol »

To problem znany w wielu markach. Ludzie nawet dają tłoki do przetoczenia rowków i zakładają szersze pierścienie. Mówią remont a to koło remontu nie stało. Wymiana pierścieni i uszczelniaczy zawodowych to nie remont tylko remoncie. Remont to jak się szlif robi cylindrów i wału, plus nadwymiarowe części.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: 1.6 MPI + gaz spala 1L oleju na 1000km- przyczyny

Post autor: misiek775 »

Remont mozna zrobić też na nominalnych częściach np, nowy wał, nowe tuleje jeśli można wymienić itp
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: 1.6 MPI + gaz spala 1L oleju na 1000km- przyczyny

Post autor: wesol »

Obawiam się że wał to razem przychodzi z blokiem i trzeba zdać jeszcze stary. Ale tu i tak kolega jeśli ma tę problemy ze spożyciem oleju to słupka nie rusza. Rozbiera górę do ściągnięcia czapy i od dołu michę i już wyciąga tłoki z korbami i robi co trzeba by już było dobrze.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: 1.6 MPI + gaz spala 1L oleju na 1000km- przyczyny

Post autor: dexter23pl »

misiek775 pisze: pierścienie zgrniające się skończyły, i zawsze pobór jest największy na 3lub4 tloku.
.
tak zapytam z punktu technicznego ,,, dlaczego przeważnie na 3 i 4 cylindrze? dalej ma olej dopłynąć prez wał z pompy oleju w misce?
Awatar użytkownika
misiek775
Zaawansowany
Posty: 411
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
Auto:: Touran BSE 2006 LPG
Imię:: Micz
Lokalizacja: BDG
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: 1.6 MPI + gaz spala 1L oleju na 1000km- przyczyny

Post autor: misiek775 »

dexter23pl pisze: tak zapytam z punktu technicznego ,,, dlaczego przeważnie na 3 i 4 cylindrze? dalej ma olej dopłynąć prez wał z pompy oleju w misce?
Nie wiem dokładnie dlaczego, ale większość bierze na 3 i/lub 4 bierze najwięcej. To są moje obserwacje jak i mechanika który robił mi pierścienie
ODPOWIEDZ