Cześć,
od początku. Od jakiegoś czasu słychać było przy dodawaniu gazu na 2 i 3 biegu lekki gwizd powietrza i czasem lekkie szarpnięcia ale nie każdorazowo jakby od dołu obrotów podczas przyspieszania. Zwiększyło się też spalanie zwłaszcza na trasie. Potrafi spalić koło 8-9 litrów jadąc 120-140km/h. Kiedyś palił poniżej 7 przy takich prędkościach. W międzyczasie wymieniłem dwu-masę oraz olej i wszystkie filtry. Gwizdy i szarpania były sporadyczne więc pojechałem na urlop i po 500 km włączyła się kontrolka świec żarowych i auto straciło moc. Wyszedł błąd:
008825 - Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza
P2279 - 000 - - MIL zapalona
Po zgaszeniu i powtórnym uruchomieniu kontrolka się nie świeciła i auto jechało w miarę normalnie (tzn. szarpnięcia i gwizd powietrza w standardzie). W domu oddałem auto do mechanika, który stwierdził że jedna z plastikowych rur od powietrza ma nieszczelność. Nie zdołał pokazać mi która ponieważ nie było jej widać bez rozbierania kolejnego silnika. Pospawał plastik jako ze powiedział mi że oryginał będzie kosztował kilkaset złotych. Za tę naprawę zapłaciłem grosze. Auto jeździ normalnie - nie szarpie i ma moc jak wcześniej. Występuje lekki ale dużo cichszy gwizd niż poprzednio. Jednak nie zmalało spalanie i mam dwa błędy jak niżej:
000258 - Miernik masy powietrza (G70)
P0102 - 000 - sygnał za mały - Sporadyczny
00885 - Przełącznik zapłonu i rozrusznika (D); zacisk 50
008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
Zwróciłem także uwagę na temperaturę w grupie 75 oraz wskazanie sondy lambda bo wydaje mi się że powinno być do 1 albo trochę powyżej. Trochę na forum poczytałem ale nie ma oczywiście takiego samego przypadku. Czy problemem jest DPF czy może uszczelki przy chłodnicy recyrkulacji spalin?
Gwizd, utrata mocy i większe spalanie.
- tomilidżons
- Przeglądacz
- Posty: 72
- Rejestracja: wt sty 13, 2015 23:03
- Auto:: Cross 2.0 BMM 140KM, 2010
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 6 razy
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Gwizd, utrata mocy i większe spalanie.
diagnostyka kolego to nie tylko odczytanie bledow a nawet jakby to wypadaloby wykasowac blad i wtedy na drige zrobic runde i sprawdzac kiedy wywalilo błąd. a tak to logi i jeszcze raz logi. sorawdzic co ile sue wypala dpf i jakie temperatury panuja na nim. tak to ja nie wuem czy ty podajesz temperatury na wydechu po 5 minutach jazdy czy po jezdzie na autostradzie 15 minut z sandalem w podłodze. a lambde 1 to masz w benzynowcu a nie w dieslu. tam. musi byc caly czas mieszanka tak dobierana by byla wlasnie okolica jednego. diesel to ma nawet i 20 bo moze isc na kropli ropy i wiadrze powietrza bo nie ma mieszanki.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tomilidżons
- Przeglądacz
- Posty: 72
- Rejestracja: wt sty 13, 2015 23:03
- Auto:: Cross 2.0 BMM 140KM, 2010
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 6 razy