Niestety, przy czyszczeniu z rdzy tylnej zwrotnicy udało mi się lekko palnąć w krawędź-kant koła magnesowego od ABS. Palnąć na tyle, że zrobiło się małe wyszczerbienie, tak z 2 mm. I po odpaleniu zapaliły się dwie lampki, ABS i "auto w poślizgu". Jednak pierścień jakoś ucierpiał. Widzę takie pierścienie na Alle od 30zł. Czy sam pierścień się wymienia? Trzeba zdjąć piastę z łożyskiem .
Czyściłem też szotką drucianą okolice między tym pierścieniem, osłoną, czyżbym rozłączył czujnik?
Ostatnio zmieniony wt wrz 28, 2021 08:20 przez krankor, łącznie zmieniany 1 raz.
uszkodzony piersvien magnetyczny powiduje zapalenie sie lampki od abs ale dopiero po ruszeniu autem. logiczne to bo przeciez na postoju po odpaleniu abs monitoruje tylko lacznosc kablowa z czujnikami w zwrotnicy a nieruch obrotowy kół.
ale owszem. pierscien mozna wymienic ale najlepiej wyciagnac piaste co chyba jest w miare proste zazwyczaj.
Tak napisałeś, jakby możliwa była wymiana bez ściągania piasty.
Na pewno dowalona momentem na maxa, nie ruszana od nowości, nie musi poza tym chcieć zejść taj sama. Bez odpowiedniego klucza i ściągacza nie podchodź nawet.
Kontrolka ABS pali się od razu po zapłonie, a ESP po kilkuset metrach około.
Podłączyłem kabelek i najważniejsze błędy:
tego się spodziewałem Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
Oznaczenie elementu: 1K0 907 379 K
Komponent: ESP FRONT MK60 0103
Kodowanie: 0021190
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 3A716F2B755F9E9ADB-806E
Znaleziono 1 błąd:
00287 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; tylny prawy (G44)
003 - Usterka mechaniczna - Sporadyczny
a tu się narobiło, dość często nie odklucza się zamek kierowcy z pilota, chyba wystarczy wyczyszczenie komutatorów silniczków Adres 42: Elektr.drzwi kier. Plik etykiet: AKP\1K0-959-701-MIN1.clb
Oznaczenie elementu: 1T0 959 701
Komponent: Tuersteuergeraet 09 0127
Kodowanie: 0000116
Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
VCID: 74ED811317BB28EAC1-8020
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
01552 - Silnik zamka centralnego drzwi kierowcy (V56); LOCK
012 - usterka elektryczna w obwodzie - Sporadyczny
00928 - Jednostka zamykająca zamka centralnego po stronie kierowcy (F220)
008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
Wykasowałem błędy, błąd ABS zostaje, ESP pojawi się zapewne po krótkiej jeździe.
Można to jeszcze jakoś przetestować? Wymieniał ktoś z Was sam pierścień?
jak sie zapala odrazu to nie pierscien. puki sie nie ruszaja kola to nie wykrywa braku impulsow z pierscienia. musi byc cos nie halo z czujnikiem lub kabloteka.