Koła i opony typu Run on Flat
-
- Posty: 3
- Rejestracja: wt lis 02, 2021 20:45
- Auto:: Touran
- Imię:: Sebastian
- Lokalizacja: Katowice
Koła i opony typu Run on Flat
Witam serdecznie wszystkich posiadaczy Touran'ów.
Chciałbym zapytać Was o wasze doświadczenia i przemyślenia dotyczące wielkości kół i opon.
Posiadam Tourana 7 miejscowego z tego roku z oponami letnimi typu Run on Flat 225/45/R18. Nie mam miejsca na koło dojazdowe i nie posiadam zestawu naprawczego.
Zastanawiam się teraz co kupić na zimę:
1/ Opony zimowe tego samego rozmiaru run on flat (550-600 zł/szt)
2/ Opony zimowe tego samego rozmiaru, ale nie ROF (300-350 zł/szt) + zestaw naprawczy.
3/ Kupić felgi aluminiowe (na allegro ok 2000 zł/komplet używki z aktualnych modeli VW) + nowe opony, ale np 17 cali.
4/ Użyć oryginalnych kół z oponami, które zostały mi z Golfa 205/55/R16
Generalnie do tej pory w każdym aucie miałem dwa komplety kół i przekładałem je sam nie stojąc w kolejkach i jakoś przyzwyczaiłem się do takiego stanu rzeczy. Z drugiej strony kupić same opony i przekładać dwa razy do roku też nie jest to dramat, aczkolwiek w sezonie faktycznie trzeba podzwonić i umówić się na termin.
Jeżeli chodzi o opony ROF to opcja fajna, bo w trasie przy złapaniu gumy można jeszcze trochę przejechać na takiej oponie do serwisu, ale generalnie nie zaleca się napraw tylko wymianę na nową z tego co przeczytałem. Z drugiej strony taka opona jest dwa razy droższa od normalnej, a przy złapaniu gumy można użyć zestawu naprawczego przy "normalnej" oponie.
Jaki układ wy macie w swoich samochodach ?
Chciałbym zapytać Was o wasze doświadczenia i przemyślenia dotyczące wielkości kół i opon.
Posiadam Tourana 7 miejscowego z tego roku z oponami letnimi typu Run on Flat 225/45/R18. Nie mam miejsca na koło dojazdowe i nie posiadam zestawu naprawczego.
Zastanawiam się teraz co kupić na zimę:
1/ Opony zimowe tego samego rozmiaru run on flat (550-600 zł/szt)
2/ Opony zimowe tego samego rozmiaru, ale nie ROF (300-350 zł/szt) + zestaw naprawczy.
3/ Kupić felgi aluminiowe (na allegro ok 2000 zł/komplet używki z aktualnych modeli VW) + nowe opony, ale np 17 cali.
4/ Użyć oryginalnych kół z oponami, które zostały mi z Golfa 205/55/R16
Generalnie do tej pory w każdym aucie miałem dwa komplety kół i przekładałem je sam nie stojąc w kolejkach i jakoś przyzwyczaiłem się do takiego stanu rzeczy. Z drugiej strony kupić same opony i przekładać dwa razy do roku też nie jest to dramat, aczkolwiek w sezonie faktycznie trzeba podzwonić i umówić się na termin.
Jeżeli chodzi o opony ROF to opcja fajna, bo w trasie przy złapaniu gumy można jeszcze trochę przejechać na takiej oponie do serwisu, ale generalnie nie zaleca się napraw tylko wymianę na nową z tego co przeczytałem. Z drugiej strony taka opona jest dwa razy droższa od normalnej, a przy złapaniu gumy można użyć zestawu naprawczego przy "normalnej" oponie.
Jaki układ wy macie w swoich samochodach ?
- jacek j
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: wt mar 23, 2021 10:49
- Auto:: Touran 1T3 2.0 2013
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Kielce
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Koła i opony typu Run on Flat
Ja jedynie wypowiem się co do zmiany....lato/zima na 1 feldze.
Kup drugi zestaw felg. Każda przekładka opony (wg mnie) to jej niszczenie (wyginanie drutów jej szkieletu).
Kup drugi zestaw felg. Każda przekładka opony (wg mnie) to jej niszczenie (wyginanie drutów jej szkieletu).
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3420
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: Koła i opony typu Run on Flat
a ja Ci powiem tak
od 2 lat jezdze na All Seson
nie wide różnicy w jadzie, ani w spalaniu
odechciało mi się zmieniania opon, noszenia , zdejmowania it p ..
od 2 lat jezdze na All Seson
nie wide różnicy w jadzie, ani w spalaniu
odechciało mi się zmieniania opon, noszenia , zdejmowania it p ..
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Koła i opony typu Run on Flat
Przychylę się do tego bo akurat mieszkam w zachodniopomorskim gdzie jest najcieplej w całej Polsce. Chyba że ktoś mieszka gdzieś na południu lub wschodzie to lepiej osobno zima i lato. W jednym mam wielosezon i chwale a w drugim mam dwa komplety ale jak zjadę opony to zakładam też wielo. Nie jeżdżę tyle by te opony zjechać zanim się zestarzeją.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- jacek j
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: wt mar 23, 2021 10:49
- Auto:: Touran 1T3 2.0 2013
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Kielce
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Koła i opony typu Run on Flat
Pozatym pamiętajmy że barierą opony jest 7 stopni.
A u nas w ostatnich latach to jade rano do pracy mam np 6 stopni a wracam to mam 16 stopni..... i którą oponę wybrać ?
A u nas w ostatnich latach to jade rano do pracy mam np 6 stopni a wracam to mam 16 stopni..... i którą oponę wybrać ?
- swimmer
- Expert
- Posty: 1287
- Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
- Auto:: VW Touran
- Imię:: Lukasz
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 48 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: Koła i opony typu Run on Flat
zauważcie Panowie, że VW w Niemczech sporo aut wypuszcza na oponach wielosezonowych.
na rynku używek, coraz więcej się ich pojawia (spady z niemieckich przechowalni).
powoli używanie wielosezonowe się rozpowszechniają (co nie do końca jest na rękę lobby przemysłowemu).
U mnie w firmie wszystkie auta wypożyczone na dłuższy czas (tzw przechodnie auta) są podstawiane właśnie na wielosezonowych oponach.
Sam takie używałem w 2 autach i jak zjadę już obecne komplety w moim turku to też się na takie przesiadam.
a co do Twojego pytania: osobicie nie jestem fanem przekładania opon - niszczy to i oponę i felgę za każdym razem. Jak już to tylko dwa komplety. A skoro już jeden taki masz, z Golfa, to nad czym się zastanawiasz?
na rynku używek, coraz więcej się ich pojawia (spady z niemieckich przechowalni).
powoli używanie wielosezonowe się rozpowszechniają (co nie do końca jest na rękę lobby przemysłowemu).
U mnie w firmie wszystkie auta wypożyczone na dłuższy czas (tzw przechodnie auta) są podstawiane właśnie na wielosezonowych oponach.
Sam takie używałem w 2 autach i jak zjadę już obecne komplety w moim turku to też się na takie przesiadam.
a co do Twojego pytania: osobicie nie jestem fanem przekładania opon - niszczy to i oponę i felgę za każdym razem. Jak już to tylko dwa komplety. A skoro już jeden taki masz, z Golfa, to nad czym się zastanawiasz?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: wt lis 02, 2021 20:45
- Auto:: Touran
- Imię:: Sebastian
- Lokalizacja: Katowice
Re: Koła i opony typu Run on Flat
dziękuje za wszystkie informacje 
finalnie kupiłem oponki 225/45/R18 run on flat czyli taki sam rozmiar jakie mam opony letnie na felgach 7J H2 18 ET52
jeszcze ich nie załozyłem bo chciałbym kupić do nich fajne alufelgi
pytałem dzisiaj w ASO i oni mi powiedzieli ze pasują z rozmiaru tylko 18 calowe i koniecznie 7J z ET52 po takie mają w ofercie za gigantyczną kasę ... gość mi nawijał coś o homologacji i innych bredniach, ale nie był w stanie mi powiedzieć jakie felgi podejdą pod mój model, bo nie chce mi się wierzyć , że felga z ET49 , która jest bardziej zagłębiona w nadkole o 3 mm to jest jakiś problem
patrzyłem też w tabelkach w internecie , że dla opony o szerokości 225 felga powinna mieć 7.5 cala szerokości , a nie 7 . oczywiście 7 też jest ok
nie mogę nigdzie znaleźć informacji jakie felgi 18 calowe będe mógł założyć bez ryzyka kolizji / obdzierania o elementy układu hamulcowego etc czy macie jakieś źródło gdzie to znaleźć ?
PS. Opona wielosezonowa run on flat kosztuje 2 razy więcej niż opona zimowa/letnia więc w cenie wielosezonowej mam dwie opony
PS2. Felgi z GOLA 16 calowe wymagałyby opony o wysokim profilu , nie znalazłem takiej typu run on flat

finalnie kupiłem oponki 225/45/R18 run on flat czyli taki sam rozmiar jakie mam opony letnie na felgach 7J H2 18 ET52
jeszcze ich nie załozyłem bo chciałbym kupić do nich fajne alufelgi
pytałem dzisiaj w ASO i oni mi powiedzieli ze pasują z rozmiaru tylko 18 calowe i koniecznie 7J z ET52 po takie mają w ofercie za gigantyczną kasę ... gość mi nawijał coś o homologacji i innych bredniach, ale nie był w stanie mi powiedzieć jakie felgi podejdą pod mój model, bo nie chce mi się wierzyć , że felga z ET49 , która jest bardziej zagłębiona w nadkole o 3 mm to jest jakiś problem
patrzyłem też w tabelkach w internecie , że dla opony o szerokości 225 felga powinna mieć 7.5 cala szerokości , a nie 7 . oczywiście 7 też jest ok
nie mogę nigdzie znaleźć informacji jakie felgi 18 calowe będe mógł założyć bez ryzyka kolizji / obdzierania o elementy układu hamulcowego etc czy macie jakieś źródło gdzie to znaleźć ?
PS. Opona wielosezonowa run on flat kosztuje 2 razy więcej niż opona zimowa/letnia więc w cenie wielosezonowej mam dwie opony
PS2. Felgi z GOLA 16 calowe wymagałyby opony o wysokim profilu , nie znalazłem takiej typu run on flat
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: Koła i opony typu Run on Flat
Tyle mogę pomóc, oryginalne montowane felgi w 5T sprawdzałem na rok 2021 (ale tam chyba od 2015 roku są te felgi):

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
-
- Posty: 2
- Rejestracja: wt sie 24, 2021 14:59
- Auto:: VW Jetta 2016
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Koła i opony typu Run on Flat
Z tego co kojarzę, to 225/45R18 są samouszczelniajace,a nie run flat, ale głowy sobie nie dam uciąć. Ręki też.
Auto nowe, więc zapewne masz assistance. Oby nigdy nie było potrzebne, ale chyba bym się nie przejmował wymianą koła, tylko dzwonił po serwis, za który płacę;)
Auto nowe, więc zapewne masz assistance. Oby nigdy nie było potrzebne, ale chyba bym się nie przejmował wymianą koła, tylko dzwonił po serwis, za który płacę;)