I to je robota. W większości gwintów jak wymieniam na nowe śruby to wchodzą ciężej jak stare, pewno poprzyciagane, jak bardzo źle i stoi sruba zanim do końca dojdzie poprawiam gwintowniki em, tylko warto w etce zobaczyć jaki skok gwintu, że by nie przedobrzycszpyrek pisze:Sam wymieniłem sobie klocki i tarcze. Przy okazji prowadnice zacisku plus smarowanie i pilnikowanie miejsca gdzie klocek pracuje itd. Jedyne co mnie zastanowiło to, że z prawej strony ciężej wkrecalo się tloczek jak z lewej.
Sprawdzał toczenie kół na rolkach, wartości nie pamiętam ale mówił że wszytko w porzadku.
Po jeżdżę z dwa miesiące, ściągnę koło i ocenie czy jest równe zużycie.
Gdyby kogoś interesowało to komplet na tył 310zl razem z zestawem naprawczym.
Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
-
rafcio606
- Przeglądacz
- Posty: 134
- Rejestracja: ndz wrz 23, 2018 18:44
- Auto:: touran 2003 1.6 16v bag f
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Pomorskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
-
marceli82
- Początkujący
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz mar 10, 2019 22:13
- Auto:: Touran 1.9 TDI Highline
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Opatów
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Witam,czy tylna tarcza zejdzie bez demontażu jarzma?
VW Touran 1.9 TDI BKC Highline 2004r.
- aga20
- Przeglądacz
- Posty: 70
- Rejestracja: pn lut 01, 2016 10:25
- Auto:: Touran 1,6 TDI 2014R
- Imię:: Aga
- Lokalizacja: DE
- Podziękował: 7 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Koledzy czy grubość klocków ok~~ 0,6mm to jest pora na wyminę klocków
Nie chciałabym, aby jakiś czujnik zapalił mi się w trasie
(czy jeszcze starczą do piszczenia na ok~~5tys km)
I jeszcze jedno pytanko czy takie będą pasowały
https://allegro.pl/oferta/oryginalne-kl ... 9193478116
Nie chciałabym, aby jakiś czujnik zapalił mi się w trasie
(czy jeszcze starczą do piszczenia na ok~~5tys km)
I jeszcze jedno pytanko czy takie będą pasowały
https://allegro.pl/oferta/oryginalne-kl ... 9193478116
-
caddy12345
- Przeglądacz
- Posty: 77
- Rejestracja: ndz wrz 23, 2018 16:30
- Auto:: Vw Caddy 1.9 TDI BSU
- Imię:: Robert
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
aga20 pisze:Koledzy czy grubość klocków ok~~ 0,6mm to jest pora na wyminę klocków
Nie chciałabym, aby jakiś czujnik zapalił mi się w trasie
(czy jeszcze starczą do piszczenia na ok~~5tys km)
I jeszcze jedno pytanko czy takie będą pasowały
https://allegro.pl/oferta/oryginalne-kl ... 9193478116
0,6mm to raczej dawno w koszu powinny być czy 6 mm jest
- aga20
- Przeglądacz
- Posty: 70
- Rejestracja: pn lut 01, 2016 10:25
- Auto:: Touran 1,6 TDI 2014R
- Imię:: Aga
- Lokalizacja: DE
- Podziękował: 7 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
No tak pomyliłam się
miało być 0,6cm
Tak dokładnie jest: 6 mm
Tak dokładnie jest: 6 mm
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
6mm to ponad pół klocka bez problemu wystarczy na 5 tys km, jak się zapali kontrolka to to jeszcze jest dużo klocka więc spokojnie pokonasz ten dystans
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
-
piotrkwiat
- Początkujący
- Posty: 36
- Rejestracja: czw kwie 25, 2013 12:33
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 1 raz
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Witam może mi ktoś podpowiedzieć jaki klucz potrzebuje do odkręcenia zacisku hamulca tył Touran 1.9 2006 BLS (wymiana klocków).
-
VWariaT
- Zaawansowany
- Posty: 354
- Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
- Auto:: 1T2 2.0TDI
- Imię:: VWariaT
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
-
piotrkwiat
- Początkujący
- Posty: 36
- Rejestracja: czw kwie 25, 2013 12:33
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 1 raz
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Dzięki za info.
Bo już myślałem że jakieś nietypowe torxy lub wielokliny.
-- 2 kwi 2021, o 08:38 --
A jeszcze krótkie pytanie po wykręceniu i wyjęciu prowadnic jedna jest krótsza od drugiej o około 2 cm
Tak ma być czy ktoś wcześniej jak naprawiał wlożył co miał. Jeżeli tak ma być to która u góry a która na dole, choć logicznie myśląc powinny być chyba równe.
tył Touran 1.9 2006 BLS 105 KM
- krankor
- Zaawansowany
- Posty: 340
- Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
- Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
- Podziękował: 22 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Mam pytanie podobne jak piotrkwiat. Tylko chodzi mi o klucz do śrub trzymających tylne jarzmo. Zabrałem się do wymiany tylnych klocków, tarcz i regeneracji lewego zacisku i poległem na zdejmowaniu jarzma. Wg filmików na yutubie miała być tam śruba z gniazdem pod imbus, a okazała się chyba spline o nieznanym rozmiarze.
Mam zestaw bitów, który dotąd załatwiał wszystkie sprawy w majonezie. Nawet największy spline M12 obraca się, jest za mały.
No chyba aż tyle rdza nie zżarła wnętrza główki śruby?! Nie znalazłem informacji jaki tam wchodzi klucz, tylko że to śruba M12x1,5 i wytrzymałość.
Muszę dokupić tę końcówkę, tylko jaką?
Muszę dokupić tę końcówkę, tylko jaką?
pozdrawiam Grzegorz
- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Witam czy ktoś u siebie zaobserwowal takie ślady na tarczy hamulcwej?
Grubośc tarczy około 10mm .
Czy to są mikropęknięcia i kwalifikuja sie do wymiany?
Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale chyba trzyma mi mechanizm hamulca ręcznego.
Grubośc tarczy około 10mm .
Czy to są mikropęknięcia i kwalifikuja sie do wymiany?
Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale chyba trzyma mi mechanizm hamulca ręcznego.
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
-
lucas4891
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: pn mar 19, 2018 19:35
- Auto:: Touran 2.0 TDI DFEA
- Imię:: Lukasz
- Lokalizacja: Verviers
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Wygląda jak wtrącenia korozji.
Jak dla mnie cały zestaw do wymiany i przedewszystkim sprawdź prowadnice i tloczek bo tarcza dziwnie wygląda
Jak dla mnie cały zestaw do wymiany i przedewszystkim sprawdź prowadnice i tloczek bo tarcza dziwnie wygląda
- tomek12
- Zaawansowany
- Posty: 396
- Rejestracja: wt mar 25, 2014 13:25
- Auto:: TOURAN 2.0TDi CFHC , 1T3
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: PL/UK
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.
Prowadnice czyste są nasmarowane i pracują swobodnie.
Mechanizm od hamulca ręcznego wygląda i pracuje ok.
Z tłoczkiem to muszę zaczekać na narzędzie do wciskania tłoczka( zamówiłem ).
Tarcze i klocki(Mintex) pójdą do wymiany .
Mechanizm od hamulca ręcznego wygląda i pracuje ok.
Z tłoczkiem to muszę zaczekać na narzędzie do wciskania tłoczka( zamówiłem ).
Tarcze i klocki(Mintex) pójdą do wymiany .
VCDS i wszystko jasne ;-)
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC
był 1.9TDI BKC a teraz jest 2.0TDI CFHC