Jako nowy narybek forum oraz nowy szczęśliwy posiadacz turka 1.4TSI 06' 140km 103kw bez kompresora z nalotem 226kkm mam parę pytanek. Szukajki używałem, parę odpowiedzi mam ale chciałbym się dopytać/upewnić, a mianowicie:
1.Wspoma jest elektroniczna z tego co udało mi się już zgadnąć i nie muszę tam wymieniać żadnych płynów. Jednak wyczytałem o generacji wspomy. I tutaj rodzi się pytanie czy generacja wspomagania jest równa generacji/liftowi tourana, tzn. 1t1 ma pierwszą gen. a 1t2 już drugą gen. Czy 1t1 od któregoś roku ma np. drugą gen? oraz co by już podpytać lepiej z tego co wyczytałem do mojego 1t1 w razie co szukać wspomy drugiej gen. domyślam się, że logicznie z 1t2?
2.Szukam odpowiedniego filtra, i tutaj mam zagwozdkę. Bo filtr jest przykryty i nie wiem jak stworzyli to inżynierowie vag'a bo nie mam nawet jak teraz sprawdzić (tzn. odkręcić go zwyczajnie). To mam pod maską



Jak ktoś by mi podpowiedział który zamówić to bym był wdzięczny. Bo na allegro, autodocu czy gdziekolwiek indziej nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, który rodzaj filtra. Zawsze pokazuje oba...
A jeśli chodzi o jakość filtrów, jest to jeden pies. Czy jednak dla autka lepiej jak będzie to jakiś mann czy bosch lub decker zamiast filtrona? Zawsze ładowałem filtrona, ale wcześniejszy samochód nie był turbo ani wyżyłowany. Zwykły, wdzięczny wolnossak. A tutaj już może być nie tak lekko.
3. Do turka z tego co znalazłem wchodzi ok.1L płynu hamulcowego. Jednak nie znalazłem pewnego info czy DOT2 czy DOT4, częściej jednak nakreślony był DOT4 i tym się sugeruje, jednak wolę podpytać doświadczonych

4. Czy mogę otrzymać podpowiedź o płyn chłodniczy. Mianowicie celuje w G12+, lecz na wielu forumach piszą, że jest to koncentrat do rozrobienia z wodą destylowaną. Za to w sklepach czy nawet u producenta (celuje w petrygo cena=jakość) nie ma o tym słowa. Nawet tutaj w jednym temacie ktoś polecał G12++ dla silników z nalotem ponad 200kk. Więc aktualnie zgłupiałem do reszty

5.Olej na wymiankę planuje SHELL HELIX ULTRA PROF. AV-L 5W30 bo ponoć jest przewidziany do vag'a (seria AV-L). Ktoś miał styk? Lub, Orlen Platinum Max Expert V też ponoć przewidziany do vag'a. Ktoś ma jakąś opinie o nich? (pytam o te, nie jaki wspaniały jest motul ani jak cudownie działa vavoline, wiem. Naczytałem się tego dobierając olej do mojej poprzedniej megany, kupiłem najtańszego orlena 10W-40 i nigdy nic nie wypił) btw. ponoć trzeba mieć ok. 5,6L aż tyle tam wchodzi? do tego małego 1.4 xd
6.Dobór świec zostawiam mechanikowi, niech dobierze katalogowe. Chyba, że ktoś mi poleci jakiejś konkretnej firmy

7.Pytanie o webasto wiem, czytałem temat na forum. Jednak mam pewną nie jasność bo mam pod maską zdartą naklejkę

8.Turbina, a mianowicie. Jak korzystać by nie popsuć. Standardy typu nie piłować przed rozgrzaniem czy postój po jeździe nie są mi obce. Jednak znajomy mi podpowiedział, że dzisiejsze turbiny mają zmienną geometrię. Więc jak nim jeździć by turbina się nie "zastała" raz na jakiś czas przeciągnąć go na trasie gdzieś do np. 4k obr/min wystarczy czy coś lepszego robić?
9.Oczywiście od razu przegląd klimy i nabicie. Wszystkie filtry. Jak i sprawdzenie zawiasu, kompresji. Jednak jako zaprawieni w boju na pewno wiecie więcej. Więc jeszcze pytanie, jakie są standardowe usterki lub co warto od razu sprawdzić/zrobić/wymienić by zaraz znowu do mechasa nie wracać??
Z góry dzięki za każdą radę i pomoc
