Kilka pytań odnośnie nowego autka

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.
M3Fis70
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 27, 2022 18:03
Auto:: 1T1, 06', 1.4tsi 103kw
Imię:: Pavel
Lokalizacja: Wielkopolskie

Kilka pytań odnośnie nowego autka

Post autor: M3Fis70 »

Witam.
Jako nowy narybek forum oraz nowy szczęśliwy posiadacz turka 1.4TSI 06' 140km 103kw bez kompresora z nalotem 226kkm mam parę pytanek. Szukajki używałem, parę odpowiedzi mam ale chciałbym się dopytać/upewnić, a mianowicie:
1.Wspoma jest elektroniczna z tego co udało mi się już zgadnąć i nie muszę tam wymieniać żadnych płynów. Jednak wyczytałem o generacji wspomy. I tutaj rodzi się pytanie czy generacja wspomagania jest równa generacji/liftowi tourana, tzn. 1t1 ma pierwszą gen. a 1t2 już drugą gen. Czy 1t1 od któregoś roku ma np. drugą gen? oraz co by już podpytać lepiej z tego co wyczytałem do mojego 1t1 w razie co szukać wspomy drugiej gen. domyślam się, że logicznie z 1t2?
2.Szukam odpowiedniego filtra, i tutaj mam zagwozdkę. Bo filtr jest przykryty i nie wiem jak stworzyli to inżynierowie vag'a bo nie mam nawet jak teraz sprawdzić (tzn. odkręcić go zwyczajnie). To mam pod maską Image I rodzi się pytanie czy tam jest schowany taki cały filtr w puszcze ImageCzy sam wkład? Image
Jak ktoś by mi podpowiedział który zamówić to bym był wdzięczny. Bo na allegro, autodocu czy gdziekolwiek indziej nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, który rodzaj filtra. Zawsze pokazuje oba...
A jeśli chodzi o jakość filtrów, jest to jeden pies. Czy jednak dla autka lepiej jak będzie to jakiś mann czy bosch lub decker zamiast filtrona? Zawsze ładowałem filtrona, ale wcześniejszy samochód nie był turbo ani wyżyłowany. Zwykły, wdzięczny wolnossak. A tutaj już może być nie tak lekko.
3. Do turka z tego co znalazłem wchodzi ok.1L płynu hamulcowego. Jednak nie znalazłem pewnego info czy DOT2 czy DOT4, częściej jednak nakreślony był DOT4 i tym się sugeruje, jednak wolę podpytać doświadczonych ;)
4. Czy mogę otrzymać podpowiedź o płyn chłodniczy. Mianowicie celuje w G12+, lecz na wielu forumach piszą, że jest to koncentrat do rozrobienia z wodą destylowaną. Za to w sklepach czy nawet u producenta (celuje w petrygo cena=jakość) nie ma o tym słowa. Nawet tutaj w jednym temacie ktoś polecał G12++ dla silników z nalotem ponad 200kk. Więc aktualnie zgłupiałem do reszty :| podpowie ktoś co jest 5?
5.Olej na wymiankę planuje SHELL HELIX ULTRA PROF. AV-L 5W30 bo ponoć jest przewidziany do vag'a (seria AV-L). Ktoś miał styk? Lub, Orlen Platinum Max Expert V też ponoć przewidziany do vag'a. Ktoś ma jakąś opinie o nich? (pytam o te, nie jaki wspaniały jest motul ani jak cudownie działa vavoline, wiem. Naczytałem się tego dobierając olej do mojej poprzedniej megany, kupiłem najtańszego orlena 10W-40 i nigdy nic nie wypił) btw. ponoć trzeba mieć ok. 5,6L aż tyle tam wchodzi? do tego małego 1.4 xd
6.Dobór świec zostawiam mechanikowi, niech dobierze katalogowe. Chyba, że ktoś mi poleci jakiejś konkretnej firmy ;) ?
7.Pytanie o webasto wiem, czytałem temat na forum. Jednak mam pewną nie jasność bo mam pod maską zdartą naklejkę Image i się teraz zastanawiam. Czy kiedyś, ktoś nie domówił tutaj piecyka. VCDS'a jeszcze nie mam. Jak mogę sprawdzić czy przypadkiem nie mam go. Poza sciąganiem nadkola...
8.Turbina, a mianowicie. Jak korzystać by nie popsuć. Standardy typu nie piłować przed rozgrzaniem czy postój po jeździe nie są mi obce. Jednak znajomy mi podpowiedział, że dzisiejsze turbiny mają zmienną geometrię. Więc jak nim jeździć by turbina się nie "zastała" raz na jakiś czas przeciągnąć go na trasie gdzieś do np. 4k obr/min wystarczy czy coś lepszego robić?
9.Oczywiście od razu przegląd klimy i nabicie. Wszystkie filtry. Jak i sprawdzenie zawiasu, kompresji. Jednak jako zaprawieni w boju na pewno wiecie więcej. Więc jeszcze pytanie, jakie są standardowe usterki lub co warto od razu sprawdzić/zrobić/wymienić by zaraz znowu do mechasa nie wracać??
Z góry dzięki za każdą radę i pomoc :super:
Ostatnio zmieniony czw lut 03, 2022 14:04 przez M3Fis70, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtek2626
Zaawansowany
Posty: 381
Rejestracja: pn lut 17, 2020 11:15
Auto:: Touran
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Kilka pytań odnośnie nowego autka

Post autor: wojtek2626 »

Wiec tak:
2. tam jest sam wkład filtra najlepiej gdybyś podał oznaczenie silnika byłoby łatwiej
3. Mozesz zalac płyn Dot4 ale ja proponowałbym DOT5.1
4. Zalej płyn G12+ producent dowolny
5. Ja do swojego leje Shell HX8 ECT wiec jesli chodzi o producenta to nie mam zastrzeżeń
7. Jesli chodzi o webasto to zobacz czy masz na panelu przycisk od włączenia, w Pb nie bylo dogrzewacza jak w TDI wiec jeśli nie masz włącznika to i nie masz webasta
8. U Ciebie turbina jest z zaworem upustowym, wiec poza tym co napisałes innych dodatkowych rzeczy nie ma
Diagnostyka/kodowanie i naprawa grupa VW/Audi tel.888659640
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra :)
M3Fis70
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 27, 2022 18:03
Auto:: 1T1, 06', 1.4tsi 103kw
Imię:: Pavel
Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: Kilka pytań odnośnie nowego autka

Post autor: M3Fis70 »

2. Niby BMY ale sugeruje się danymi z neta bo nie udało mi się jeszcze znaleźć nalepki z kodem silnika :/ A odnośnie filtra, filtr to filtr. Czy sugerowałbyś droższe?
EDIT: kto by pomyślał, że w książce serwisowej bydzie kod tak BMY :D
4. I nie ma jednak potrzeby rozcieńczania? Zalać całość i z fartem?
7. Rozumiem że to chodzi o guzik na środkowym rzędzie z tymi strzałeczkami symbolizującymi ciepło? To nie, mam tylko tylko dual i on/off.
8. A jeśli chodzi o dobrą praktykę użytkowania? Tak jak napisałem czy jakaś rada :?:
Pytanie z innej czapy, filtr paliwa przewodowy prawda?
Awatar użytkownika
wojtek2626
Zaawansowany
Posty: 381
Rejestracja: pn lut 17, 2020 11:15
Auto:: Touran
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Kilka pytań odnośnie nowego autka

Post autor: wojtek2626 »

W BMY jest wkład filtra oleju, jeśli chodzi o producentów to ja osobiście do oleju i paliwa używam Knecht lub Mann powietrze czy kabina to biorę np filtron, ja przy każdej wymianie oleju 15tys wymieniam tez i filtr powietrza, kabina 2 razy w roku i 1 paliwo.
Jeśli chodzi o płyn jeśli kupisz gotowy płyn nie nic nie rozcieńczasz tylko wlewasz
Jeśli nie masz guzika na panelu to nie masz webasta.
Filtr paliwa jeszcze jest w tym silniku i zwyczajna puszka
Diagnostyka/kodowanie i naprawa grupa VW/Audi tel.888659640
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra :)
ODPOWIEDZ