
Jeśli chodzi o moje prywatne auta to z reguły obracam się w grupie VAG

Bezpośrednio przed Turkiem w moich rękach był przez 6 lat jego mniejszy brat czyli Golf V - benzyniak w manualu.

Auto było trochę pomodzone i zdecydowanie lepiej kleiło się do drogi na zakrętach niż jego wyższy brat, ale zaczęło brakować miejsca, więc zapadła decyzja że auto którym ja jeżdżę, wymieniamy na bardziej rodzinne daily

I tak o to trochę przez przypadek pojawił się w naszej rodzinie Touran 1T1, 1.9 BKC

Rok produkcji 2005. Kolor lakieru LL5M. Przebieg w dniu zakupu 307100 km.
Auto znane wcześniej na TKP

- 8x airbag
- ABS + ESP
- 4x szyby elektryczne (przyciemniane)
- lusterka elektrycznie ustawiane i podgrzewane
- lusterko wsteczne fotochromatyczne
- spryskiwacze reflektorów + podgrzewane dysze szyby
- oryginalny bi-xenon
- nawigacja RNS510 + bluetooth (5P0862335D)
- zmieniarka CD w podłokietniku
- licznik pełny FIS +
- tempomat
- climatronic dwustrefowy (panel climatronica 1T3 + czujnik jakości powietrza)
- podgrzewane fotele
- kierownica multifunkcyjna
- kratki nawiewów z chromem
- włącznik świateł z chromem + funkcja AUTO
- nakładki na pedały chrom
- półeczka pod popielniczkę z chromem z 1T3
- przycisk hamulca ręcznego w chromie
- sterownik Bordnetz C38... 30 byt Highline
- sterownik Gateway 7N0...AF 2013 rok
- chromowane nakładki na raczki foteli
- halogeny z funkcja doświetlania zakrętów
- przełącznik lusterek w chromie
- oświetlenie przestrzeni nóg (FootWell + ambient)
- lampki boczne drzwi tzw. kopertówki
- hokej z odblaskami
- rozrusznik VALEO S&S 13 zębów
- alternator 03G903023 180A
Na dzień zakupu auto wyglądało tak


Aktualnie po prawie 2 miesiącach wygląda tak



Przebieg stale rośnie

W związku z tym, że strasznie parowały szyby rozebrałem i wyczyściłem podszybie i przy okazji nadkola z błota i liści. Wymieniłem również filtr kabinowy. Problem nie ustąpił więc zajrzałem do klapek nawiewu. Po modzie na nowszy panel sterujący klapka obiegu wewnętrznego oczywiście była zdemontowana jednak silniczek na nowszym panelu miał taki zakres pracy, że nie domykał klapki i częściowo łapało świeże powietrze a częściowo z obiegu wewnętrznego. Siła nadmuchu przez kratki oczywiście na tym traciła. Problem tym czasowo rozwiązany ustawiając na stałe obieg zewnętrzny bez udziału silniczka. Problem parujących szyb ustąpił



Po drodze wymieniona również żaróweczka podświetlenia zapalniczki



Kolejna sprawa to demontaż prawej lampy ponieważ mimo regulacji na maxa w dół i tak cały czas świeciła za wysoko i nie poprawnie się poziomowała. Okazało się, że plastik regulacji odbłyśnika wyskoczył z główki silniczka. Poskładanie wszystkiego jak należy + ustawienie obu reflektorów na stacji kontroli pojazdów przy pomocy procedury vcds. Teraz jest bajka



Do wymiany kwalifikował się również zamek centralny - lewy tył. Wymieniony na nowy Bugiad, bo jeśli chodzi o zamki to mam już tę markę sprawdzoną.

W międzyczasie wymienione również ramię wycieraczki tył na ori - stare ramię standardowo pęknięte przy tulejce. Do tego wpadła nowa wycieraczka na tył - Bosch. Wymieniony również jeden z modułów VPAD-2 podświetlenia ProLumo ponieważ jeden ambient przestał świecić.