Silniki w Touranach II generacji

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
Awatar użytkownika
damianprz
Przeglądacz
Posty: 146
Rejestracja: pn lut 24, 2014 14:07
Auto:: Touran I, 1.9 TDI, 2004
Imię:: Damian
Lokalizacja: Zamojsce
Podziękował: 4 razy

Silniki w Touranach II generacji

Post autor: damianprz »

Szukam Tourana z II generacji (2010-2015)
Jakie silniki mają dobre opinie, a których silników unikać?

Obecnie jeżdżę Touranem 2004 r. z 1.9 TDI

Obrazek
Awatar użytkownika
JEDARO
Expert
Posty: 1505
Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
Imię:: Darek
Lokalizacja: Działdowo
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 518 razy

Re: Silniki w Touranach II generacji

Post autor: JEDARO »

nie napisałeś czy interesuje Cię bardziej diesel/benzyna

Ja ze swojej strony i doświadczenia mogę polecić wszystkie 2.0 tdi z tych lat, 1.6 tdi ok ale strasznie sypią się wtryski reszta w porządku, no i nie każdemu odpowiada dynamika tego silnika w takiej dużej budzie

To moje zdanie ale jak to w życiu ile użytkowników tyle opinii ;)
Touran By JEDARO
Caddy By JEDARO
Jest i Tiguan :)
[you] Jeśli pomogłem kliknij na podziękowanie
Mam wyłączone PW wiadomości kierować na maila
Awatar użytkownika
cirek
Zaawansowany
Posty: 490
Rejestracja: ndz cze 03, 2018 00:24
Auto:: Touran 1T3 CFHC 2014 CUP
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: DPL
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Silniki w Touranach II generacji

Post autor: cirek »

2.0 TDI 103KW 140KM DSG. Wystarczająca dynamika + przywrócenie softu sterownika silnika do wersji przed dieselgate. Bez obaw można go zrobić na 170KM.

Ponoć mają wadliwe pompy paliwa, zacierają się. Jak nie wychwycisz wcześniej awarii to wtryski do wymiany. Tylko jak to wychwycić? Zrobiłem prawie 50tys i jest ok, przy każdej wymianie filtra dokładna kontrola, tyle można zrobić.

1.6 TDI oporne sterowniki silnika.
1T3 CFHC
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: Silniki w Touranach II generacji

Post autor: spacewalker »

200tys od nowosci na CFGC.
Zero problemu.
Tylko olej i filtry
Awatar użytkownika
damianprz
Przeglądacz
Posty: 146
Rejestracja: pn lut 24, 2014 14:07
Auto:: Touran I, 1.9 TDI, 2004
Imię:: Damian
Lokalizacja: Zamojsce
Podziękował: 4 razy

Re: Silniki w Touranach II generacji

Post autor: damianprz »

No właśnie się zastanawiam czy diesel czy benzyna.
Czytam opinie i chwalone są 1.4 TSI i 1.6 TDI
O chwalonym tutaj przez kolegę 2.0 TDI nie czytałem jeszcze dobrych opinii. Ponoć 1.6 TDI to następca legendarnego 1.9 TDI ale znawcą nie jestem.

Obecnego Tournana 1.9 TDI 2004 r zakupiłem w 2014 r gdy miał 190 tys km a obecnie mam na liczniku ok 380 tys km. Robiłem w nim sprzęgło i turbo z poważniejszych rzeczy a tak poza tym jest niezawodny i nawet zwinny. Kupując auto z przebiegiem ok 150 tys km chce żeby pojeździło do tych 300-400 tys km. Pytanie czy można tego oczekiwać od benzyniaka.

Trasy. Żona jeździ codziennie do pracy, 15km w jedną stronę plus raz w tygodniu jeździmy do jej rodziców 35 km w jedną stronę plus np raz w miesiącu trasa 70km w jedną stronę.
Mieszkamy poza miastem więc rzadko kiedy stoimy autem w korkach.

Diesel ma tego DPFa i opinie o tym mnie przerażają. Z czym się to wiąże. Jakieś czyszczenia. Ile to kosztuje i jak często?

-- Wt lip 19, 2022 18:23 --

Obecnie mam silnik w wersji AVQ 101 KM 74 kW i jak na dużą budę to nie potrzeba mi nic mocniejszego. Tym ma jeździć 5-osobowa rodzina więc bez szaleństw.
Awatar użytkownika
cirek
Zaawansowany
Posty: 490
Rejestracja: ndz cze 03, 2018 00:24
Auto:: Touran 1T3 CFHC 2014 CUP
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: DPL
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Silniki w Touranach II generacji

Post autor: cirek »

damianprz pisze: Trasy. Żona jeździ codziennie do pracy, 15km w jedną stronę plus raz w tygodniu jeździmy do jej rodziców 35 km w jedną stronę plus np raz w miesiącu trasa 70km w jedną stronę.
Mieszkamy poza miastem więc rzadko kiedy stoimy autem w korkach.
Czyli jakieś 1100km w miesiąc. Jeśli jest tak jak piszesz to nawet nie będziesz pamiętał o tym że pod maską siedzi DPF, czasami tylko zwrócisz uwagę na podwyższone obroty na postoju (dopalanie) wówczas dobrze byłoby zrobić trasę 10-15 km i dać mu czas na dokończenie procedury tylko że nie zawsze jest na to czas i nic wielkiego się nie stanie jak dopalanie zostanie przerwane. Czy to 1.6 czy 2.0 DPF jest i tyle. Po akcji dieselgate DPF wypalał się co max 300km i EGR szybciej nawalał dlatego cofnąłem sof do wersji przed aferą i teraz dopalanie jest co 500 km poza tym spalanie o litr mniejsze i DSG lepiej zmienia biegi. Moje spostrzeżenia po miesiącu jazdy na zmienionym sofcie. Generalnie DPF nie lubi krótkich tras typu 5km, korków i ruchu miejskiego właśnie z uwagi na częstszą pracę EGRa.
W moim przypadku kilometry x2 jak Twoje, 25tyś w rok.
damianprz pisze: Diesel ma tego DPFa i opinie o tym mnie przerażają. Z czym się to wiąże. Jakieś czyszczenia. Ile to kosztuje i jak często?
Jeśli będziesz jeździł tak jak piszesz to trochę pojeździsz bez awaryjnie. Czyszczenie/wymiana wykonuje się jak już zapchany (róznie to się objawia najczęściej kontrolką), wszystko zależy od warunków eksploatacji auta. Koszty? szerokie widełki i dobrze zrobić u kogoś kto ogarnia temat bo to nie jest "Plug and Play".


1.6 nie jest demonem przyspieszenia i mocy jak dla mnie za mały silnik do rodzinnego auta 2+2 i bagaże, czasem box na dachu.
1T3 CFHC
Awatar użytkownika
jacek j
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: wt mar 23, 2021 10:49
Auto:: Touran 1T3 2.0 2013
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Kielce
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silniki w Touranach II generacji

Post autor: jacek j »

Ja mam CFHC z 2013 140 KM diesel z manualem.

Wg mnie brakuje mu dynamiki w zakresie 85-105 km/h, choć można poprostu wcześniej zredukować. W moim po przejechaniu około 7 km nadal nie pokazuje 90 stopni. Na zmienionym termostacie (oryginał VW) nadal tak samo. Chyba poprostu ten typ tak ma.
Spalanie w mieści około 7,2. Trasa (maksymalne przepisowe prędkości) ok 5,7. Klima zawsze włączona, raczej tempomat (w mieście obowiązkowo) i obciążenie 2+1 i sporo bagażu.
Wg nie komputer za wcześnie podpowiada zmianę biegu, ale to już wg gustu

Szukając jeździłem 1.6 D. Wg mnie 100 koni to zdecydowanie za mało.

Benzynka 1.4 - czytałem straszne opinie o silniku EA111. Wystraszyłem się i wziąłem ropola. Ale nie jestem pewny czy dobrze zrobiłem.
Awatar użytkownika
wojtek2626
Zaawansowany
Posty: 381
Rejestracja: pn lut 17, 2020 11:15
Auto:: Touran
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Silniki w Touranach II generacji

Post autor: wojtek2626 »

Ja miałem 2,0 TDI CR 140KM i byłem bardzo zadowolony, silnik dość dynamiczny choć była podniesiona moc mało palił 0 problemów z DPF czy EGR mimo ze jeździł głównie praca dom w sumie 25km dziennie.
Diagnostyka/kodowanie i naprawa grupa VW/Audi tel.888659640
Czyszczenie DPF bez użycia chemii
Jelenia Góra :)
Awatar użytkownika
damianprz
Przeglądacz
Posty: 146
Rejestracja: pn lut 24, 2014 14:07
Auto:: Touran I, 1.9 TDI, 2004
Imię:: Damian
Lokalizacja: Zamojsce
Podziękował: 4 razy

Re: Silniki w Touranach II generacji

Post autor: damianprz »

Zaczęliśmy szukać z żoną Touranów, ale jakoś ona natrafiła na Kię Carens IV generacji. Zafiksowała się na jej punkcie, znaleźliśmy kilka sztuk i dzisiaj jedną oglądaliśmy. Okazało się że była bita konkretnie, ale ogólnie wydała się mniej solidna od typowych VW, taka papierowa.... i wracamy na właściwe tory.

Jeśli chodzi o silniki to jak pisałem najlepszą opinię można usłyszeć o 1.6 TDI jako o następcy 1.9 TDI, ale widzę że silniki 2.0 są tu chwalone.

A co z Sharanami? Większe auta a to przy 5-osobowej rodzinie na pewno na plus.

Obrazek

To są te same / podobne silniki co w Touranach?

-- Cz lip 21, 2022 21:48 --

VW Touran 1.6 TDI BMT manual 7-osobowy 105KM

- czy mógłby ktoś zaopiniować tę wersję?

BMT to jak mniemam Blue Motion Technology
Jest to chyba wersja SCR - AdBlue?
i chyba jest tu stosowana technologia bezpośredniego wtrysku Common Rail
Piotrwsh
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: czw lis 05, 2020 21:46
Auto:: Touran 1.6 2013
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silniki w Touranach II generacji

Post autor: Piotrwsh »

Ja mam takiego 1.6 105 HP
Jeśli znajdziesz zadbanego to nie patrz na moc silnika bo to nie ma znaczenia przy takich autach. Ja jeżdżę z kompletem osób plus 4 x rowery + pies i nie potrzebuje wyścigów biorąc całą rodzinę że sobą. Ten silnik spokojnie wystarczy do takiej normalnej jazdy.Ty kupując decydujesz, ale dla mnie nie ma znaczenia moc silnika najwazniejsza jest wygoda w podróżowaniu,bo jakie znaczenie ma to w jakim czasie pokonasz daną trasę mając mocniejszy o kilka koni silnik.
Kolejna sprawa to skrzynia biegów, staraj się omijać DSG bo mimo że to bardzo fajna sprawa to przy awarii bardzo droga rzecz, do tego dochodzi ci regularna wymiana oleju i serwis tej skrzyni wieC jeśli zależy ci na spokoju to zalecam manualna skrzynie.
Ostatnio zmieniony czw lip 21, 2022 23:33 przez Piotrwsh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
damianprz
Przeglądacz
Posty: 146
Rejestracja: pn lut 24, 2014 14:07
Auto:: Touran I, 1.9 TDI, 2004
Imię:: Damian
Lokalizacja: Zamojsce
Podziękował: 4 razy

Re: Silniki w Touranach II generacji

Post autor: damianprz »

Image

Takie radio z wyświetlaczem to jest jako wyposażenie dodatkowe?

Kod: Zaznacz cały

[RHZ] system radiowy RCD 510 (kolorowy ciekłokrystaliczny wyświetlacz z funkcją ekranu dotykowego (2 DIN), radio z odtwarzaczem CD,MP3 i ośmioma głośnikami, zmieniacz na 6 płyt CD w konsoli środkowej, gniazdo kart SD/SDHC do odtwarzania plików audio, zewnętrzne gniazdo AUX-IN)

[R2Z/7QL/KA1/9Q5] system nawigacji satelitarnej RNS 510 (obsługa za pomocą 6,5-calowego, kolorowego ekranu dotykowego, radio z odtwarzaczem DVD, wskazania symboli nawigacyjnych na komputerze nawigacyjnym MFA Plus, obsługa systemu za pomocą komend głosowych, twardy dysk 30GB, gniazdo kart SD/SDHC do odtwarzania plików audio, zewnętrzne gniazdo Aux-In, dynamiczne prowadzenie do celu za pośrednictwem TMC, kamera cofania Rear Assist)
Piotrwsh
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: czw lis 05, 2020 21:46
Auto:: Touran 1.6 2013
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silniki w Touranach II generacji

Post autor: Piotrwsh »

Kupując nowy samochód konfigurukjesz lub dokladasz takie rzeczy później,więc albo było dopłacone przy zakupie albo zmienione później
Awatar użytkownika
damianprz
Przeglądacz
Posty: 146
Rejestracja: pn lut 24, 2014 14:07
Auto:: Touran I, 1.9 TDI, 2004
Imię:: Damian
Lokalizacja: Zamojsce
Podziękował: 4 razy

Re: Silniki w Touranach II generacji

Post autor: damianprz »

Tak tak, w wersji standardowej tego chyba nie ma

Volkswagen Touran 2010-2015 1.6 TDI 105KM BlueMotion Comfortline

Tylko pytanie co to dokładnie za system medialny, na zdjęciu jest wyłączony a na ogłoszeniu nie ma info
Piotrwsh
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: czw lis 05, 2020 21:46
Auto:: Touran 1.6 2013
Imię:: Piotrek
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Silniki w Touranach II generacji

Post autor: Piotrwsh »

Nawigacja, możliwość połączenia telefonu z radiem i wtedy możesz słuchać muzyki np. z YT lub rozmawiać przez zestawy głośnomówiący jak wszystko sparujesz poprawnie.

-- Pt lip 22, 2022 00:00 --

Bluemotion technology to takie trochę mydlenie oczu.

Bluemotion skupia się na zwiększeniu oszczędności spalania paliwa co jak łatwo się domyślić ma pozytywny wpływ na środowisko. Samochody wykonane zgodnie z omawianą technologią łączą ze sobą energooszczędne silniki z oszczędną konstrukcją i zastosowaniem technologii dzięki którym powstaje bardziej aerodynamiczny korpus z nisko zawieszonym nadwoziem, system stop-start, zaprogramowany system ładowania akumulatora (dzięki czemu alternator działa tylko wtedy, gdy jest to konieczne) oraz dłuższe przełożenia.
Awatar użytkownika
cirek
Zaawansowany
Posty: 490
Rejestracja: ndz cze 03, 2018 00:24
Auto:: Touran 1T3 CFHC 2014 CUP
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: DPL
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Silniki w Touranach II generacji

Post autor: cirek »

damianprz pisze:Takie radio z wyświetlaczem to jest jako wyposażenie dodatkowe?
To nie jest RCD510 czy RNS510. To jest RNS315, które były wkładane najczęściej od drugiej połowy 2010r (RNS310 podobne ale starsze).
Piotrwsh pisze:Nawigacja, możliwość połączenia telefonu z radiem i wtedy możesz słuchać muzyki np. z YT lub rozmawiać przez zestawy głośnomówiący jak wszystko sparujesz poprawnie.
nie zawsze, jak nie ma BT to nic nie podłączysz.
Piotrwsh pisze:Ja mam takiego 1.6 105 HP
Jeśli znajdziesz zadbanego to nie patrz na moc silnika bo to nie ma znaczenia przy takich autach. Ja jeżdżę z kompletem osób plus 4 x rowery + pies i nie potrzebuje wyścigów biorąc całą rodzinę że sobą. Ten silnik spokojnie wystarczy do takiej normalnej jazdy.Ty kupując decydujesz, ale dla mnie nie ma znaczenia moc silnika najwazniejsza jest wygoda w podróżowaniu,bo jakie znaczenie ma to w jakim czasie pokonasz daną trasę mając mocniejszy o kilka koni silnik.
Kolejna sprawa to skrzynia biegów, staraj się omijać DSG bo mimo że to bardzo fajna sprawa to przy awarii bardzo droga rzecz, do tego dochodzi ci regularna wymiana oleju i serwis tej skrzyni wieC jeśli zależy ci na spokoju to zalecam manualna skrzynie.
tu nie chodzi o szybkość dotarcia do celu lecz sprawnego wyprzedzania szczególnie kiedy jesteś właśnie tak załadowany.
DSG w dieslu nie sprawia problemów jak o nią dbasz, regularna wymiana oleju+filt i nic się nie dzieje. Koszty już nie sa takie straszne, olej 250, filt 80. zmienić można samemu, naprawdę nic trudnego. Wymiana co 60tyś.
damianprz pisze:A co z Sharanami? Większe auta a to przy 5-osobowej rodzinie na pewno na plus.

To są te same / podobne silniki co w Touranach?

-- Cz lip 21, 2022 21:48 --

VW Touran 1.6 TDI BMT manual 7-osobowy 105KM
5 osób? ok, twój wybór.
damianprz pisze:BMT to jak mniemam Blue Motion Technology
Jest to chyba wersja SCR - AdBlue?
i chyba jest tu stosowana technologia bezpośredniego wtrysku Common Rail
AdBlue omijać szeroko
w 1T3 były tylko CR

-- Cz lip 21, 2022 23:49 --

jeszcze jedno, jak trafi się taka wersja też omijać. Zastanawiałem się nad tym bo akurat było ogłoszenie jak szukałem 1T3. Fajny bajer jak nowy, co jak się zepsuje? Cena nowego amora zabija i nie ma zamienników.
http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=29160
1T3 CFHC
ODPOWIEDZ