Jakie silniki mają dobre opinie, a których silników unikać?
Obecnie jeżdżę Touranem 2004 r. z 1.9 TDI


Czyli jakieś 1100km w miesiąc. Jeśli jest tak jak piszesz to nawet nie będziesz pamiętał o tym że pod maską siedzi DPF, czasami tylko zwrócisz uwagę na podwyższone obroty na postoju (dopalanie) wówczas dobrze byłoby zrobić trasę 10-15 km i dać mu czas na dokończenie procedury tylko że nie zawsze jest na to czas i nic wielkiego się nie stanie jak dopalanie zostanie przerwane. Czy to 1.6 czy 2.0 DPF jest i tyle. Po akcji dieselgate DPF wypalał się co max 300km i EGR szybciej nawalał dlatego cofnąłem sof do wersji przed aferą i teraz dopalanie jest co 500 km poza tym spalanie o litr mniejsze i DSG lepiej zmienia biegi. Moje spostrzeżenia po miesiącu jazdy na zmienionym sofcie. Generalnie DPF nie lubi krótkich tras typu 5km, korków i ruchu miejskiego właśnie z uwagi na częstszą pracę EGRa.damianprz pisze: Trasy. Żona jeździ codziennie do pracy, 15km w jedną stronę plus raz w tygodniu jeździmy do jej rodziców 35 km w jedną stronę plus np raz w miesiącu trasa 70km w jedną stronę.
Mieszkamy poza miastem więc rzadko kiedy stoimy autem w korkach.
Jeśli będziesz jeździł tak jak piszesz to trochę pojeździsz bez awaryjnie. Czyszczenie/wymiana wykonuje się jak już zapchany (róznie to się objawia najczęściej kontrolką), wszystko zależy od warunków eksploatacji auta. Koszty? szerokie widełki i dobrze zrobić u kogoś kto ogarnia temat bo to nie jest "Plug and Play".damianprz pisze: Diesel ma tego DPFa i opinie o tym mnie przerażają. Z czym się to wiąże. Jakieś czyszczenia. Ile to kosztuje i jak często?

Kod: Zaznacz cały
[RHZ] system radiowy RCD 510 (kolorowy ciekłokrystaliczny wyświetlacz z funkcją ekranu dotykowego (2 DIN), radio z odtwarzaczem CD,MP3 i ośmioma głośnikami, zmieniacz na 6 płyt CD w konsoli środkowej, gniazdo kart SD/SDHC do odtwarzania plików audio, zewnętrzne gniazdo AUX-IN)
[R2Z/7QL/KA1/9Q5] system nawigacji satelitarnej RNS 510 (obsługa za pomocą 6,5-calowego, kolorowego ekranu dotykowego, radio z odtwarzaczem DVD, wskazania symboli nawigacyjnych na komputerze nawigacyjnym MFA Plus, obsługa systemu za pomocą komend głosowych, twardy dysk 30GB, gniazdo kart SD/SDHC do odtwarzania plików audio, zewnętrzne gniazdo Aux-In, dynamiczne prowadzenie do celu za pośrednictwem TMC, kamera cofania Rear Assist)To nie jest RCD510 czy RNS510. To jest RNS315, które były wkładane najczęściej od drugiej połowy 2010r (RNS310 podobne ale starsze).damianprz pisze:Takie radio z wyświetlaczem to jest jako wyposażenie dodatkowe?
nie zawsze, jak nie ma BT to nic nie podłączysz.Piotrwsh pisze:Nawigacja, możliwość połączenia telefonu z radiem i wtedy możesz słuchać muzyki np. z YT lub rozmawiać przez zestawy głośnomówiący jak wszystko sparujesz poprawnie.
tu nie chodzi o szybkość dotarcia do celu lecz sprawnego wyprzedzania szczególnie kiedy jesteś właśnie tak załadowany.Piotrwsh pisze:Ja mam takiego 1.6 105 HP
Jeśli znajdziesz zadbanego to nie patrz na moc silnika bo to nie ma znaczenia przy takich autach. Ja jeżdżę z kompletem osób plus 4 x rowery + pies i nie potrzebuje wyścigów biorąc całą rodzinę że sobą. Ten silnik spokojnie wystarczy do takiej normalnej jazdy.Ty kupując decydujesz, ale dla mnie nie ma znaczenia moc silnika najwazniejsza jest wygoda w podróżowaniu,bo jakie znaczenie ma to w jakim czasie pokonasz daną trasę mając mocniejszy o kilka koni silnik.
Kolejna sprawa to skrzynia biegów, staraj się omijać DSG bo mimo że to bardzo fajna sprawa to przy awarii bardzo droga rzecz, do tego dochodzi ci regularna wymiana oleju i serwis tej skrzyni wieC jeśli zależy ci na spokoju to zalecam manualna skrzynie.
5 osób? ok, twój wybór.damianprz pisze:A co z Sharanami? Większe auta a to przy 5-osobowej rodzinie na pewno na plus.
To są te same / podobne silniki co w Touranach?
-- Cz lip 21, 2022 21:48 --
VW Touran 1.6 TDI BMT manual 7-osobowy 105KM
AdBlue omijać szerokodamianprz pisze:BMT to jak mniemam Blue Motion Technology
Jest to chyba wersja SCR - AdBlue?
i chyba jest tu stosowana technologia bezpośredniego wtrysku Common Rail