BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
U ojca w bls miał problem z odpalaniem i standardowo oringi. Rok jeździł z problemem. Nalot coś koło 360 tys. Oringi chyba od nowości bo normalnie plastikowe były jak je ściągałem. Świece nie mają nic do odpalania puki mrozu nie ma konkretnego. Tak jak pompa podająca. Bez niej też będzie palił. Ale tandem i wtryski już tak.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- alcest
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
- Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
- Imię:: Radek
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
U mnie pompki dostały nowe oringi rok temu, dokładnie w lutym. Tandem nie dotykany. Tutaj najpierw będę szukał przyczyny.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Sam zakładałeś czy mechanik?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: śr gru 29, 2021 23:12
- Auto:: ALTEA FREETRACK 2.0 BMN
- Imię:: Irek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Ze względu na te zawory kulkowe nie bawiłem się w regeneracje bo zwyczajnie one są nierozbieralne
Kupiłem nową
https://allegro.pl/oferta/pierburg-pomp ... 1214955790
Kupiłem nową
https://allegro.pl/oferta/pierburg-pomp ... 1214955790
- alcest
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
- Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
- Imię:: Radek
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Wesoł, to nie moje klimaty. Mechanik robił. Objawy? Przykapcał zimą po odpaleniu, po wymianie oringów jak ręką odjął. I nie było problemu z paleniem po postoju. Ale już 3-4 miesiące później, na wakacjach niestety palenie się popsuło.wesol pisze:Sam zakładałeś czy mechanik?
rodo79 - też bym chyba nie chciał regeneracji tym bardziej, że chyba zawory mają dość. Czekam na termin do mechanika.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
To jest szansa że skopał. Nie chodzi tu tylko by wymienić oringi. To niewiele da a właściwie nawet pogorszy sprawę. Początkowo będzie dobrze a czasem po kilku dniach czasem tygodniach jest lipa. Gniazda trzeba wypolerować bo nowe oringi będą drapane odrazu. Zakładając oringi na wtryski dajemy dużo oliwy a potem w gniazda też oliwy nie żałować. Założyć wtryski i przed końcowym przykreceniem śruby dociskowej jeszcze przez pobijak dobijam wtryski w głowicy. Wtedy dokręcam śruby. To daje jakąś gwarancję że będzie dobrze.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- alcest
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
- Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
- Imię:: Radek
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Przyszła pora na doktora i zonk. Co się dzieje z tymi mechanikami, nie wiem. Problemu z odpalaniem u mnie nie ogarnę, bo: mój "dotychczasowy" mechanik od razu powiedział, że nie chce się tym zajmować, bo woli w to miejsce zrobić 2-3 szt. na klocki/olej. A umówiłem się z nim już 2 tygodnie temu. Zadzwoniłem do drugiego - od razu pytanie, pompki/"podkładki" robione były? Mówię że były. Że do Vacum nigdy nie zaglądałem. Aha, ale to będzie kosztować. Nic o tym że posprawdzam, pomierzę - to ja muszę im podać objawy i propozycję naprawy
Co się dzieje z tym narodem.
Wesoł, dałeś mi do myślenia z tymi gniazdami. Raczej na pewno nie były polerowane przy ostatniej wymianie ok 1 rok temu. Ale mam to zasugerować nowemu mechanikowi?
Cholera, człowiek ustawia urlop żeby mieć wolne, 3 tygodnie wcześniej dzwoni, tydzień przed się przypomina i na końcu - nie, nie dam rady.
Zostaje profesor z Białegostoku ale samochód nie wart zachodu.

Wesoł, dałeś mi do myślenia z tymi gniazdami. Raczej na pewno nie były polerowane przy ostatniej wymianie ok 1 rok temu. Ale mam to zasugerować nowemu mechanikowi?

Zostaje profesor z Białegostoku ale samochód nie wart zachodu.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Trzeba niestety robić samemu. Mechanicy idą na łatwiznę. Wolą zrobić dwie łatwe roboty jak jedna trudna. Druga może też rzecz to to że klient szuka jak najtaniej. Niestety tanio to nie dobrze.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- alcest
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
- Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
- Imię:: Radek
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
I u mnie wszystko jasne. Zmiana mechanika "pomogła" - diagnoza Wasza i mechanika była prawidłowa - uszczelki na pompkach wytrzymały 6 mcy i szlag je trafił. Niestety dopadł mnie problemwesol pisze:Trzeba niestety robić samemu. Mechanicy idą na łatwiznę. Wolą zrobić dwie łatwe roboty jak jedna trudna. Druga może też rzecz to to że klient szuka jak najtaniej. Niestety tanio to nie dobrze.

Mechanik powiedział, że głowica kibel, jak chcę robić to +/- 3-4k. To już będzie się martwił nowy KL. To był bardzo ciężki weekend

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Mówię ci. Wypoleruj gniazga, załóż nowe oringi na tłusto i będzie to latać.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
U mnie zostało zmienione, wymiana głowicy na drugą regenerowaną w profesionalnej firmie ,wymienione świece ,wszystkie uszczelnienia pompek ,pompka w zbiorniu działa daje cisnienie filtr zmieniony i dalej jest z rana kręcenie ,został tylko tandem ewentualnie ,czy ktos roziązał zagadkę tego odpalania?Rozrusznik zmieniony ,akumulator też.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4954
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
O jakim motorze mówisz? Bo tu w temacie już jest mi.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Audi A3 silnik BMN.
-- Pn lis 07, 2022 21:08 --
Możliwe jest że mechanik źle poskładał lub uszkodził uszczelniacze?Czym polerujecie gniazda ?
-- Cz lis 24, 2022 10:29 --
Czyli rozumiem temat nie rozwiązany kończy sie na wymianie oringów ale to niestety nie pomoga .
-- Pn lis 07, 2022 21:08 --
Możliwe jest że mechanik źle poskładał lub uszkodził uszczelniacze?Czym polerujecie gniazda ?
-- Cz lis 24, 2022 10:29 --
Czyli rozumiem temat nie rozwiązany kończy sie na wymianie oringów ale to niestety nie pomoga .
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: pt sty 07, 2022 11:55
- Auto:: Audi A3
- Imię:: Sebastian
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Pokaż filmik z odpalania jak to wygląda.
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Czy ktoś może mi powiedzieć jak tą rurkę włożyć ? Ja obrabiałem głowicę i wyszła mi przez przypadek jak rozbierałem głowicę na stole.jaras99 pisze:a to ci ciekawostkaMuti pisze:sprawdzenie rurki rozdzielającej paliwo w głowicy, żeby ją wyjęli i sprawdzili czy nie jest pęknięta.A może u mnie w tym miejscu jest pies pogrzebany?? A Sam dam radę ją wyciągnąć? Czy to trzeba wtryski wyciągać a potem rurkę?
to jest ta rurka?
piszą tu: http://www.amc.es/wp-content/uploads/20 ... VW2tdi.pdf
że tej rurki nie da się wymontować po założeniu głowicy