BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

U ojca w bls miał problem z odpalaniem i standardowo oringi. Rok jeździł z problemem. Nalot coś koło 360 tys. Oringi chyba od nowości bo normalnie plastikowe były jak je ściągałem. Świece nie mają nic do odpalania puki mrozu nie ma konkretnego. Tak jak pompa podająca. Bez niej też będzie palił. Ale tandem i wtryski już tak.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
alcest
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
Imię:: Radek
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: alcest »

U mnie pompki dostały nowe oringi rok temu, dokładnie w lutym. Tandem nie dotykany. Tutaj najpierw będę szukał przyczyny.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

Sam zakładałeś czy mechanik?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
rodo79
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: śr gru 29, 2021 23:12
Auto:: ALTEA FREETRACK 2.0 BMN
Imię:: Irek
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: rodo79 »

Ze względu na te zawory kulkowe nie bawiłem się w regeneracje bo zwyczajnie one są nierozbieralne
Kupiłem nową
https://allegro.pl/oferta/pierburg-pomp ... 1214955790
Awatar użytkownika
alcest
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
Imię:: Radek
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: alcest »

wesol pisze:Sam zakładałeś czy mechanik?
Wesoł, to nie moje klimaty. Mechanik robił. Objawy? Przykapcał zimą po odpaleniu, po wymianie oringów jak ręką odjął. I nie było problemu z paleniem po postoju. Ale już 3-4 miesiące później, na wakacjach niestety palenie się popsuło.

rodo79 - też bym chyba nie chciał regeneracji tym bardziej, że chyba zawory mają dość. Czekam na termin do mechanika.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

To jest szansa że skopał. Nie chodzi tu tylko by wymienić oringi. To niewiele da a właściwie nawet pogorszy sprawę. Początkowo będzie dobrze a czasem po kilku dniach czasem tygodniach jest lipa. Gniazda trzeba wypolerować bo nowe oringi będą drapane odrazu. Zakładając oringi na wtryski dajemy dużo oliwy a potem w gniazda też oliwy nie żałować. Założyć wtryski i przed końcowym przykreceniem śruby dociskowej jeszcze przez pobijak dobijam wtryski w głowicy. Wtedy dokręcam śruby. To daje jakąś gwarancję że będzie dobrze.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
alcest
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
Imię:: Radek
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: alcest »

Przyszła pora na doktora i zonk. Co się dzieje z tymi mechanikami, nie wiem. Problemu z odpalaniem u mnie nie ogarnę, bo: mój "dotychczasowy" mechanik od razu powiedział, że nie chce się tym zajmować, bo woli w to miejsce zrobić 2-3 szt. na klocki/olej. A umówiłem się z nim już 2 tygodnie temu. Zadzwoniłem do drugiego - od razu pytanie, pompki/"podkładki" robione były? Mówię że były. Że do Vacum nigdy nie zaglądałem. Aha, ale to będzie kosztować. Nic o tym że posprawdzam, pomierzę - to ja muszę im podać objawy i propozycję naprawy :brawa: Co się dzieje z tym narodem.
Wesoł, dałeś mi do myślenia z tymi gniazdami. Raczej na pewno nie były polerowane przy ostatniej wymianie ok 1 rok temu. Ale mam to zasugerować nowemu mechanikowi? :roll: Cholera, człowiek ustawia urlop żeby mieć wolne, 3 tygodnie wcześniej dzwoni, tydzień przed się przypomina i na końcu - nie, nie dam rady.
Zostaje profesor z Białegostoku ale samochód nie wart zachodu.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

Trzeba niestety robić samemu. Mechanicy idą na łatwiznę. Wolą zrobić dwie łatwe roboty jak jedna trudna. Druga może też rzecz to to że klient szuka jak najtaniej. Niestety tanio to nie dobrze.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
alcest
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
Imię:: Radek
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: alcest »

wesol pisze:Trzeba niestety robić samemu. Mechanicy idą na łatwiznę. Wolą zrobić dwie łatwe roboty jak jedna trudna. Druga może też rzecz to to że klient szuka jak najtaniej. Niestety tanio to nie dobrze.
I u mnie wszystko jasne. Zmiana mechanika "pomogła" - diagnoza Wasza i mechanika była prawidłowa - uszczelki na pompkach wytrzymały 6 mcy i szlag je trafił. Niestety dopadł mnie problem :19: czyli gniazda są wytarte pod kątem, pompki też powycierane. Za naprawę (wymiana uszczelnień + polerowanie gniazda ale tylko dołu) 800 PLN, powiem że jeśli mnie to będzie miało spotkać kolejny raz - sam chyba zmienię.

Mechanik powiedział, że głowica kibel, jak chcę robić to +/- 3-4k. To już będzie się martwił nowy KL. To był bardzo ciężki weekend :omatko:
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

Mówię ci. Wypoleruj gniazga, załóż nowe oringi na tłusto i będzie to latać.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
horni
Posty: 2
Rejestracja: pt mar 27, 2015 17:16
Auto:: golf
Imię:: Tomek
Lokalizacja: polska

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: horni »

U mnie zostało zmienione, wymiana głowicy na drugą regenerowaną w profesionalnej firmie ,wymienione świece ,wszystkie uszczelnienia pompek ,pompka w zbiorniu działa daje cisnienie filtr zmieniony i dalej jest z rana kręcenie ,został tylko tandem ewentualnie ,czy ktos roziązał zagadkę tego odpalania?Rozrusznik zmieniony ,akumulator też.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

O jakim motorze mówisz? Bo tu w temacie już jest mi.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
horni
Posty: 2
Rejestracja: pt mar 27, 2015 17:16
Auto:: golf
Imię:: Tomek
Lokalizacja: polska

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: horni »

Audi A3 silnik BMN.

-- Pn lis 07, 2022 21:08 --

Możliwe jest że mechanik źle poskładał lub uszkodził uszczelniacze?Czym polerujecie gniazda ?

-- Cz lis 24, 2022 10:29 --

Czyli rozumiem temat nie rozwiązany kończy sie na wymianie oringów ale to niestety nie pomoga .
SDK
Kandydat
Posty: 7
Rejestracja: pt sty 07, 2022 11:55
Auto:: Audi A3
Imię:: Sebastian
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: SDK »

Pokaż filmik z odpalania jak to wygląda.
kubas10
Posty: 1
Rejestracja: wt sty 30, 2024 18:45
Auto:: passat b5
Imię:: Kuba
Lokalizacja: wwa

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: kubas10 »

jaras99 pisze:
Muti pisze:sprawdzenie rurki rozdzielającej paliwo w głowicy, żeby ją wyjęli i sprawdzili czy nie jest pęknięta.
a to ci ciekawostka :idea: A może u mnie w tym miejscu jest pies pogrzebany?? A Sam dam radę ją wyciągnąć? Czy to trzeba wtryski wyciągać a potem rurkę?

to jest ta rurka?

piszą tu: http://www.amc.es/wp-content/uploads/20 ... VW2tdi.pdf

że tej rurki nie da się wymontować po założeniu głowicy
Czy ktoś może mi powiedzieć jak tą rurkę włożyć ? Ja obrabiałem głowicę i wyszła mi przez przypadek jak rozbierałem głowicę na stole.
ODPOWIEDZ