VW Touran TDI 1.6, 2014
Od jakiegoś czasu często świeci mi się kontrolka EPS, ale nie zawsze. W zimie prawie zawsze, jak zrobiło się cieplej kontrolka czasami się nie świeci.
Kiedy świeci, nie działają czujniki parkowania, przytrzymanie hamulca na zniesienie (Hill Hold).
Mechanik stwierdził, żeby jechać do elektronika, na lepszy komputer.
Elektronik stwierdził, że czujnik EPS jest w pompie ABS - pompa do wymiany / regeneracji. Niestety, mój błąd, nie zabrałem nr błędu jaki mu pokazywało.
Ale nie zostało to potwierdzone jednoznacznie - tylko na zasadzie poszukiwania czujnika w znanych miejscach - nie było go tam - więc musi być w pompie.
Podaj oznaczenia z pompy ABS
sterownik: 1K0 907 379 BM, na silniku pompy: 1K0 614 517 ED
Ponieważ elektronik tego nie wymienia (pompa trudno dostępna), pojechałem do mechanika, żeby ją wyciągnął. Mechanik podpiął do komputera i odczytał błąd:
01542, czujnik G202, zresetował błąd (skalibrował) i kazał jeździć, po paru minutach, po drugim odpaleniu kontrolka znowu się pokazała.
Zatem pompa została wyciągnięta.
Po kontakcie z gościem od regeneracji – padło stwierdzenie, że to nie czujnik ciśnienia w pompie - bo ten błąd jak się pokaże to nie gaśnie - a u mnie raz było raz nie. Że to czujnik G202 osobny element - i wystarczy go wymienić.
Zakupiłem czujnik, według numeru który odczytał podpięty komputer: 1K0907655B - niestety mechanik czujnika nie znalazł - dodatkowo. Rozmawiał z serwisem VW oraz inną firmą regenrującą - padły takie słowa, że w tym roczniku były 2 pompy jedna ze wbudowanym ESP druga nie - ale po oznaczenie tego nie widać (to samo oznaczenie).
Czujnik G202 był szukany w tunelu, w słupkach, pod fotelem - gdzie jeszcze może być? A może go nie ma w tym aucie osobno i jest w pompie. Jak to sprawdzić, czy może jest w pompie - wtedy rozumiem, że w pompie byłby 2 czujnik: ciśnienia i G202 lub jeden pełniący obie funkcje?
Pomocy - spece rozkładają ręce. Można wymienić / regenerować pompę - tylko czy to jest rozwiązanie problemu, kosztowna naprawa - boję się, się okaże, że jednak gdzieś jest osobno czujnik G202.
EPS czujnik G202 gdzie, a może w pompie ABS - jak sprawdzić
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: EPS czujnik G202 gdzie, a może w pompie ABS - jak sprawd
... poemat napisał ale przywtać sie w odp. dziale to już zbyt wiele... 

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: EPS czujnik G202 gdzie, a może w pompie ABS - jak sprawd
Trzeba mu wytłumaczyć że tych mechaników to ma od siedmiu boleści i tyle. Szkoda pisać.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Posty: 4
- Rejestracja: wt kwie 11, 2023 14:48
- Auto:: VW Touran 2014 1.6 TDI
- Imię:: Ryszard
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: EPS czujnik G202 gdzie, a może w pompie ABS - jak sprawd
Dodam, że zarówno elektronik jak i mechanik kontaktowali się z VW w sprawie czujnika, i VW nic konkretnego nie powiedział - nie umieli stwierdzić jednoznacznie czy czujnik jest osobno i gdzie - czy może jest w pompie ABS.
Obdzwoniłem firmy regenerujące pompy, także nie potrafili jednoznacznie nic powiedzieć - tylko szukać, jak się nie znajdzie, to jest w pompie
.
Pewnie trafiam na samych takich "od siedmiu boleści", dlatego teraz zwracam się tu, do speców z doświadczeniem z tym modelem, licząc, że się czegoś konkretnego dowiem.
Obdzwoniłem firmy regenerujące pompy, także nie potrafili jednoznacznie nic powiedzieć - tylko szukać, jak się nie znajdzie, to jest w pompie

Pewnie trafiam na samych takich "od siedmiu boleści", dlatego teraz zwracam się tu, do speców z doświadczeniem z tym modelem, licząc, że się czegoś konkretnego dowiem.
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3417
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: EPS czujnik G202 gdzie, a może w pompie ABS - jak sprawd
czytając jak się zabierasz za diagnozowanie problemu albo raczej kto ten problem diagnozuje , mija się z celem pisanie ci ze to pompa bo wcale to nie musi byc pompa.romel2023 pisze:Dodam, że zarówno elektronik jak i mechanik kontaktowali się z VW w sprawie czujnika, i VW nic konkretnego nie powiedział - nie umieli stwierdzić jednoznacznie czy czujnik jest osobno i gdzie - czy może jest w pompie ABS.
Obdzwoniłem firmy regenerujące pompy, także nie potrafili jednoznacznie nic powiedzieć - tylko szukać, jak się nie znajdzie, to jest w pompie.
Pewnie trafiam na samych takich "od siedmiu boleści", dlatego teraz zwracam się tu, do speców z doświadczeniem z tym modelem, licząc, że się czegoś konkretnego dowiem.
ale.....czujniki są w pompe i tyle chyba jest Ci do życia potrzebne,żeby Ci ułatiwć to najlpeije szukaj takiej samej pompy bo zaraz mechaniory bedą zwalac winę ze ta nie pasuje
no i tyle w zasadzie .. na to samo byś zapewne wpadł sam skoro winny jest czujnik a czujniak nie ma nigdzie.
Ciekawe jest dla mnie to do kogo / gdzie do VW dzwonił mechanik o poradę , czy ma jakis pakiet usług online wykupiony ? czy zadzwonił do Intercars z pytaniem o czujnik a tu się okazuje ze czujniak nie ma ?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: EPS czujnik G202 gdzie, a może w pompie ABS - jak sprawd
Ponoć teraz VW tele-poradę oferuje.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Posty: 4
- Rejestracja: wt kwie 11, 2023 14:48
- Auto:: VW Touran 2014 1.6 TDI
- Imię:: Ryszard
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: EPS czujnik G202 gdzie, a może w pompie ABS - jak sprawd
spacewalker - dzięki za odpowiedź, tak decyzja dziś zapadła, o wymianie pompy.
Nie znam się na tym, bazuje tylko na informacji od elektryka, mechanika, gościa od regeneracji pomp. Temat osobnego czujnika rozwinął mechanik, który wyciągał pompę, podał błąd: 1542 i nr części 1K0 907 655 B. Kupiłem takową, używkę - i tu się pojawił problem przy próbie wyminy - tego czujnika w aucie nie mogą znaleźć - a komputer pokazał im taką część...
Sorry za laickie podejście, ale jestem laikiem w tym temacie, dlatego pojechał do mechanika, bo ja się na tym nie znam - trudno, żebym decydował sam o wymianie pompy jak mechanik i spec od regeneracji pomp mówi, że to osobny czujnik (tylko go nigdzie nie ma w aucie).
Dziś mech sprawdzał jeszcze w kolejnych miejscach i czujnika nie ma, więc kupuję pompę.
Miałem nadzieję - że tu ktoś rzuci hasło - czunik jest tu i tu (i tam będzie), a mech nie wiedział, bo tak dobrze nie zna tego modelu.
Jak dla mnie jest to bardzo dziwne - że decyzję o wyminie pompy podejmuje się na zasadzie - jak nie znajdziesz czujnika (za 40 zł) to wymień pompę (za 700 zł)
No ale wygląda na to, że się nie da inaczej.
Dopytuje - bo chciałbym uniknąć sytuacji - kiedy pompa będzie wymieniona, a ESP nadal będzie się świecić i okaże się, że czujnik jednak jest osobno (nie wiem, np. pod tylnym fotelem...)
Dzięki za odpowiedź, jutro przyjdzie pompa, się okaże czy załatwi sprawę.
Nie znam się na tym, bazuje tylko na informacji od elektryka, mechanika, gościa od regeneracji pomp. Temat osobnego czujnika rozwinął mechanik, który wyciągał pompę, podał błąd: 1542 i nr części 1K0 907 655 B. Kupiłem takową, używkę - i tu się pojawił problem przy próbie wyminy - tego czujnika w aucie nie mogą znaleźć - a komputer pokazał im taką część...
Sorry za laickie podejście, ale jestem laikiem w tym temacie, dlatego pojechał do mechanika, bo ja się na tym nie znam - trudno, żebym decydował sam o wymianie pompy jak mechanik i spec od regeneracji pomp mówi, że to osobny czujnik (tylko go nigdzie nie ma w aucie).
Dziś mech sprawdzał jeszcze w kolejnych miejscach i czujnika nie ma, więc kupuję pompę.
Miałem nadzieję - że tu ktoś rzuci hasło - czunik jest tu i tu (i tam będzie), a mech nie wiedział, bo tak dobrze nie zna tego modelu.
Jak dla mnie jest to bardzo dziwne - że decyzję o wyminie pompy podejmuje się na zasadzie - jak nie znajdziesz czujnika (za 40 zł) to wymień pompę (za 700 zł)

Dopytuje - bo chciałbym uniknąć sytuacji - kiedy pompa będzie wymieniona, a ESP nadal będzie się świecić i okaże się, że czujnik jednak jest osobno (nie wiem, np. pod tylnym fotelem...)
Dzięki za odpowiedź, jutro przyjdzie pompa, się okaże czy załatwi sprawę.