Błąd ECM - moduł sterowania silnika i problem z odpalaniem
-
- Użytkownik
- Posty: 154
- Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
- Auto:: 1,9 105KM
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Błąd ECM - moduł sterowania silnika i problem z odpalaniem
turanek coś niedomaga. Opiszę sytuację jak to wyglądało a później podam jakie błędy wywala.
Kilka dni temu auto odpaliło normalnie, przejechałem kilka kilometrów zgasiłem silnik i po 15 min był problem z odpaleniem. Musiałem z 15 sek kręcić żeby z trudem odpalił. Pojawił się wtedy błąd spalonej żarówki. Przejechałem kilka km , zgasiłem i problem z odpaleniem , błąd żarówki się świecił. Zostawiłem na 1h , odpaliłem bez problemu i błąd żarówki znikł. Tego dnia było oberwanie chmury jak jechałem za 1 razem więc pomyślałem że jakąś wiązka się zalała i dlatego te problemy. W sumie potem nic się nie działo , auto odpalało prawidłowo.
Dzisiaj piękne słońce, przekręcam stacyjkę, błąd żarówki świeci i problem z odpaleniem, około 15 sek kręcenia żeby z trudem odpalił.
Kody jakie wywala :
01314 - Moduł sterowania silnikiem , ten błąd pokazuje w kilku miejscach, jest jeszcze klika innych błędów ale moim zdaniem nie dotyczących tego problemu ale załączam zrzuty.
Dodatkowo 3 przekaźniki w skrzynce są 1. 433 Bardzo gorący ( parzy ), 2. 433 Ciepły 3. 458 Gorący ( zdjęcie )
Nie wiem czy te przekaźniki mają coś z tym wspólnego ale któryś jest chyba od grzania świec więc dodaje takie obserwacje.
Poproszę o podpowiedź co może być przyczyna takich objawów
Jeszc coś mi się przypomniało na dwa dni przed pierwszą awarią czyściłem klimatyzację za pomocą pianki, użyłem jej dość dużo czy to może być powód teraźniejszych problemów?
-- 11 sie 2023, o 00:04 --
Prawdopodobnie ustaliłem przyczynę.
Jak pisałem wyżej było oberwanie chmury a maska silnika wystawała poza daszek parkingu i na podszybie spadał wodospad deszczu.
Ostatnio miałem trochę czasu i zabrałem się ma wygrzebanie ECU. Po zdjęciu osłon zobaczyłem że dziury odpływowe były po obu stronach zapchane, liśćmi i piachem/ziemią które zbierały się tam od lat. Zapewne ten wodospad i zapchane dziury odpływowe zrobiły basen przy ECU stąd te problemy chyba. Rynny odetkane, zapobiegawczo kontaktem przelałem styki w ECU i wtyczce, osuszyłem i jak na razie działa.
Może komuś przyda się informacja że warto zajrzeć pod podszybie i przepchać rynny ściekowe.