2.0 TDI AZV gaśnie po wymianie czujnika wałka rozrz.

Awatar użytkownika
Dziekan
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn paź 05, 2020 18:46
Auto:: Touran 2003 AZV
Imię:: Filip
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz

2.0 TDI AZV gaśnie po wymianie czujnika wałka rozrz.

Post autor: Dziekan »

Witam.
Auto wstawione do mechanika z problemem ciężkiego rozruchu na zimno. Diagnoza - czujnik wałka rozrządu. Wymiana pomogła, auto pali bez problemu natomiast po wyjeździe od mechanika i rozgrzaniu silnika auto przestało reagować na pedał gazu i zaczęło telepać jak i nierówno pracować, czasem zdaża się że zgaśnie. Mechanik twierdzi że jeden z wtrysków leje (-3.0), proszę o podpowiedź, miał ktoś podobny przypadek? Nie chce mi się wierzyć w taki zbieg okoliczności awarii, mam wrażenie że to nadal wina czujnika położenia wałka rozrządu albo czujnika położenia wału korbowego. Rozrząd podobno prawidłowo złożony, auto zabrałem bo straciłem do niego zaufania, na dodatek bez pytania dolał oleju (bez potrzeby bo poziom był w normie przed wstawieniem auta), na dodatek o innej specyfikacji niż był zalany. Zostało dolane 3 litry, czy nadmiar oleju w układzie może mieć jakiś związek z występującymi objawami?
Ostatnio zmieniony wt cze 13, 2023 07:36 przez Dziekan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3417
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: 2.0 TDI AZV gaśnie po wymianie czujnika wałka rozrz.

Post autor: spacewalker »

zacznij od szpuczenia oleju ,bo jak do silnika wchodzi 4L, a stan oleju to jest 1L miedzy min a max, to jak Ci 3L doklał to masz chyba już w pokrywie zaworów
Awatar użytkownika
Dziekan
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn paź 05, 2020 18:46
Auto:: Touran 2003 AZV
Imię:: Filip
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz

Re: 2.0 TDI AZV gaśnie po wymianie czujnika wałka rozrz.

Post autor: Dziekan »

Dziś podpiąłem kabel, niestety brak błędów w silniku dotyczących czujników położenia wału i wałka, po odpaleniu na zimno klepie/stuka nie było tego dzwięku przed wymianą czujnika. Jak rozgrzeje się do 80*c pracuje w miarę normalnie na jałowym biegu, natomiast w momencie dotknięcia pedału gazu automatycznie gaz przestaje działać, a w silniku spadają obroty 600-700rpm i zaczyna się szarpanie i nierówna praca.
Tytus
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: pn lip 22, 2019 12:56
Auto:: Touran 2.0 TDI AZV 2004
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: 2.0 TDI AZV gaśnie po wymianie czujnika wałka rozrz.

Post autor: Tytus »

Ja bym sprawdził czy kąt synchronizacji wałka rozrządu nie uległ zmianie.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: 2.0 TDI AZV gaśnie po wymianie czujnika wałka rozrz.

Post autor: wesol »

Skoro podpinales kabel to jakie wartości korekcji mają te wtryski? Może faktycznie coś z wtryskami.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Dziekan
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn paź 05, 2020 18:46
Auto:: Touran 2003 AZV
Imię:: Filip
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz

Re: 2.0 TDI AZV gaśnie po wymianie czujnika wałka rozrz.

Post autor: Dziekan »

Tytus pisze:Ja bym sprawdził czy kąt synchronizacji wałka rozrządu nie uległ zmianie.
Obecnie wartość Torsion Value wynosi 0,6*KW, niestety nie wiem jak było przedtem.
wesol pisze:Skoro podpinales kabel to jakie wartości korekcji mają te wtryski? Może faktycznie coś z wtryskami.
Z wtryskami nie jest za ciekawie, natomiast nie wierzę w taki zbieg okoliczności, że auto trafia do mechanika, on wsadza łapy w rozrząd i akurat w tym czasie padają wtryski :|

Image
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: 2.0 TDI AZV gaśnie po wymianie czujnika wałka rozrz.

Post autor: wesol »

A co wtryski muszą wysłać SMS że chcą się popsuć? Jest jakiś utarte prawidło że auto może się popsuć nie częściej jak raz na kwartał?
Tu co pokazałeś to tylko fragment co się dzieje i zapewne na jalowych które są bardzo ale to bardzo łaskawe dla wtrysków. Wydajność wtedy jest tak niska narzucona że niewiele to wpływa na pracę czy jeden daje nieco więcej czy nieco miej. Co się dzieje i jak się rozjeżdża wszystko to dopiero będzie widać jak się wciśnie pedały gazu. A tu mogą się dziać cyrki. Te korekcje to mają taki rozrzut jakbyś tam miał każdy wtrysk z innej parafi. Równie dobrze też może tak być ze gniazda w głowicy są wypracowane, podkładki ogniowe mogą nie trzymać czy też popychacze lub wałek wyrąbane. Skoro nie ma błędu od czujnika czy wału czy walka a wartości obrotów pokrywają się to problem masz mechaniczny. Próbujesz najby insynuować ze mechanik coś Ci popsuł czy coś spapral.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Dziekan
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn paź 05, 2020 18:46
Auto:: Touran 2003 AZV
Imię:: Filip
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz

Re: 2.0 TDI AZV gaśnie po wymianie czujnika wałka rozrz.

Post autor: Dziekan »

wesol pisze:A co wtryski muszą wysłać SMS że chcą się popsuć? Jest jakiś utarte prawidło że auto może się popsuć nie częściej jak raz na kwartał?
Tu co pokazałeś to tylko fragment co się dzieje i zapewne na jalowych które są bardzo ale to bardzo łaskawe dla wtrysków. Wydajność wtedy jest tak niska narzucona że niewiele to wpływa na pracę czy jeden daje nieco więcej czy nieco miej. Co się dzieje i jak się rozjeżdża wszystko to dopiero będzie widać jak się wciśnie pedały gazu. A tu mogą się dziać cyrki. Te korekcje to mają taki rozrzut jakbyś tam miał każdy wtrysk z innej parafi. Równie dobrze też może tak być ze gniazda w głowicy są wypracowane, podkładki ogniowe mogą nie trzymać czy też popychacze lub wałek wyrąbane. Skoro nie ma błędu od czujnika czy wału czy walka a wartości obrotów pokrywają się to problem masz mechaniczny. Próbujesz najby insynuować ze mechanik coś Ci popsuł czy coś spapral.
Nic nie insynuuję, wstawiłem auto na wymianę głupiego czujnika, bo mnie denerwowało że 5 sekund rano kręci, poza tym silnik chodził jak w zegarku, auto zbierało się jak głupie, odebrałem auto które przejechało 200m i padło, do bramy i się nie znamy jak w tym powiedzeniu. Gość do silnika gdzie nominalnie wchodzi ok 4,2L oleju przy normalnym poziomie wlał jeszcze 3L to co byś sobie pomyślał w pierwszej chwili po awarii?
Proszę mam też logi z wyższych obrotów:

Image
Tytus
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: pn lip 22, 2019 12:56
Auto:: Touran 2.0 TDI AZV 2004
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: 2.0 TDI AZV gaśnie po wymianie czujnika wałka rozrz.

Post autor: Tytus »

Można się jeszcze upewnić czy wtyczki elektryczne dobrze kontaktują na pompowtryskiwaczach..
Awatar użytkownika
Dziekan
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn paź 05, 2020 18:46
Auto:: Touran 2003 AZV
Imię:: Filip
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz

Re: 2.0 TDI AZV gaśnie po wymianie czujnika wałka rozrz.

Post autor: Dziekan »

Aktualizacja.
Wymienione wtryski, przepływomierz, listwa zasilająca wtryskiwacze. Niestety nadal te same objawy. Po rozgrzaniu obroty spadają, silnikiem telepie, brak reakcji na pedał gazu, pomaga odpięcie przepływomierza, jest wtedy reakcja na gaz, marna ale można się chociaż przetoczyć parę metrów. Jakieś pomysły? Ktoś coś?
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: 2.0 TDI AZV gaśnie po wymianie czujnika wałka rozrz.

Post autor: wesol »

Ja bym kabloteke sprawdzał. Na początek ta pod filtrem powietrza. Ale jakieś błędy powinny być od egr, przeplywki, pedału gazu itd.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Dziekan
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: pn paź 05, 2020 18:46
Auto:: Touran 2003 AZV
Imię:: Filip
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował: 1 raz

Re: 2.0 TDI AZV gaśnie po wymianie czujnika wałka rozrz.

Post autor: Dziekan »

Rozwiązanie.
Okazalo się tak jak przypuszczałem na początku, pierwszy mechanik wymieniając czujnik położenia wałka rozrządu, mimo wielokrotnych zapewnień że jest prawidłowo, przy składaniu wszystkiego do kupy przestawił rozrząd. Stąd jaja w odczycie wtrysków i wariujący przepływomierz. Przez tego patałacha wymieniłem parę gratów niepotrzebnie.
Teraz Touran zwija asfalt aż miło.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4953
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: 2.0 TDI AZV gaśnie po wymianie czujnika wałka rozrz.

Post autor: wesol »

No to jak nie potrafi wymienić takiej rzeczy to przekaż mu ode nie by zmienił zawód.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ