Silnik 1.9 TDI BLS. Przy okazji naprawy turbiny miało być czyszczenie EGR, ale idąc dalej i czyszcząc kolejne elementu dolotu ze smolistej mazi doszedłem do głowicy. Najbardziej oklejone były kanały do cylindrów 2 i 3, ale to normalne, bo mieszanaka z olejem ma do tych kanałów najprostrzą drogę. Przechodząc do temeatu, oczyściłem mechaniecznie jednocześnie odsysając to zeskrobane, ale do ideału daleko.
Pytanie; zostawić tak jak jest i czekać do awarii uszczelki pod głowicą, aby wyczyścić przy okazji, czy kontynuować. Na chwilę obecną, jedyne co uznałem za nie pozbawione sensu to zalanie żelem lub pianką przy zamkniętych zaworach ssących. Preparat jest dosyć drogi, ale wydaje się działać - TUNAP 926 lub 925.
Proszę o poradę lub komentarz, może jest ciekawszy sposób.
Przy okazji pytanie dodatkowe, czy zna ktoś pojemność chłodnicy powietrza w tym aucie (w litrach). Chciałbym zalać chłodnicę benzyną od góry, zatykając wylot, odczekać i spuścić, takie czyszczenie bez demontażu

Dziękuję