Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
radekrp90
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
Imię:: Radek
Lokalizacja: GTC
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: radekrp90 »

Z regulatorem się zgadza - np.: 06B903803B jest stosowany w 110, 140 i 180A.

Mnie zastanawiała opcja uruchomienia tego po lin aby nie zmieniać specjalnie regulatora (choć nie są one jakieś specjalnie drogie, ale po co to dotykać jeśli nie ma potrzeby).

Jeśli chodzi o tulejkę - wiem, że się ja wybija, ale ta w TDI ma około 1 cm, a ta w 1.4 TSI chyba 4 cm. Jakbym nie tłukł, nie wybiję tej z TDI na 4 cm :D
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: wesol »

A niby czemu nie wbijesz? W zasadzie polecam ci nie wbijać tylko wprasowywac bo u kolegi byłem jakiś czas temu na warsztacie i ucho w altku urwane.
Poza tym tu na fotkach zapodajesz altki z różnych firm jeden z Boscha a drugi z Valeo to maja inna konstrukcje to też mają w nieco innych miejscach przyłącza. Dlatego mówi się że alternatory jakby dzielimy na dwie firmy Valeo i bosch. Valeo robi altki do vagow do 220 amper a Bosch tylko do180. Czyli nie ma 220 amperowego Boscha.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
radekrp90
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
Imię:: Radek
Lokalizacja: GTC
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: radekrp90 »

To fakt, ale akurat położenie przyłączy dla alternatora w 1.4 TSI i TDI jest inne niezależnie od producenta. Oczywiście wizualnie tył alternatora Bosch wygląda inaczej niż Valeo ale położenie miejsca połączenia zasilania (styk B+) oraz wtyku sterowania zależy bezpośrednio o typu silnika/bloku.
1.4 TSI Bosch:
Bosch 140A DFM - 1.4 TSI
Bosch 140A DFM - 1.4 TSI
1.4 TSI Valeo:
Valeo 140A DFM - 1.4 TSI
Valeo 140A DFM - 1.4 TSI
1.4 TSI Bosch LIN:
Bosch 140A LIN - 1.4 TSI
Bosch 140A LIN - 1.4 TSI
1.4 TSI Valeo LIN:
Valeo 140A LIN - 1.4 TSI
Valeo 140A LIN - 1.4 TSI
180A TDI Valeo LIN:
Valeo 180A LIN - TDI
Valeo 180A LIN - TDI
180A TDI Bosch LIN:
Bosch 180A LIN - TDI
Bosch 180A LIN - TDI
Co do tulejki - oczywiście prasa, ewentualnie przy odrobinie wprawy imadło. Wybijanie to był nadmierny skrót myślowy.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: wesol »

Tam pitolisz.
Obrazek
to mój z piwnicy. Czeka aż zainstaluje w aucie. Był bez lin Valeo a jest już z regulatorem z lin. Podałeś przykłady altkow jakby od innych aut, innych marek. Poprostu na zapodac właściwy np od passata b6 i tyle.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
radekrp90
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
Imię:: Radek
Lokalizacja: GTC
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: radekrp90 »

To są z Passata B6, dla rocznika 2010 ;) Nic innego niż przewidziane dla mojego samochodu.

Przymierzę ten z 2.0 TDI (03L coś tam) ale ostatnio nie miałem pomysłu jak zawiesić kompresor klimy, żeby nic nie urwać. Za tydzień, będę miał więcej czasu to sprawdzę.

Tak czy inaczej - temat LIN nadal otwarty, bo gdybym taki trafił w dobrej cenie to po co na siłę zmieniać regulator. Chyba, że swój z 110-ki bym założył.

-- N paź 25, 2020 21:39 --

Trochę czasu minęło, trochę się sprawdzało a ja nie odpisałem.

Swego czasu sprawdziłem alternator z TDI - wtyczka wpada wprost na downpipe, tak więc "lipa".

Od tego czasu nieco się w aucie zmieniło (elektrycznie) - jest już zamontowana klema z monitorowaniem akumulatora, gateway zmieniłem na 7N0 (BL po modyfikacjach).

Wczoraj zamontowałem alternator z LIN dedykowany do 1.4 TSI-CAXA (03C 903 023 S) produkcji Boscha.

Elektrycznie wszystko działa, gateway "widzi" klemę, klema widzi alternator ale już silnik nie widzi obciążenia (pokazuje 0%) i obroty są stale podniesione na 1000 obr/min.

Zastanawiam się gdzie jest błąd o ile jest, bo wtyczkę na alternatorze tylko przepinowałem: pin 1 - złącze "C" przeciąłem przy samym bordnetz i tam doprowadziłem sygnał LIN z gateway, pin 2 - przełożyłem między wtyczkami, a tam powinien być sygnał DFM, którego ten regulator nie generuje, zapewne podaje tam masę lub może nic nie podaje - nawet nie sprawdziłem.

Pin 2-gi w LIN ni występuje i czy powinienem go usunąć? A może wysokie obroty zawsze będą występować w moim ECU?
versago
Początkujący
Posty: 38
Rejestracja: śr cze 15, 2011 21:08
Auto:: Caddy Furgon 2006 BLS
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: versago »

Witam.

Mój pojazd to Caddy 2006r. 1.9TDi BLS. Proszę się nie sugerować rocznikiem, z fabrycznych sterowników został tylko sterownik silnika.
Mam alternator 06F 903 023F - 140A Bosch sterowany tradycyjnie, który chyba już po woli nie domaga. Mam też PTC, które może mu w tym pomagać.

Silnik 03G 906 021 AQ (R4 1,9l EDC G000SG 9970)
Bordnetz 3C8 937 049 F
Bramka 7N0 907 530 BJ z klemą.

Pomyślałem nad alternatorem 180A. Na znanym portalu do mojego rocznika są w stanie agonalnym. Pomyślałem o nowszym. Takie 15-18r. są po 250-300zł w dobrym stanie. Ale Valeo. Boscha w dobrym stanie brak. Mam wrażenie, że te nowsze są tylko po LIN.

Mam kilka pytań:

1. Nie bardzo jestem w stanie określić czy to lin czy nie. Czy kryterium "z rekuperacją i S&S" i "bez" w ETCE to doby trop?

2. Czy warto z moim sprzętem pchać się w alternator z LIN bez wymiany na BCM?
(Do caddy BCM musi być specyficzny, szukam już kilka lat. Ostatnio były po 800zł.) Wybaczcie, nie znalazłem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi.

3. Czy warto pchać się w alternator Valeo?

4. Czy kolega radekrp90 rozwiązał swoje wyżej opisane problemy?

Nie chciałem zaśmiecać tematu autoscanem, ale jeśli komuś pomoże to dodam.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam.
mcaris
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: czw lut 02, 2017 20:37
Auto:: OCTAVIA II BKD
Imię:: Arek
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 5 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: mcaris »

Cześć. Panowie czy do Diesla edc16u34 podejdzie altek z lin?
Alternator w aucie to 140A
Na chwilę obecną wymieniłem regulator z lin (stary już był do wywalenia).
Założyłem "inteligentną" klemę " podłączyłem zgodnie ze schematem, zakodowałem i... chyba jest coś nie tak bo klemy wogle nie widać w bramce czy ona może być uszkodzona?
autoscan:
01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: Malfunction 0010
13-Auto Dist. Reg -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
1C-Position Sensing -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
3C-Lane Change -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
4C-Tire Pressure II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
5F-Information Electr. -- Status: Malfunction 0010
61-Battery Regul. -- Status: Malfunction 0010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
A5-Frt Sens. Drv. Assist -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels:. 03G-906-016-BKD.clb
Part No SW: 03G 906 021 LD HW: 03G 906 021 AN
Component: R4 2,0L EDC A200SG 9902
Revision: --H07--- Serial number: XXXXXXXXXXXXXX
Coding: 0000072
Shop #: WSC 12345 111 45799
VCID: 6CD771B74F8BFE2F55-8038

1 Fault Found:
005379 - Load Signal from Alternator Term. DF
P1503 - 000 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 363811 km
Time Indication: 0
Date: 2023.03.05
Time: 12:47:06

Freeze Frame:
RPM: 798 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00010000
Load: 0.0 %
(no units): 33.0

Readiness: 0 0 0 0 1

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes (J104) Labels:. 1K0-907-379-60EC1F.clb
Part No SW: 1K0 907 379 CC HW: 1K0 907 379 CC
Component: ESP MK60EC1 H46 0175
Revision: 00H46001
Coding: 113B401C09240003881102E690200042850D509B
Shop #: WSC 00066 123 12345
VCID: 75E154D3DCC13FE7BA-8020

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory
Freeze Frame:
Fault Status: 01101101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 216
Mileage: 363811 km
Time Indication: 0
Date: 2023.03.05
Time: 12:47:06

Freeze Frame:
Count: 0
Count: 2
Count: 12800
Count: 8193
Count: 51200
Count: 0
Count: 253
Count: 0


-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC (J255) Labels:| 5K0-907-044.clb
Part No SW: 1K8 907 044 BS HW: 1K8 907 044 BS
Component: Climatronic H07 0405
Revision: 00001K04
Coding: 0739014402
Shop #: WSC 01357 011 00200
ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010
ROD: EV_ClimaAutoBasis_SK35.rod
VCID: 010930039009034796-8054

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels:. 1K0-937-08x-09.clb
Part No SW: 1K0 937 087 J HW: 1K0 937 087 J
Component: BCM PQ35 H 103 0615
Revision: 00103 AD
Coding: 40180AB8E86908C040080089010099E44F7C00AE726D816428846A040041
Shop #: WSC 12345 123 61029
VCID: 387F9DE78B53828F61-806C

Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 C Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer 13030 22 0601
Coding: 00DFB7

Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
Component: RLS 040610 05 54 0403
Coding: 0E2BED

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 10: Park/Steer Assist (J791) Labels:| 1Q0-919-475.clb
Part No SW: 7N0 919 475 F HW: 5Q0 919 298 C
Component: PLA 3.0 12KH08 0007
Serial number: ˙˙˙305183615013
Coding: 4061167001
Shop #: WSC 12345 123 61029
ASAM Dataset: EV_EPHVA3CVW428GP00 001005
ROD: EV_EPHVA2CVW428GP00.rod
VCID: 3E738BFFA177BCBFAB-806A

1 Fault Found:
12648480 - Databus
U1121 00 [008] - Missing Message
[New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 129
Reset counter: 1
Mileage: 363811 km
Date: 2023.03.05
Time: 12:38:45


-------------------------------------------------------------------------------
Address 13: Auto Dist. Reg (J428) Labels:| 7N0-907-572.clb
Part No SW: 7N0 907 572 C HW: 7E0 907 572
Component: ACC Bosch PQx H03 0211
Serial number: 2501190439B77E
Coding: 00080000FE0739
Shop #: WSC 00046 123 12345
ASAM Dataset: EV_ACCBEGVW361 001006
ROD: EV_ACCBEGVW361_VW32.rod
VCID: 366393DF894774FF73-8062

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl
Part No SW: 1K0 909 605 AA HW: 1K0 909 605 AA
Component: Q2 AIRBAG VW8 027 0900
Revision: 11027000 Serial number: 003B5D147W8+
Coding: 0020786
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 6BD572AB4A85F9175C-803E

Subsystem 1 - Serial number: 6332MSME36762F5AP

Subsystem 2 - Serial number: 6342MSME33034802

Subsystem 3 - Serial number: 6351HSME136F304BA

Subsystem 4 - Serial number: 6361HSME136E0E017

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY9.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 CF HW: 1K0 953 549 CF
Component: J0527 055 0111
Coding: 0000822
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 78FF5DE70BD3428FA1-802C

Subsystem 1 - Part No: 3C8 959 537 D Labels: 3C8-959-537.CLB
Component: E221__MFL-TK6 H06 0022
Coding: 00000226
Shop #: WSC 00000

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments (J285) Labels:| 5K0-920-xxx-17.clb-SRI1
Part No SW: 5C6 920 886 B HW: 5C6 920 886 B
Component: KOMBI H02 1104
Serial number: 00000000000000
Coding: 151C2B0800
Shop #: WSC 12345 123 61029
ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A05733
ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_005_SK26.rod
VCID: 3169A0C3602953C726-8064

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: None
Part No SW: 7N0 907 530 BR HW: 1K0 907 951
Component: J533 Gateway H41 1708
Revision: H41 Serial number: 280211F1002472
Coding: 351302
Shop #: WSC 05314 123 12345
VCID: 010930039809034796-8054

1 Fault Found:
03406 - Control Module for Battery Monitoring
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 216
Mileage: 363811 km
Time Indication: 0
Date: 2023.03.05
Time: 12:47:40


-------------------------------------------------------------------------------
Address 1C: Position Sensing Labels: 1Kx-919-xxx-1C.lbl
Part No SW: 1K5 919 965 A HW: 1K5 919 965 A
Component: Kompass 005 0004
Revision: 00005000 Serial number: 1293324T2Y3P04
Coding: 0000002
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 397998E370599B879E-806C

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer (J334) Labels:| 5K0-920-xxx-25.clb
Part No SW: 5K0 953 234 HW: 5K0 953 234
Component: IMMO H02 1104
Serial number: 00000000000000
Coding: 000000
Shop #: WSC 00066 790 00318
ASAM Dataset: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03710
ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09.rod
VCID: 6ADB77AF8D7FE01F27-803E

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 3C: Lane Change (J1086) Labels:. 5Q0-907-686.clb
Part No SW: 5Q0 907 686 C HW: 5Q0 907 686 A
Component: HRE_Master H11 0081
Serial number: 0339208074
Coding: 02031102
Shop #: WSC 12345 123 61029
ASAM Dataset: EV_HREntryHella 001028
ROD: N/A
VCID: 3D718CF3AC71A7A7B2-8068

No ASAM data for: "EV_HREntryHella" (SK35)
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels:. 1K0-959-701-MIN3.clb
Part No SW: 1T0 959 701 D HW: 1T0 959 701 D
Component: Tuer-SG 006 1203
Coding: 0000511
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 387F9DE74B53828F61-806C

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist Labels: 1K0-909-14x-GEN3.clb
Part No: 1K0 909 144 P
Component: EPS_ZFLS Kl. 237 3305
Revision: 00H22000
Shop #: WSC 73430 790 00098
VCID: 377D9EDB464D8DF768-8062

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. Labels:. 1K0-959-702-MAX3.clb
Part No SW: 1K0 959 702 N HW: 1K0 959 702 N
Component: Tuer-SG 005 0981
Coding: 0000510
Shop #: WSC 01279 785 00200
VCID: 3A7B87EF755F909F97-806E

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 5F: Information Electr. (J794) Labels:| 5G0-035-MIB-STD2.clb
Part No SW: 5C0 035 680 G HW: 5C0 035 680 G
Component: MU-S-ND-ER H41 0478
Serial number: --------------
Coding: 03840101FF00000011110104016A00101F0509D180800000CF
Shop #: WSC 12345 123 61029
ASAM Dataset: EV_MUStd4CTSAT 001022
ROD: EV_MUStd4CTSAT_SK35.rod
VCID: 2541449324E10F67CA-8070

Data medium:
Subsystem 1 - Part No SW: 5NA 919 866 CA HW: -----------
Component: ECE AS 22/23 --- 1810
Serial number: --------------------

3 Faults Found:
1543 - Control Module Incorrectly Coded
U1014 00 [009] - -
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 216
Mileage: 363811 km
Date: 2023.03.05
Time: 12:38:44

Voltage terminal 30: 13.4 V
Byte_Coding_Condition-byte_0_condition: OK
Byte_Coding_Condition-byte_1_condition: OK
Byte_Coding_Condition-byte_10_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_11_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_12_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_13_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_14_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_15_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_16_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_17_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_18_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_19_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_2_condition: OK
Byte_Coding_Condition-byte_20_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_21_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_22_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_23_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_24_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_25_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_26_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_27_condition: ERROR
Byte_Coding_Condition-byte_3_condition: OK
Byte_Coding_Condition-byte_4_condition: OK
Byte_Coding_Condition-byte_5_condition: OK
Byte_Coding_Condition-byte_6_condition: OK
Byte_Coding_Condition-byte_7_condition: OK
Byte_Coding_Condition-byte_8_condition: OK
Byte_Coding_Condition-byte_9_condition: OK

1555 - Check Software Version Management
B201A 00 [009] - -
[New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 216
Mileage: 363811 km
Date: 2023.03.05
Time: 12:38:44

Voltage terminal 30: 13.4 V
Status_Software_Version_Management-module_name:

15360256 - Component Protection
U1101 00 [009] - Active
[New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 216
Mileage: 363811 km
Date: 2023.03.05
Time: 12:38:44

Voltage terminal 30: 13.4 V


-------------------------------------------------------------------------------
Address 61: Battery Regul. (J840) Labels:. 1K0-907-534.clb
Part No SW: 7N0 907 534 HW: 1K0 907 951
Component: Batt.regelung H41 1708
Serial number: 280211F1002472
Coding: 0200085A
Shop #: WSC 05314 123 12345
VCID: 71E960C3A8A913C766-8024

1 Fault Found:
02071 - Local Databus
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 216
Mileage: 363811 km
Time Indication: 0
Date: 2023.03.05
Time: 12:39:46


-------------------------------------------------------------------------------
Address 62: Door, Rear Left Labels:. 1K0-959-703-GEN3.clb
Part No SW: 1K0 959 703 J HW: 1K0 959 703 J
Component: Tuer-SG 006 1301
Coding: 0000144
Shop #: WSC 73430 790 1012544
VCID: 377D9EDB464D8DF768-8062

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 72: Door, Rear Right Labels:. 1K0-959-704-GEN3.clb
Part No SW: 1K0 959 704 J HW: 1K0 959 704 J
Component: Tuer-SG 006 1301
Coding: 0000144
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 387F9DE74B53828F61-806C

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242) Labels:. 3Q0-980-65X-A5.clb
Part No SW: 3Q0 980 654 H HW: 3Q0 980 654 A
Component: MQB_B_MFK H04 0272
Serial number: 05091511K10174
Coding: 000408020000040100241356C0868000D4000E000020
Shop #: WSC 12345 123 61029
ASAM Dataset: EV_MFKBoschMQBB 001001
ROD: N/A
VCID: 3C7781F7B76BAEAF85-8068

No ASAM data for: "EV_MFKBoschMQBB" (SK35)
No fault code found.

End-------------------------(Elapsed Time: 02:55)--------------------------
Dla potomnych. Na edc 16u34 (BKD) nie zadziała lin . Nawet klema jest "niewidoczna" :{
mammelzen
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: czw gru 22, 2016 21:57
Auto:: nie touran
Imię:: Mariusz
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: mammelzen »

Serwus panowie,

W swoim caddy TDI mam obecnie altek 140A 03l903023X, po dołożeniu muzyki i grzałki chciałbym przeskoczyć na 180A

podpowie ktoś jakie numery altka zakupić aby był plug and play ?

auto z sytemem SS

dziękuję
Generowanie PASSWORD do kart SD dla RNS315 oraz RNS310 pod podany numer CID. Nie ma znaczenia jaka to karta. Podajesz swój numer CID dostajesz pasujący PASSWORD
versago
Początkujący
Posty: 38
Rejestracja: śr cze 15, 2011 21:08
Auto:: Caddy Furgon 2006 BLS
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: versago »

mammelzen pisze: czw maja 01, 2025 09:27 caddy TDI
Napisz coś więcej na temat samochodu. Ten alternator był montowany od 2008 do 2020r.

Generalizując, bardzo dużo alternatorów będzie pasowało nawet zawężając to do >=180A, SS, i być może LIN, (ale tego nie napisałeś)

Jeszcze więcej jak sobie zmienisz ewentualnie niepasujący regulator...

Życzysz sobie całą listę?
mammelzen
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: czw gru 22, 2016 21:57
Auto:: nie touran
Imię:: Mariusz
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: mammelzen »

versago pisze: czw maja 01, 2025 10:05
mammelzen pisze: czw maja 01, 2025 09:27 caddy TDI
Napisz coś więcej na temat samochodu. Ten alternator był montowany od 2008 do 2020r.

Generalizując, bardzo dużo alternatorów będzie pasowało nawet zawężając to do >=180A, SS, i być może LIN, (ale tego nie napisałeś)

Jeszcze więcej jak sobie zmienisz ewentualnie niepasujący regulator...

Życzysz sobie całą listę?
caddy 2013, 1.6tdi, start stop

VIN: WV1ZZZ2KZDX105549

01-Silnik -- Stan: OK 0000
03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000
04-Kat skretu kierow. -- Stan: OK 0000
08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000
10-Asyst.park./kierow. -- Stan: OK 0000
15-Airbag -- Stan: OK 0000
16-Kolo kierownicy -- Stan: OK 0000
17-Zest.wskaznikow -- Stan: OK 0000
19-CAN Gateway -- Stan: OK 0000
20-Asyst.sw.drogowych -- Stan: OK 0000
25-Immobiliser -- Stan: OK 0000
42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
46-Modul komfortu -- Stan: OK 0000
52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
56-Radio -- Stan: OK 0000
61-Reg.akumulatora -- Stan: OK 0000
69-Przyczepa -- Stan: OK 0000
7D-Dogrzew.wnetrza -- Stan: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik (J623-CAYD) Plik etykiet:. 03L-906-023-CAY.clb
Oznaczenie elementu SW: 03L 906 023 TH HW: 03L 907 425 C
Komponent: R4 1.6l TDI H43 9979
Weryfikacja: --H43--- Numer seryjny: 00000000000000 CVN: 5560F88A
Kodowanie: 00114014032401080000
Kod serwisu: WSC 35110 790 50316
Zbior danych ASAM: EV_ECM16TDI02103L906023TH 003003
ROD: EV_ECM16TDI02103L997557Q.rod
VCID: 7F0DB6FBE6FD7575FB-802A
VINID: 9E606AAAA09BA94A0100514424DD2E0FD1

Nie znaleziono bledow.
Kody gotowosci: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet:. 1K0-907-379-60EC1F.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 379 BL HW: 1K0 907 379 BL
Komponent: ESP MK60EC1 H31 0152
Weryfikacja: 00H31001
Kodowanie: 623C400D092203FF461002E89022C0513101F0
Kod serwisu: WSC 12345 333 54321
VCID: 7DF14CF3E4F16765E9-8028

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 08: Klimatyzacja (J301) Plik etykiet:| 3C8-907-336.clb
Oznaczenie elementu SW: 3C8 907 336 A HW: 3C8 907 336 A
Komponent: Climatic 120 0102
Weryfikacja: 00004001
Kodowanie: 0000000000
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
Zbior danych ASAM: EV_Climatic A01001
ROD: EV_ClimaBasis_VW32.rod
VCID: 2B55B2AB420539D507-807E

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet:. AKP\1K0-937-08x-09.clb
Oznaczenie elementu SW: 5K0 937 086 S HW: 5K0 937 086 S
Komponent: BCM PQ35 M+ 122 1173
Weryfikacja: BD122001
Kodowanie: 411A5A3A80041A690808008AD10089EC07F100EB622285606480EF000041
Kod serwisu: WSC 12345 333 54321
VCID: 4487F917C79BD6ADE6-8010

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 1T1 955 119 A Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB
Komponent: Wischer 07021 26 0512
Kodowanie: 007747

Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 1K0 955 559 AH Plik etykiet: 1K0-955-559-AG.CLB
Komponent: RLS 081014 05 54 0403
Kodowanie: 16164D

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 10: Asyst.park./kierow. (J791) Plik etykiet:| 3AA-919-475.clb
Oznaczenie elementu SW: 3AA 919 475 S HW: 4H0 919 475 E
Komponent: PARKHILFE PLA H06 0043
Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 56291512402557
Kodowanie: 158201
Kod serwisu: WSC 00020 999 12345
Zbior danych ASAM: EV_EPHVA2C000000000 002014
ROD: EV_EPHVA2C000000000.rod
VCID: 4B95D22BE2C519D527-801E

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 15: Airbag (J234) Plik etykiet:| 5K0-959-655.clb
Oznaczenie elementu SW: 7E0 959 655 B HW: 7E0 959 655 B
Komponent: VW10Airbag025 H07 0013
Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 003HL00G4Z1B
Kodowanie: 000000000000000000000000000000003235
Kod serwisu: WSC 35110 790 50316
Zbior danych ASAM: EV_AirbaVW10BPAVN750 A01026
ROD: EV_AirbaVW10BPAVN750.rod
VCID: 356194D394417F2561-8060

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 16: Kolo kierownicy (J527) Plik etykiet:| 5K0-953-569.clb
Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 507 BC HW: 5K0 953 549 E
Komponent: Lenks.Modul 008 0090
Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 90849MB4000OY
Kodowanie: 1082160002
Kod serwisu: WSC 12345 444 123456
Zbior danych ASAM: EV_SMLSNGKUDS A05001
ROD: EV_SMLSNGKUDS_A05.rod
VCID: 72EB6FCFA5AF281D84-8026

Sterownik kierownicy wielofunkcyjnej:
Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 5K0 959 542 C HW: 5K0 959 542 C Plik etykiet: 3C8-959-537.CLB
Komponent: E221__MFL-TAS H31 0037
Numer seryjny: 0609682
Kodowanie: 820000

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 17: Zest.wskaznikow (J285) Plik etykiet:| 5K0-920-xxx-17.clb-SRI1
Oznaczenie elementu SW: 2K5 920 886 E HW: 2K5 920 886 A
Komponent: KOMBI H02 2030
Numer seryjny: 00000000000000
Kodowanie: 110C110000
Kod serwisu: WSC 12345 333 54321
Zbior danych ASAM: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A05736
ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_005_VW25.rod
VCID: 387F9DE78353824D7A-806C

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 19: CAN Gateway (J533) Plik etykiet:. AKP\7N0-907-530-V2.clb
Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 530 BJ HW: 7N0 907 530 AL
Komponent: J533 Gateway H58 1682
Weryfikacja: H58 Numer seryjny: 110915F1002656
Kodowanie: 358002
Kod serwisu: WSC 00046 000 00000
VCID: 79F958E3F0D95B45C5-802C

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 20: Asyst.sw.drogowych (J844) Plik etykiet:. 8K0-857-511.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K8 857 511 B HW: 8J0 857 511 C
Komponent: FLA H03 0006
Weryfikacja: AA001001
Kodowanie: 0101856B74745D545420363E00
Kod serwisu: WSC 12345 345 54321
VCID: 3169A0C3682953053D-8064

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 25: Immobiliser (J334) Plik etykiet:| 5K0-920-xxx-25.clb
Oznaczenie elementu SW: 5K0 953 234 HW: 5K0 953 234
Komponent: IMMO H02 2030
Numer seryjny: 00000000000000
Kodowanie: 000000
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
Zbior danych ASAM: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03710
ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09_VW21.rod
VCID: 6ADB77AF8D7FE0DD3C-803E

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 42: Elektr.drzwi kier. Plik etykiet:. AKP\1K0-959-701-MIN3.clb
Oznaczenie elementu SW: 1T0 959 701 T HW: 1T0 959 701 T
Komponent: Tuer-SG 009 2109
Kodowanie: 0131184
Kod serwisu: WSC 35110 377 08192
VCID: 489FED273BB3F2CD0A-801C

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1K0-909-14x-GEN3.clb
Oznaczenie elementu: 1K0 909 144 R
Komponent: EPS_ZFLS Kl. 140 3501
Weryfikacja: 00H22000
Kod serwisu: WSC 12345 123 12345
VCID: 397998E370599B4585-806C

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 52: Elektr.drzwi pas. Plik etykiet:. AKP\1K0-959-702-MIN3.clb
Oznaczenie elementu SW: 1T0 959 702 R HW: 1T0 959 702 R
Komponent: Tuer-SG 009 2109
Kodowanie: 0131184
Kod serwisu: WSC 35110 377 08192
VCID: 479DEE1B36ADFDB503-8012

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 56: Radio (J503) Plik etykiet:. 5M0-035-1xx-56.clb
Oznaczenie elementu SW: 6RD 035 187 B HW: 6RD 035 187 B
Komponent: Radio 534 5515
Weryfikacja: -------- Numer seryjny: VWZZZ4H6255141
Kodowanie: 1F000240020013
Kod serwisu: WSC 12345 333 54321
VCID: 4683E31FF1A7E4BDF8-8012

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 61: Reg.akumulatora (J840) Plik etykiet:. 1K0-907-534.clb
Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 534 HW: 7N0 907 530 AL
Komponent: Batt.regelung H58 1682
Numer seryjny: 110915F1002656
Kodowanie: 030F1859
Kod serwisu: WSC 00046 000 00000
VCID: 71E960C3A8A913057D-8024

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 1K0 915 181 H HW: 1K0 915 181 A
Komponent: J367-BDM H07 0180
Numer seryjny: 00000000001491046408

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 69: Przyczepa (J345) Plik etykiet:. AKP\1K0-907-383-V2.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 383 G HW: 1K0 907 383 G
Komponent: Anhaenger H10 0110
Weryfikacja: 3B001001 Numer seryjny: 00008200794273
Kodowanie: 010D000101000000
Kod serwisu: WSC 35110 377 08192
VCID: 3169A0C3682953053D-8064

Nie znaleziono bledow.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 7D: Dogrzew.wnetrza Plik etykiet: 1K0-963-235.lbl
Oznaczenie elementu SW: 1K0 963 235 D HW: 1K0 963 235 D
Komponent: PTC-Element 0404
Weryfikacja: 00700000 Numer seryjny:
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 2C57B1B78F0B3EED0E-8078

Nie znaleziono bledow.
Generowanie PASSWORD do kart SD dla RNS315 oraz RNS310 pod podany numer CID. Nie ma znaczenia jaka to karta. Podajesz swój numer CID dostajesz pasujący PASSWORD
versago
Początkujący
Posty: 38
Rejestracja: śr cze 15, 2011 21:08
Auto:: Caddy Furgon 2006 BLS
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: versago »

Witaj.

Troszkę lepiej.

W twoim roczniku, VW nie przewidział alternatora większego jak 140A.

Podobnie było u mnie. Z tym że ja mam Caddy 2006r. z silnikiem PD.

Ja po prostu kupiłem większy, kierując się, żeby był z VW i miał DFM.
Są większe jak 180A i początkowo takiego szukałem, ale nie znalazłem.

Miałem Boscha, kupiłem Valeo. Wielu mi mówiło, żeby nie kupować Valeo, bo są kiepskie.
Valeo było dużo, Boscha chyba dwa i drogie. Wziąłem "regenerowany".

Wydaje mi się, że regeneracja polegała na pomalowaniu obudowy srebrnym sprayem (razem z zardzewiałymi śrubami) oraz wymianą koła. No być może ktoś go testował i stwierdził że jest ok. Choć "Check-lista" w aukcji była sporo dłuższa. Ale po takiej cenie wiele się nie spodziewałem, dali 2 lata gwarancji więc to olałem. Tyle powiem, że nie był drogi i działa już kilka lat bez problemu.

Nowsze są LIN, choć nie jest to reguła - właśnie w Caddy. Ale chyba z SS były właśnie z LON.
Jak masz Valeo (03L903023FX) i kupisz Valeo ale ze złym regulatorem, to możesz przełożyć ze starego.

Miałem Boscha, kupiłem Valeo.

Jeśli chcesz to robić sam, zwróć uwagę na kilka rzeczy.

1. Czy w "nowym" alternatorze w kole działa sprzęgiełko. Bardzo często jest uszkodzone. Ma się kręcić w jedną stronę a blokować w drugą.
2. Przy montażu ja miałem zacisk B+ (gruby kabel) troszkę w innym miejscu. Ułożyłem przewód inaczej i jest ok.
3. Wtyczka raczej będzie taka sama. Z tego co pamiętam inna jest w przypadku LIN i DFM. Może się okazać, że będziesz musiał zmienić wtyczkę.
4. Ważne jest aby równo ustawić koło. Inaczej pasek nie będzie szedł równo i szybko się zużyje. Jest potrzebny specjalny klucz i czasem potrzeba wyjąć lub założyć pierścień dystansowy.
5. Nie sądzę, żeby w mocowaniu do kurpusu silnika były jakieś różnice. Czasem czytałem, że komuś coś nie pasowało, ktoś dawał jakieś podkładki... Tam są takie wysuwane tulejki. Jak nie pasuje, to może trzeba je trochę cofnąć. Byle nie młotkiem. Jak jest luz to zejdzie przy dokręcaniu.

Raczej nie będzie to "wykręć stary - wkręć nowy" - ale problemy będą raczej drobne. Mi to zajęło około godziny, ale weź pod uwagę, że jestem wyjątkowym pedantem. Czyściłem, smarowałem styki, 5x przymierzałem itp.

Na tym zakończę elaborat ;-)

Tyle pamiętam. Jak się gdzieś mylę, to proszę mnie poprawić.
mammelzen
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: czw gru 22, 2016 21:57
Auto:: nie touran
Imię:: Mariusz
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: mammelzen »

versago pisze: czw maja 01, 2025 11:49 Witaj.

Troszkę lepiej.

W twoim roczniku, VW nie przewidział alternatora większego jak 140A.

Podobnie było u mnie. Z tym że ja mam Caddy 2006r. z silnikiem PD.

Ja po prostu kupiłem większy, kierując się, żeby był z VW i miał DFM.
Są większe jak 180A i początkowo takiego szukałem, ale nie znalazłem.

Miałem Boscha, kupiłem Valeo. Wielu mi mówiło, żeby nie kupować Valeo, bo są kiepskie.
Valeo było dużo, Boscha chyba dwa i drogie. Wziąłem "regenerowany".

Wydaje mi się, że regeneracja polegała na pomalowaniu obudowy srebrnym sprayem (razem z zardzewiałymi śrubami) oraz wymianą koła. No być może ktoś go testował i stwierdził że jest ok. Choć "Check-lista" w aukcji była sporo dłuższa. Ale po takiej cenie wiele się nie spodziewałem, dali 2 lata gwarancji więc to olałem. Tyle powiem, że nie był drogi i działa już kilka lat bez problemu.

Nowsze są LIN, choć nie jest to reguła - właśnie w Caddy. Ale chyba z SS były właśnie z LON.
Jak masz Valeo (03L903023FX) i kupisz Valeo ale ze złym regulatorem, to możesz przełożyć ze starego.

Miałem Boscha, kupiłem Valeo.

Jeśli chcesz to robić sam, zwróć uwagę na kilka rzeczy.

1. Czy w "nowym" alternatorze w kole działa sprzęgiełko. Bardzo często jest uszkodzone. Ma się kręcić w jedną stronę a blokować w drugą.
2. Przy montażu ja miałem zacisk B+ (gruby kabel) troszkę w innym miejscu. Ułożyłem przewód inaczej i jest ok.
3. Wtyczka raczej będzie taka sama. Z tego co pamiętam inna jest w przypadku LIN i DFM. Może się okazać, że będziesz musiał zmienić wtyczkę.
4. Ważne jest aby równo ustawić koło. Inaczej pasek nie będzie szedł równo i szybko się zużyje. Jest potrzebny specjalny klucz i czasem potrzeba wyjąć lub założyć pierścień dystansowy.
5. Nie sądzę, żeby w mocowaniu do kurpusu silnika były jakieś różnice. Czasem czytałem, że komuś coś nie pasowało, ktoś dawał jakieś podkładki... Tam są takie wysuwane tulejki. Jak nie pasuje, to może trzeba je trochę cofnąć. Byle nie młotkiem. Jak jest luz to zejdzie przy dokręcaniu.

Raczej nie będzie to "wykręć stary - wkręć nowy" - ale problemy będą raczej drobne. Mi to zajęło około godziny, ale weź pod uwagę, że jestem wyjątkowym pedantem. Czyściłem, smarowałem styki, 5x przymierzałem itp.

Na tym zakończę elaborat ;-)

Tyle pamiętam. Jak się gdzieś mylę, to proszę mnie poprawić.
dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, jednak nie ma w niej numeru altka o który pytałem

jeśli ktoś podrzuci stosowny numer będę wdzięczny
Generowanie PASSWORD do kart SD dla RNS315 oraz RNS310 pod podany numer CID. Nie ma znaczenia jaka to karta. Podajesz swój numer CID dostajesz pasujący PASSWORD
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: wesol »

Z Passata b6 są aktki 180 A bez lin. Ale chcesz z lin to sobie wymieniasz regulator z aktka nawet 79 amperow ego z jakiegoś nowszego autka typu golf 6 i masz z lin. Mowa oczewiscie o aktka Valeo. Ja nawet mam z Audi q7 229 amperowy i był z lin a jest bez lin w 1t2 1.9 tdi. Tam napięcia cały czas czy zima czy lato co by nie włączył to 14.3 14.4 v
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
versago
Początkujący
Posty: 38
Rejestracja: śr cze 15, 2011 21:08
Auto:: Caddy Furgon 2006 BLS
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: versago »

mammelzen pisze: pt maja 02, 2025 09:51 jednak nie ma w niej numeru altka o który pytałem
jeśli ktoś podrzuci stosowny numer będę wdzięczny
021903026l wygląda identycznie jak 03L903023F. Wymień regulator jak napisał Wesol i będzie grało.
ODPOWIEDZ