jak zareklamowac sprzeglo?????

Problemy ogólne, które nie pasują do innych tematów.
MACIEK87
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: wt cze 28, 2011 21:37
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódź

jak zareklamowac sprzeglo?????

Post autor: MACIEK87 »

witam forumowiczow MAM TOURANA 1.9TDI
niedawno kupilem kompletne sprzeglo sachs (tarcza docisk 2mase lozysko) za 1400zl pojechalem do mechanika wymienil 450zl i zaczol sie problem !!!!!
sprzeglo lapie od dolu a powinno przy gornym zakresie dzialania zrobilem jazde ze cos uszkodzili!!! wymienili pompe sprzegla sachs 200 zl oraz wysprzeglik 200zl i robocizna 0zl a efekt ten sam i w dodatku 2 masa zaczela stukac po 3500km !!!!ZADZWONILEM !!!! do sklepu w ktorym kupilem sprzeglo powiedzialem co jest grane i pytam czy oni maja mechanika zeby cos z tym zrobil bo ja nie mam kasy i czasu a przedewszystkim nerwow na to.
facet powiedzial oni nie maja mechanika musze to zrobic u swojego i jesli chce to reklamowac to musze im odeslac sprzeglo z dolaczona faktura za usluge montazu do producenta i po 2 tygodniach rozpatrza moja reklamacje czy aby napewno jest wadliwe i musze kupic 2 komplet sprzegla zeby jezdzic czyli 1400zl+450zl robocizna ( nie wiem czy mi uznaja reklamacje jezeli nie to musze sie sadzic), a jezeli koszty wymiany pokryje sam a im dostarcze sprzeglo oni dadza na wymiane nowe i zapominamy o sprawie.....mnie nie stac zeby co 3 tygodznie wywalac 450zl na wymiany


pytanie moje jak odzyskac kase za robocizne albo zmusic ich do wymiany (sprzedawcy sprzegla) zeby niewbijac sie w koszta taka spraw ciagnie sie jak flaki z olejem napewno obije sie o zeczoznawce itd...
moze jakies porady prawne albo cooooo POMOCY.......!!!!!!!
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Re: jak zareklamowac sprzeglo?????

Post autor: cheles »

MACIEK87 pisze:witam forumowiczow MAM TOURANA 1.9TDI
niedawno kupilem kompletne sprzeglo sachs (tarcza docisk 2mase lozysko) za 1400zl pojechalem do mechanika wymienil 450zl i zaczol sie problem !!!!!
sprzeglo lapie od dolu a powinno przy gornym zakresie dzialania zrobilem jazde ze cos uszkodzili!!! wymienili pompe sprzegla sachs 200 zl oraz wysprzeglik 200zl i robocizna 0zl a efekt ten sam i w dodatku 2 masa zaczela stukac po 3500km !!!!ZADZWONILEM !!!! do sklepu w ktorym kupilem sprzeglo powiedzialem co jest grane i pytam czy oni maja mechanika zeby cos z tym zrobil bo ja nie mam kasy i czasu a przedewszystkim nerwow na to.
facet powiedzial oni nie maja mechanika musze to zrobic u swojego i jesli chce to reklamowac to musze im odeslac sprzeglo z dolaczona faktura za usluge montazu do producenta i po 2 tygodniach rozpatrza moja reklamacje czy aby napewno jest wadliwe i musze kupic 2 komplet sprzegla zeby jezdzic czyli 1400zl+450zl robocizna ( nie wiem czy mi uznaja reklamacje jezeli nie to musze sie sadzic), a jezeli koszty wymiany pokryje sam a im dostarcze sprzeglo oni dadza na wymiane nowe i zapominamy o sprawie.....mnie nie stac zeby co 3 tygodznie wywalac 450zl na wymiany


pytanie moje jak odzyskac kase za robocizne albo zmusic ich do wymiany (sprzedawcy sprzegla) zeby niewbijac sie w koszta taka spraw ciagnie sie jak flaki z olejem napewno obije sie o zeczoznawce itd...
moze jakies porady prawne albo cooooo POMOCY.......!!!!!!!
Jeżeli dobrze myślę to:

1. Nie musisz nic wysyłać do producenta. To sklep powinien przyjąć wadliwy towar i po stwierdzeniu usterki wymienić na nowe.

2. Widzę jeden problem - sprzęgło założyłeś - więc założę się, że producent do którego trafi reklamacja stwierdzi, że było źle założone i zostało uszkodzone.

3. Zajrzyj http://www.federacja-konsumentow.org.pl/ - bezpłatne porady prawników oraz na http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php.

4. Co najważniejsze sprawy reklamacji składaj na piśmie jeżeli będziesz wysyłał do listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

5. W sklepie rozmawiaj z Szefem nie z pracownikiem. On zdecyduje czy wymieniac.

6. Złóż reklamację na piśmie, nalepiej by było żeby ten co zakładał potwierdził, że montaż był dobrze wykonany.

7. Co do kasy - może spróbuj by ci obniżyli cenę sprzęgła o ponowną robociznę.

8. Co do sprawy sądowej - na taką sprawę nie polecam Ci prawnika - większe koszty poniesiesz nic wyniesie spor - a sprawy cywilne ciągną się latami, w necie znajdziesz duzo porad - może Ci pomoc UOKiK.
9. Jak powyższe w sklepie nie pomoże możesz przecież stwierdzić, że sprzedając wadliwy towar mogli doprowadzić do wypadku a tu wchodzić w grę KK, ale idę o zakład, że prokurator odrzuci z braku wystarczających przesłanek.

10. Może też zrobić tak jak mój sąsiad. Reklama przed sklepem i każdemu wchodzącemu mówić, że sprzedają towar złej jakości, po 10 kliencie sami będą chcieli się dogadać :-)

Głowa do góry
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5615
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

cheles pisze:10. Może też zrobić tak jak mój sąsiad. Reklama przed sklepem i każdemu wchodzącemu mówić, że sprzedają towar złej jakości, po 10 kliencie sami będą chcieli się dogadać :-)
Dziwi mnie Twoja postawa albo "mądrego" sąsiada.... Najlepiej przykuc się do klamki i pikietować :omatko: Co sklep wyprodukował "wadliwą" część? Oni tylko to sprzedali jako pośrednik. (wątpię że to wina części tylko błąd ludzki przy montażu).
5. W sklepie rozmawiaj z Szefem nie z pracownikiem. On zdecyduje czy wymieniac.
To producent zadecyduje czy wymienić czy nie, a nie sklep. Sklep oddaje do producenta i czeka na wynik ekspertyzy...

Przede wszystkim zachowaj spokój. Krzykami, złością nic nie załatwisz.
U Nas podstawa to pomóc klientowi... W przypadku wadliwego towaru marne szanse, że zwróci Ci ktoś za robociznę.... No nie chciałbym być w skórze warsztatu jak się okaże,że źle to zamontowali.....
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Dziwi mnie Twoja postawa albo "mądrego" sąsiada.... Najlepiej przykuc się do klamki i pikietować :omatko: Co sklep wyprodukował "wadliwą" część? Oni tylko to sprzedali jako pośrednik. (wątpię że to wina części tylko błąd ludzki przy montażu).

Oj Jeżu - ostatnie powinienem na końcu opatrzeć: ;)
5. W sklepie rozmawiaj z Szefem nie z pracownikiem. On zdecyduje czy wymieniac.
Spierał bym się, mogą wymienić w sklepie jeżeli szanują klienta.

To producent zadecyduje czy wymienić czy nie, a nie sklep. Sklep oddaje do producenta i czeka na wynik ekspertyzy...


U Nas podstawa to pomóc klientowi... W przypadku wadliwego towaru marne szanse, że zwróci Ci ktoś za robociznę.... No nie chciałbym być w skórze warsztatu jak się okaże,że źle to zamontowali.....[/quote]

ale upust/rabat mogą dać - zależy to od ich "dobrej woli"
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5615
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

cheles pisze:Spierał bym się, mogą wymienić w sklepie jeżeli szanują klienta.
Przecież to nie żarówka w5w tylko kpl sprzęgło za 1400zł. Jaki sklep na to stać.....?. Biorą na siebie np winę warsztatu samochodowego? w koszta sobie wrzucą..?. :brawa: Leszek naprawdę nie życzę Ci takiej kosztownej reklamacji....

Całkowicie sie zgadzam z pkt 1-9
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

jeżu pisze:
cheles pisze:Spierał bym się, mogą wymienić w sklepie jeżeli szanują klienta.
Przecież to nie żarówka w5w tylko kpl sprzęgło za 1400zł. Jaki sklep na to stać.....?. Biorą na siebie np winę warsztatu samochodowego? w koszta sobie wrzucą..?. :brawa: Leszek naprawdę nie życzę Ci takiej kosztownej reklamacji....

Całkowicie sie zgadzam z pkt 1-9
Przeciez napisałem że 6. Złóż reklamację na piśmie, nalepiej by było żeby ten co zakładał potwierdził, że montaż był dobrze wykonany.

Zakładam, że sprzęgło było wadliwe a nie montaż.

Choć pewnie powinien dopisać pkt 11:
11. Licz, że w innym sklepie kupisz nowe sprzęgło i zapłacisz jeszcze raz za robociźnę.
Ostatnio zmieniony sob kwie 14, 2012 21:56 przez cheles, łącznie zmieniany 1 raz.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5615
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

cheles pisze:Wychodzę z założenia, że sprzęgło było wadliwe a nie montaż.
A ja odwrotnie....
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

jeżu pisze:
cheles pisze:Wychodzę z założenia, że sprzęgło było wadliwe a nie montaż.
A ja odwrotnie....
biorąc pod uwagę Twoje podejście :P to kolega powinien kosztami obciążyć mechanika co zakładał sprzęgło a nie sklep/producenta.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
MACIEK87
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: wt cze 28, 2011 21:37
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MACIEK87 »

male sprostowanie
1. mam wyslac sprzeglo do sklepu z faktura montazu a nie do producenta
2. sprzeglo bylo juz poskrecane w sumie zakladali jedna czesc ni jak nie da rady zalozyc inaczej raczej sprzedali uszkodzone
Patrol
Początkujący
Posty: 25
Rejestracja: sob mar 31, 2012 20:54
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Patrol »

I jak sprawa reklamacji?Wyjaśniło się już?Bo nam ten sam problem i jeszcze czekam. :>
MACIEK87
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: wt cze 28, 2011 21:37
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MACIEK87 »

jak kupowales sprzeglo u tego samego mechanika co wymienial to jak by nie ma problemu musi wymienic nie ma innej opcji i on niech zalatwia reklamacje a wklada nowe a jak kupowales gdzies w sklepie i jechales do mechanika to jestes generalnie stratny o wymiane
ODPOWIEDZ