Mam problem ze światłem - żarówka dobra a światło nie działa i kontrolka świeci co doprowadza mnie do szału!!! Nie wiem czy może to być bezpiecznik - przecież pozostałe światła postojowe działają poprawnie. Dodam tylko, że auto odebrałem od mechanika - wracała nim żona - więc nie miałem czasu sprawdzać. Czy może być, że gość uszkodził coś - dodam tylko, że robiona była diagnostyka silnika, skrzyni biegów i zrzucana była skrzynia - wymiana dwumasy.
Jeśli ktoś może coś podpowiedzieć to proszę o pomoc - od czego zacząć?
Problem ze światłem postojowym w prawej lampie z przodu
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Przeważnie tajemnica tkwi w mocowaniu żaróweczki szklanej. Druciki żaróweczki są miękkie i często nie dociskane dobrze przez oprawkę. Proponuję wyjąć żaróweczkę, odkształcić druciki i ścisnąć lekko styki oprawki.
Inny podobny problem to oderwany żarnik żaróweczki, raz łączy a raz nie - wymienić żaróweczkę.
Inny podobny problem to oderwany żarnik żaróweczki, raz łączy a raz nie - wymienić żaróweczkę.
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
A skąd wiesz że nie dochodzi? Jak to zmierzyłeś?
Prawie wszystkie żarówki podlegają tzw. zimnej diagnozie - komputer sprawdza najpierw krótkimi niskonapięciowymi impulsami czy jest opór (żarówka) w obwodzie i dopiero wtedy podaje napięcie znamionowe. Przy wymianie musisz wyłączyć zapłon, włożyć nową żarówkę, włączyć zapłon i dane światło powinno dopiero teraz świecić.
Prawie wszystkie żarówki podlegają tzw. zimnej diagnozie - komputer sprawdza najpierw krótkimi niskonapięciowymi impulsami czy jest opór (żarówka) w obwodzie i dopiero wtedy podaje napięcie znamionowe. Przy wymianie musisz wyłączyć zapłon, włożyć nową żarówkę, włączyć zapłon i dane światło powinno dopiero teraz świecić.
- Rauko
- Expert
- Posty: 1593
- Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
- Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
No ale tego tak nie zmierzysz z tego co napisał Turanek:kowet pisze:Zmierzyłem miernikiem po przekręceniu kluczyka - brak napięcia.
Prawie wszystkie żarówki podlegają tzw. zimnej diagnozie - komputer sprawdza najpierw krótkimi niskonapięciowymi impulsami czy jest opór (żarówka) w obwodzie i dopiero wtedy podaje napięcie znamionowe.
- kowet
- Zaawansowany
- Posty: 348
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 21:31
- Auto:: Touran 2,0 TDI DSG
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
To ciekawe co piszesz - jutro sprawdzę jak kupię dobrą żarówkę. Tylko jak przełożyłem żarówkę z lewej lampy do prawej to też nie świeciła.
Nie dawało mi to spokoju... poszedłem na dół wymieniłem żarówkę w ten sam sposób co wczoraj i zadziałało:) już nic nie rozumiem. Ten samochód jest pełen niespodzianek... w innym wątku opiszę co mi się przytrafiło i jakie zrobiłem posunięcia - ku przestrodze.
Nie dawało mi to spokoju... poszedłem na dół wymieniłem żarówkę w ten sam sposób co wczoraj i zadziałało:) już nic nie rozumiem. Ten samochód jest pełen niespodzianek... w innym wątku opiszę co mi się przytrafiło i jakie zrobiłem posunięcia - ku przestrodze.

