Głuche stuki przy skręcie w lewo z większą prędkością
-
- Przeglądacz
- Posty: 66
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
- Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Głuche stuki przy skręcie w lewo z większą prędkością
Witam,
Mam mały i denerwujący problem jak w temacie. Mianowicie, nie zawsze ale czasami zdarza się, że przy spełnionych warunkach:
- prędkość większa niż 60 - 70 km/h
- delikatny lub większy łuk w lewo (choć bardzo rzadko ale jednak zdarza się to też przy jeździe na wprost)
- noga na gazie
słychać:
- taki głuchy synchroniczny dźwięk (jakby szybkie i stale uderzanie drewnem o drewno)
- podobny do tego jak jedzie się po "światełkach" oddzielających jezdnie
- podobny do tego jak się ma kamień lub śrubę wbitą w oponę (tylko bardziej głuchy)
Wszelkie, nawet z poru niemożliwe sugestie mile widziane ... ponieważ z uwagi na to, że usterka nie jest stała i "wyraźna" jest ciężka do zdiagnozowania przez dwóch rożnych mechaników.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Łukasz
Mam mały i denerwujący problem jak w temacie. Mianowicie, nie zawsze ale czasami zdarza się, że przy spełnionych warunkach:
- prędkość większa niż 60 - 70 km/h
- delikatny lub większy łuk w lewo (choć bardzo rzadko ale jednak zdarza się to też przy jeździe na wprost)
- noga na gazie
słychać:
- taki głuchy synchroniczny dźwięk (jakby szybkie i stale uderzanie drewnem o drewno)
- podobny do tego jak jedzie się po "światełkach" oddzielających jezdnie
- podobny do tego jak się ma kamień lub śrubę wbitą w oponę (tylko bardziej głuchy)
Wszelkie, nawet z poru niemożliwe sugestie mile widziane ... ponieważ z uwagi na to, że usterka nie jest stała i "wyraźna" jest ciężka do zdiagnozowania przez dwóch rożnych mechaników.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Łukasz
- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 629 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
poczytaj sobie http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... ht=przegub
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
-
- Przeglądacz
- Posty: 66
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
- Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Dzięki za info. Ten wątek już przeglądałem wcześniej.
Nie mniej jednak u mnie sprawdzanie przegubów (skręcanie skrajne i ruszanie przód tył z różną siłą) nie wykazało żadnych stuków.
Te delikatne stuki pojawiają się tylko przy większej prędkości.
Miałem robioną skrzynię (likwidacja luzu pół-osiowego wałka wałka sprzęgłowego) i wymieniane prawe łożysko przód.
Zastanawiałem się czy mechanik mógł coś przy tym "zepsuć" np w skrzyni...
Nie mniej jednak u mnie sprawdzanie przegubów (skręcanie skrajne i ruszanie przód tył z różną siłą) nie wykazało żadnych stuków.
Te delikatne stuki pojawiają się tylko przy większej prędkości.
Miałem robioną skrzynię (likwidacja luzu pół-osiowego wałka wałka sprzęgłowego) i wymieniane prawe łożysko przód.
Zastanawiałem się czy mechanik mógł coś przy tym "zepsuć" np w skrzyni...
-
- Przeglądacz
- Posty: 66
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
- Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
To może być dobry trop - ponieważ będąc pod autem jak sprawdzałem "brechą" to miałem wrażenie, że trochę luźno latał w gumie. Jednak uszkodzeń mechanicznych nie widziałem.niko02 pisze:JA obstawiam tuleje wahacza. Miałem podobnie.
A czy możesz opisać jakie objawy były u Ciebie?
Bo z mojej strony chodziło mi to po głowie ale stwierdziłem, że raczej nie jest możliwe, żeby to stukało tak rytmicznie, jednostajnie i ze względnie stalą częstotliwością (tak jak napisałem w pierwszym poście).
Teoretycznie - biegi miały przez to ciężej chodzić (tak twierdził mechanik), że był luz i że w 99% przypadków w skrzyni tego typu to pomaga.Muti pisze:Sorry za OT,ale jakie miałeś przy tym objawy?Lucky_Luck pisze:Miałem robioną skrzynię (likwidacja luzu pół-osiowego wałka wałka sprzęgłowego)
Fakt jest taki, że luz faktycznie zniwelował (bez ściągania skrzyni - przez jakiś dekiel) - teraz wynosi ok 1,5 mm sprawdzone i podobno tyle ma być.
Ale biegi zaczęły lżej chodzić dopiero po zmianie sprzęgła.
-
- Przeglądacz
- Posty: 66
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
- Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy