Zjawisko pojawiało się przy ok 2100-2700 obrotów i nie zawsze - często przez zmianą biegu na wyższy.
Jeździłem na różne testy, komputery skrzyni, silnika - i nic... mechanicy byli bezradni.
Aż jeden powiedział jedź do Długołęki - tam robią tylko skrzynie niech ją sprawdzę - pomyślałem Długołęka trochę za daleko pewnie znajdę przyczynę u moich znachorów na miejscu. Po kilku następnych wizytach nadal brak rezultatu. Aż jeden z mechaników - będzie to koło dwumasowe - wymieniłem i... zong (!)

Po ok. 10 kkm.
Następna diagnoza mechatronika lub nie, może pompowtryski - cały czas ten sam mechanik - brak błędów.
Po następnych 4 kkm
Wizyta u następnego - to jest mechatronika - na moje pytanie czy pojawiły się jakieś błędy na komputerze silnika lub skrzyni odpowiedź nie ma błędów ale to jest mechatronika i kogoś kto może to naprawić za 4000 netto.

Pomyślałem na takie eksperymenty mnie nie stać zapłaciłem 200 zeta za diagnozę i pojechałem do ... Długołęki!!!!
Tam bardzo miły Pan przyjął auto na serwis jak w ASO (protokół przyjęcia, opis usterek w samochodzie i opis uszkodzenia - objawów jakie występują). wysłuchał moich opowieści o pojawiającej się usterce i powiedział proszę zostawić odezwę się jak coś będę wiedział.
Mija tydzień... Pan dzwoni - niestety nie wiemy co jest z Państwa samochodem - mechatronika OK sprawdzamy dalej. Po następnych 2 dniach - po wymianie koła dwumasowego (które lekko hałasuje) nadal objaw się pojawia - skrzynia i koło OK - nie są przyczyną usterki - oddaliśmy auto do warsztatu który zajmuje się elektroniką i silnikami bo pojawił się błąd 2-go wtrysku.
Po 3 dniach...
Dzwonię (z duszą na ramieniu) Pan mówi jutro muszę sprawdzić i zobaczymy...
A (!!!) zapomniałem dodać, że objaw najczęściej występował na zimnym silniku.
Rano telefon proszę przyjechać po auto my już nie możemy pomóc ale auto jest OK.
Jedziemy - rozmowa na miejscu - skrzynia OK. silnik sprawdzone wtryski - w granicach normy posprawdzane łącza od wtrysków do sterownika - wszystko OK. Ale objawy zniknęły.
Pytam ile do zapłaty.
Pan odpowiada 300 zł. - upewniam się że dobrze słyszałem


Prawdopodobna przyczyna szarpania, z którą nikt nie mógł sobie poradzić to przerwa na łączu między wtryskiem a sterownikiem.
Zobaczymy...
Po przejechaniu 500 km brak objawów auto chodzi SUPER tak jak je kupiliśmy.
Mogę powiedzieć że warsztat z Długołeki ASB-Robert Doliński- PIERWSZA KLASA:) A mechanicy mają "Ręce które leczą"

Po wydaniu 2 000 zł. męczarniach przez prawie pół roku zrobiłem koło i pojechałem do mechanika oddalonego o 130 km i było warto - uczciwy i solidny.
I to tyle tej historii jak się coś zmieni to dam znać - oby nie


To się nacieszyłem spokojem:(
Po przejechaniu ok. 2,5 tyś km. zaczyna się pojawiać problem ponownie. Muszę pojechać gdzieś na sprawdzenie i może zdecyduję się na wymianę wtrysków - tylko ostatnio był nr 2 później nr 1 (?) już nie pamiętam. Najgorsze to to że raz jest źle a innym razem jest OK.
Co tu robić....
dzisiaj (13.08.11) miałem trochę czasu między jedną burzą a drugą i rozebrałem pokrywę zaworów aby przyjrzeć się dokładnie wiązce zasilającej wtryski... i ciekawostka - na 2 i 3 wtrysku mam przetartą izolację od kabelka


minął kolejny miesiąc (13.09) w ASO jeszcze nie byłem ale auto sprawuje się dobrze - brak oznak szarpania - przejechane kolejne parę tysięcy km.
(19.07.12) Szarpanie już nie powróciło - ostatnio wymieniłem tylko wiązkę na nową i na kompie wtryski się poprawiły:) autko nadal śmiga i żona jest zadowolona, że ma czym jeździć...
Dwumas regenerowany zgłoszony do reklamacji - lekko stuka podczas pracy - jak będę w sierpniu nad morzem to jadę go wymienić na gwarancji.
(9.10.12)
Po wymianie reklamowanej dwumasy i przejechaniu 4 tyś km (!) wywaliłem to dziadostwo i założyłem nową z LUKa mam nadzieje, że teraz już będzie OK.