Problemy ze ściąganiem

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

To że się ząbkują opony to chyba normalna rzecz jak ktoś nie sprawdza ciśnienia i śmiga tylko sam autem, mnie to nie dziwi. Najczęściej się ząbkują opony z bieżnikiem że tak powiem urozmaiconym gdzie jest dużo nacięć itp. Natomiast Conti 2 jak i 3 nie powinny się ząbkować gydż to jedyna chyba opona która ma bardzo prosty bieżnik bez dziwnych wycięć czy choinek.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

aki pisze:To że się ząbkują opony to chyba normalna rzecz jak ktoś nie sprawdza ciśnienia i śmiga tylko sam autem, mnie to nie dziwi. Najczęściej się ząbkują opony z bieżnikiem że tak powiem urozmaiconym gdzie jest dużo nacięć itp. Natomiast Conti 2 jak i 3 nie powinny się ząbkować gydż to jedyna chyba opona która ma bardzo prosty bieżnik bez dziwnych wycięć czy choinek.
Z tym bieżnikowaniem to wogóle ciekawy temat - zreszta moim zdaniem tłumaczenia, że to norma jak się jeździ na pusto są bezsensu, bo jeśli tak jest to takie rzeczy powinno się w instrukcji opisywać. Choć może próbuje niepotrzebnie idealizować.

Na marginesie ja mam Bridgestony.

Natomiast przednie opony są nie tyle wyząbkowane co wytarte - na krajach praktycznie nie ma wogóle bieżnika - opona na środku ma bieżnik jak nowy, a po bokach nie ma go wogóle.
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

piotrek_jetta pisze:opona na środku ma bieżnik jak nowy, a po bokach nie ma go wogóle.
To coś kurczę z ciśnieniem jest nie teges. Ile napompowałeś?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

KriSSo pisze:
piotrek_jetta pisze:opona na środku ma bieżnik jak nowy, a po bokach nie ma go wogóle.
To coś kurczę z ciśnieniem jest nie teges. Ile napompowałeś?
Ciśnienie na bank jest ok. To była pierwsza rzecz jaką sprawdzałem. Zresztą w ubiegłym tygodniu miałem przegląd gwarancyjny i ASO kontrolowało ciśnienie (oczywiście autko było w innym ASO niż to z którym są problemy). A ponadto testowałem auto na innym komplecie kół i było ciśnienie również wyrównywane przed sprawdzeniem.
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

jak nie ciśnienei to może technologiczna wada opon?
Auto jak się prowadzi? odczuwasz coś niepojącego w czasie jazdy?
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

aki pisze:jak nie ciśnienei to może technologiczna wada opon?
Auto jak się prowadzi? odczuwasz coś niepojącego w czasie jazdy?
W czasie jazdy jest po pierwsze niesamowicie głośno. Jak mi niedawno mechanik znajomy tym autem jechał to stwierdził, że pierwsza jego myśl to łożyska ocierają i są do wymiany. Poza tym auto nie płynie po drodze, tylko czuć delikatne trzęsienie. Natomiast to jest efekt ich wytarcia i wyząbkowania.

Wada opon to być nie powinna, bo na innym komplecie kół, przełożonych z audika, który śmiga prawidłowo ustaje zarówno głośność jak i dudnienie. Natomiast nadal samochód ściąga.
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

Wiesz co? Cała ta historia jakoś mi nie pasuje. Pytanie zasadnicze:
Czy masz drugi komplet KĂ“Ł (felg i opon) na zimę, które systematycznie zmieniasz z letnimi? Ja również miałem ostatnio w Golfie problem ze ściąganiem i okazało się, że to kwestia OPON. Przeorałem zawieszenie, geometrię i nic. Opony roczne, więc powinno być ok. Zatem stresu mnóstwo. Co pomogło? Zamiana kół lewy tył na prawy przód i prawy tył na lewy przód (opony asymetryczne) załatwiło sprawę. Ściągania po prostu nie ma. AMEN
Z tym, że u mnie objaw był tak, że jadąc prosto, równo, bez przyspieszania auto jechało dobrze. Po dodaniu gazu, uciekało na prawo, po puszczeniu gazu wracało na poprzedni tor jazdy. Zamian kół z lewej strony na prawą dała odwrotny efekt - zaczęło ściągać przy jeździe równej, po dodaniu gazu wracało na właściwy tor. Dopiero zamiana po przekątnej tyłu z przodem załatwiła sprawę. Nie spodziewałem się takich numerów ze strony opon, a już byłem bliski narzekania na serwis, że nie potrafią znaleźć problemu w ZAWIESZENIU.

[ Dodano: Nie Sie 26, 2012 12:06 ]
To tylko dowód na to, jak ważne są opony :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

Tyle, że w moim przypadku tego typu zamiana nie wchodzi w gre bo opony są kierunkowe (zresztą ASO już je kiedyś zamieniło ustawiają w złym kierunku - przednie zamienili stronami).

Poza tym, gdyby problem był po stronie opon to na innym komplecie kół (felgi + opony) zdjętym z innego auta problem by nie występował.

Ponadto coś sprawiło, że opony się wytarły.
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

piotrek_jetta pisze:opony są kierunkowe (zresztą ASO już je kiedyś zamieniło ustawiają w złym kierunku - przednie zamienili stronami).
Zmień koła tył z przodem, lub na X jak opisałem.

Jeszcze raz w takim razie opisz w jakich warunkach auto ściąga. Co robisz, gdy to się dzieje, jak jedziesz, czy przyspieszasz, czy zwalniasz itd...
Ponadto, proszę wrzuć nam tutaj zdjęcia tych opon z bliska. Chciałem osobiście zerknąć jak wygląda to zużycie. Miałem te opony, zjeździłem, będę miał dobre porównanie.

I pytam ponownie. Czy masz drugi SWÓJ komplet kół (nie od żadnego audi) zimowych, który systematycznie zmieniasz?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

KriSSo pisze:Zmień koła tył z przodem, lub na X jak opisałem.
Na X zmienić nie moge bo sa kierunkowe. Przód z tyłem był zmieniany i nie pomogło
KriSSo pisze:Jeszcze raz w takim razie opisz w jakich warunkach auto ściąga. Co robisz, gdy to się dzieje, jak jedziesz, czy przyspieszasz, czy zwalniasz itd...
Ponadto, proszę wrzuć nam tutaj zdjęcia tych opon z bliska. Chciałem osobiście zerknąć jak wygląda to zużycie. Miałem te opony, zjeździłem, będę miał dobre porównanie.
Auto ściąga w każdych warunkach - przyspieszanie, hamowanie i jazda na tempomacie autostradą, bez względu na pochylenie lub brak pochylenia jezdni. Hamulce są ok bo auto jest po przeglądzie gwarancyjnym, amorki w porządku, geometria i zbieżność bez zarzutu.
KriSSo pisze:I pytam ponownie. Czy masz drugi SWÓJ komplet kół (nie od żadnego audi) zimowych, który systematycznie zmieniasz?
Nie mam drugiego kompletu kół bo auto w zimie nie było jeżdżone. Zresztą jaka różnica między własnym kompletem, a kompletem kumpla? Koło to koło, chyba, że się myle.

Zdjęcia opon poniżej (niestety jakość nienajlepsza bo ciężko uchwycić jak to dokłądnie wygląda):



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

a zbieżność sprawdzałeś może jak sprawdzałeś była dobra a teraz znowu się zmieniła, jak zbieżność dobra, nie podejrzewasz wady technologicznej opony, to może auto jest po dzwonie?
Nie obraź się ale jak wszystkie podejrzenia są wyeliminowane to pozostaje tylko to jedno.
Jeszcze zwracałeś może uwagę na jakiej nawierzchni ci to auto ściąga? Asfalt asfaltowi nie równy, momentami też tak mam że w czasie jazdy momentami drży mi kierownica, ale to przez moment, i tylko w jednym miejscu na drodze, myślałem że koła źle wyważone, ale nie, to sprawdziłem ciśnienie, też nie, to zmieniłem opony, ale też nie, wreszcie dopadłem AUDI A4 i w tym samym miejscu na drodze też drgało, czyli wada techniczna nawierzchni w konkretnym miejscu. Wiec jestem spokojny.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

Zbieżność była robiona razem z geometrią w piątek przez rzeczoznawce - jest OK.

Problemy są na każdej nawierzchni - jeżdżę różnymi drogami i są to w większości autostrady i ekspresówki i wszędzie jest to samo. Auto sprawdzałem też na długim parkingu w obie strony, żeby wyeliminować pochylenie drogi.

Zresztą na innych kołach problem drgania i głośności całkowicie znika. Pozostaje jedynie ściąganie.

Dzwona nie było bo autko było już sprawdzane czujnikiem lakieru. Chyba, że był walnięty przed sprzedażą i powymieniali części na oryginalnie lakierowane - ale to już chyba zbyt daleko idąca teza.

Może po prostu rama jest fabrycznie krzywa i stąd ten problem?
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

piotrek_jetta pisze:
Zresztą na innych kołach problem drgania i głośności całkowicie znika. Pozostaje jedynie ściąganie.
Na innych kołach problem znika bo opony nie są wyząbkowane.
Jak jest rama krzywa to ciężko będzie to udowodnić producentowi, według mnie szkoda zawodu, jedynie pozostaje zaprosić TURBO KAMERÊ i oskarżyć Dilera że sprzedał ci źle zmontowany samochód,
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

Pisałem do turbokamery, odpisali, że narazie wstrzymali produkcję z uwagi na okres wakacyjny, ale jutro bede do nich pisał ponownie - tym bardziej, że są nowe fakty.

Co do opon to wiem, że głośność wynika z wyząbkowania. Ale według gości z ASO to była normalna charakterystyka pracy opon :) Tak twierdzili podczas pierwszej wizyty w ASO.
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

Ale krzywa rama nie wyjdzie na geometrii? Przecież badanie musiałoby to wykazać. Jeśli wartości są okej, to nic nie powinno ściągać. Wydaje mi się, że problem nadal tkwi w kołach.
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ