Problemy ze ściąganiem

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
Awatar użytkownika
malcolm
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pn maja 14, 2012 12:36
Auto:: Touran 2.0 TDI 150KM 5T1
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował: 1 raz

Post autor: malcolm »

Marekk pisze:Powiem ci ze po .....masakra normalnie tym sie nieda jezdzić jesli chcesz moge sie dowiedzieć ile kosztuje taki przegląd ;)np w Warszawie. :>
Kiedyś się dowiadywałem ile kosztuje taki przeglą gemometri i pomiar pkt. fabrycznych jak chcaiłem kupić sobie E46 328 było to w roku 2007 i koszt okolo 800 zł
Tak na marginesie w 2007 roku nie robili już E46, z tego rocznika tylko E90 :lol:
mieszkoma
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: pn sty 09, 2012 12:16
Auto:: AVQ 2003
Imię:: Mieszko
Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: mieszkoma »

malcolm, ale Marekk się dowiadywał w 2007 roku, a samochód był starszy :)
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

Ok. Teraz co na to serwis. Rozumiem, że utem jechali i ściąganie zauważyli. Według nich, co jest przyczyną?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

KriSSo pisze:Ok. Teraz co na to serwis. Rozumiem, że utem jechali i ściąganie zauważyli. Według nich, co jest przyczyną?
Według serwisu przy pierwszej wizycie ściąganie wogole nie występowało, a głośna praca opon była ich normalną charakterystyką pracy. Rzekomo sprawdzili geometrię (na co nie mają żadnej dokumentacji) i zamienili koła przednie stronami niezgodnie z kierunkiem obrotu opon (do czego dziś się nie przyznają). W toku pism, które wysyłałem nagle okazało się, że poza geometrią podobno sprawdzali też zawieszenie i musieli skorygować ciśnienie (oczywiście na to również nie posiadają dokumentacji, a ponadto jak ich pytałem wcześniej co robili poza geometrią to zarówno doradca serwisowy, mechanik i kierownik nie potrafili odpowiedzieć, a teraz nagle sobie przypomnieli o zawieszeniu)

Przy drugiej wizycie powiedzieli, że głośna praca opon wynika z ich wyząbkowania co ich zdaniem nie neguje diagnozy podczas pierwszej wizyty. Ale jak domagam się odpowiedzi na pytanie na jakiej podstawie najpierw twierdzili że to charakterystyka pracy opon nie udzielają odpowiedzi mimo iż Bridgestone zaprzecza, aby opony miały taką charakterystykę pracy. Co więcej podczas drugiej wizyty winę za ściąganie i ząbkowanie zrzucili na amortyzatory, które ich zdaniem były do wymiany. Ich zdaniem sprawność amorków wyniosła ok. 30% z tyłu i 40% z przodu. A podczas badania rzeczoznawcy okazało się, że amorki mają z tyłu sprawność ponad 78%, a z przodu ponad 58%.

Póki co serwis idzie w zaparte, ale czekam jeszcze na ich reakcję na wyniki badania rzeczoznawcy - niestety ich kancelaria ewidentnie nie kwapi się do szybkich odpowiedzi i w moim odczuciu grają na czas.

Co do przyczyny - serwis uważał dotąd, że amorki. Natomiast rzeczoznawca stwierdził, że wobec wyników geometrii i zbieżności oraz amortyzatorów nie jest w stanie określić przyczyny.
mieszkoma
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: pn sty 09, 2012 12:16
Auto:: AVQ 2003
Imię:: Mieszko
Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: mieszkoma »

piotrek_jetta, A czy poprzednie odpowiedzi z serwisu masz na piśmie? Po badaniu przez rzeczoznawcę i zgoła odmiennym wyniku badań udałbym się do UOKiKu.
Słyszałem,że to skutkuje szybkim załatwieniem sprawy.

Ps: W mazdzie 626 miałem podobną przypadłość ze ściąganiem. Tak jak Ty zrobiłem geometrię i zbieżność i to nie pomogło. U mnie był jeszcze problem z hamulcami - potrafiły przytrzymywać. Podświadomie więc zwaliłem na heble.

Mój problem rozwiązał się dzięki bardzo miłej Pani, dzięki której miałem szkodę całkowitą :hahaha:
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

U mnie niestety uokik nie pomoże, bo mam auto kupione na działalność gospodarczą :(

A co do hamulców to były one badane zarówno przez rzeczoznawce jak i podczas przeglądu gwarancyjnego dwa tygodnie temu i wszystko jest w porządku z nimi.
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

Czy byłeś po badaniu u rzeczoznawcy w serwisie i pokazałeś wydruki wyników badań amortyzatorów? Bo widzę tutaj dużo pism, ale mało konkretnej rozmowy. Czy byłeś i poweidziałeś "panowie, tu jest wykres, czy dokument rzeczoznawcy, który potwierdza, że amortyzatory są w pełni sprawne. Jaka zatem jest Wasza opinia. Co może być nadal problemem ściągania".
Może Kolego, zmień ASO. Ja np mam takie, w którym chłopaki do upadłego szukają problemu, aż znajdą i nie robią z tego wielkiej łaski.
Więc zamiast rozbijać się o kancelarie prawne, bo szkoda Twojego czasu i nerwów, spróbuj może poszukać rozwiązania w innym serwisie.

BTW, amortyzatory nie powodują tego typu ściągania. Auto może być niestabilne, skakać, zmieniać tor jazdy po przejechaniu nierówności - to zgoda. Ale nie ściąga przy jeździe na wprost po prostej drodze.

[ Dodano: Czw Sie 30, 2012 13:19 ]
P.S.
Ciekawe, czy tu nie ma czasem problemu przekładni kierowniczej. Na przekładnię w Golfie MK5 i pewnikiem Jetta jest tzw "dobra wola" (jeśli auto jest po gwarancji, a jest wciąż w pełni serwisowane) i VAG pokrywa 100% kosztów części i robocizny. A skoro to robią, to znaczy, że bywają z nimi problemy.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

Osobiście nie byłem i nie mam zamiaru tam jechać z prostej przyczyny - po pierwszej wizycie nauczyłem się, że załatwianie z nimi czegokolwiek na tzw. gębę jest bez sensu bo oni później się wszystkiego wypierają i nie sporządzają żadnej dokumentacji (prosty przykład zamienione koła stronami). Dlatego dla bezpieczeństwa całej sprawy wole zachować formę pisemną, żeby w razie wystąpienia na drogę sądową mieć potwierdzenie poszczególnych tematów.

Inny serwis nie wchodzi w grę bo jak przyjadę przy przebiegu 30 000 km i powiem, że auto ściąga i mam opony wytarte to nikt mi tego w ramach gwarancji nie doprowadzi do porządku.

Poza tym dowiadywałem się w innym ASO i zaśpiewali ponad 300 zł za samo sprawdzenie samochodu w kierunku przyczyn ściągania - a gdzie koszty naprawy i wymiany opon.
KriSSo pisze: BTW, amortyzatory nie powodują tego typu ściągania. Auto może być niestabilne, skakać, zmieniać tor jazdy po przejechaniu nierówności - to zgoda. Ale nie ściąga przy jeździe na wprost po prostej drodze.
Jestem tego samego zdania i mówiłem im o tym wielokrotnie, ale oni twardo obstawali przy swoim zrzucając winę za całe zło na amortyzatory. I mogłem im tłuc do głowy, że auto jest użytkowane w sposób niezwykle delikatny, że nie jest bite po dziurach, że jego stan nie wskazuje na to itd, itp, ale nie docierało.
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

Który rocznik samochodu? Aktualny przebieg to 30 000 km? Czy samochód jest stale serwisowany w ASO, o ile jest po gwarancji?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

Rocznik 2011, data zakupu lipiec 2011 - autko jest na gwarancji i jest serwisowane w ASO (dwa tygodnie temu było na przeglądzie gwarancyjnym).

Przebieg - 29 000 km z groszami
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

To o jakim kurna w ogóle sprawdzaniu za pieniądze w innym ASO mowa. No nie rozumiem. Jedziesz do innego ASO i mówisz, że auto ściąga. Mają się przejechać, pokażesz im o co chodzi i tyle. Mają samochód sprawdzić za darmo. Ja myślałem, że ten samochód to jetta z rocznika np 2008 itd, a to nowe auto. W ogóle nie ma tematu w takim przypadku.

BTW, niech sprawdzą jeszcze ewentualnie kalibrację czujnika kąta skrętu.

[ Dodano: Czw Sie 30, 2012 19:04 ]
Ok, dopytałem u siebie w serwisie i faktycznie, amortyzatory podlegają gwarancji tylko do pół roku i 10 kkm przebiegu. Nie później. Producent przyjął taką strategię z uwagi na polskie drogie. ASO po tym czasie i przebiegu nie wymieni amortyzatorów w ramach gwarancji, bo producent nie zrefunduje kosztów. Tuleję wahacza tak, a amortyzatora nie - ot polityka.

Natomiast skoro:
1. zawieszenie jest ideał
2. amortyzatory są gitara
3. układ hamulcowy nie świruje
4. zmiana kół nie daje poprawy

to można spróbować zrobić adaptację układu kierowniczego, a konkretnie kalibrację czujnika kąta skrętu. Trzeba odłączyć akumulator na parę minut (np 5), podłączyć, zaświeci się kontrolka układu kierowniczego i w tym momencie wspomaganie nie działa. Uruchomić silnik, ruszyć powoli, następnie w czasie jazdy (można się toczyć wolno) skręcić maksymalnie kierownicę w jedną stronę do oporu z przytrzymaniem, potem w drugą stronę to samo, w końcu wyprostować ją idealnie prosto i przejechać kawałek na wprost (ze 100 m). Czujnik skrętu powinien się skalibrować. Jeśli kontrolka nie zgaśnie, będzie nadal świecić, to jedziesz do ASO i mówisz "coś mi się tu zapaliło i nie gaśnie". Będą musieli to sprawdzić i ewentualnie dokonać kalibracji sami.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

Krisso wszystko pięknie, tylko, że ASO które badało auto olało problem i stawiało błędne diagnozy. Oczywiście mogę teraz jechać do innego i może nawet mi wezmą to auto do sprawdzenia, ale co z tego skoro mam opony do wymiany. Musze walczyć z ASO w którym dotychczas bywałem bo musze im udowodnić, że przez ich błędy mam opony do wymiany - jakby nie patrzeć jest to koszt ok. 1000 zł.

Co do adaptacji kierownicy to wydaje mi się jednak, że to nie w tym problem. Jak ustawie kierownice na wprost i ją trzymam mocno w rękach to auto jedzie na wprost. Jedynie gdy nie dociskam rąk do kierownicy to następuje jej samoczynny skręt i auto ucieka na pobocze. Chyba, że mimo takich objawów może to być to o czym piszesz?
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

Podobno może, ponieważ ustawienie, które Ty zadajesz poprzez trzymanie kierownicy jest odbierane przez czujnik jako skręt, więc po puszczeniu kierownicy układ dąży do ustawienia auta na wprost, a to z kolei akurat w tym momencie jest ustawieniem błędnym. Tu jest servotronic. Nie znam się na tym dokładnie, więc na poziomie inżynierskim Ci tego nie wytłumaczę. W każdym razie jest to pewien trop, który warto byłoby sprawdzić.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek_jetta
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: śląsk

Post autor: piotrek_jetta »

Hmmmm, może faktycznie. Tylko czy w takim przypadku wytarły by sie opony?

Mechanik z którym rozmawiałem sugerował też sprawdzenie czujnika ESP bo jak twierdzi może być sytuacja, że czujnik otrzymuje błędne sygnały z samochodu i stara się korygować tor jazdy - tylko, że to raczej działoby się niezależni od kierownicy.

Ech skomplikowane to - kupa elektroniki i więcej z tym problemów niż pożytku. Jak miałem golfa III z 92 roku to wszystko było proste :)
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

gdyby czujnik ESP czy jakiś inny był niesprawny to przy podpięciu do kompa powinno to wyjść. Robiłeś skan samochodu w ASO? Testowali elektronikę?
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
ODPOWIEDZ