Witam, w tygodniku motoryzacyjnym Motor (nr. 35/2012, 27.08.12) ukazał się artykuł dotyczący utraty wartości różnych samochodów w ciągu 4 lat użytkowania.
Wnioski płynące z lektury są następujące:
1. Wśród różnych klas samochodów największa utrata wartości, a właściwie rozpiętość ( 49% - 83%) pojawia się w klasie wyższej i luksusowej.
2. Samochody (nawet tej samej marki), których cena zakupu jest zbliżona do siebie, tracą różnie na wartości.
3. Stosunkowo mało tracą SUV-y a VAN-y więcej, np. Tiguan w ciągu 4 lat traci tylko 39% wartości, podczas gdy Touran aż 52%
4. W klasie minivanów i vanów, spośród 12 aut najmniej traci na wartości Toyota Corolla Verso (51%) a najwięcej Citroen C8 (74%). W tej stawce Touran jest na trzecim miejscu tuż za Fordem S-Max-em (51%)
5. SUV kojarzy się z zamożnością.
Dokładnie albo dożywocie albo do kogoś kto wie co było robione. U mnie w pracy mój Touranek ma już trzech klientów do odkupienia. Oczywiście druga kwestią jest ile będą skłoni zapłacić.
ran na milion znajdzie się taki co zapłaci bo wie co kupuje lub tez zaufa sprzedającemu o ile tacy ludzie istnieją jeszcze. Po za tym używane auta mniej tracą na wartości niż nowe. Według mnie nowego się nie opłaca kupować osoba które będą użytkować auto od roku do 2 lat. Z drugiej strony znaleźć dobre używane auto to też graniczy z cudem wiec pozostaje tylko jeździć tym autem które się ma
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO "Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Właśnie ... z tym modowaniem to też tak do końca nie wiadomo co nowy nabywca powie. Przyjedzie mądrala i będzie wymyślał : a to lampy nie od tego modelu,a to zderzak inny,a to chromu w tych latach nie kładli, a to kierownica nie taka itd...i na końcu Ci powie że auto z 2-3 robione i nerwy. A sami wiemy że te wszystkie mody robimy po to żeby nasze TOURANY oko nam cieszyły i się pięknie prezentowały na naszych drogach.Czyli jednym słowem trzeba czekać na tego właściwego klienta który się w naszym autku zakocha tak jak MY.
chyba że przed wystawieniem auta wszystko wymontujesz i zapodasz oryginalny wygląd, a te rzeczy z modów wsadzisz do nowego samochodu ja na pewno wymontuje wszystko co jest możliwe czyli ledy itp, chyba ze przyjdzie klubowicz wtedy zostawię tak jak jest bo na pewno się dogadamy
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO "Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
DLUGI-74 pisze:Właśnie ... z tym modowaniem to też tak do końca nie wiadomo co nowy nabywca powie. Przyjedzie mądrala i będzie wymyślał : a to lampy nie od tego modelu,a to zderzak inny,a to chromu w tych latach nie kładli, a to kierownica nie taka itd...i na końcu Ci powie że auto z 2-3 robione i nerwy. A sami wiemy że te wszystkie mody robimy po to żeby nasze TOURANY oko nam cieszyły i się pięknie prezentowały na naszych drogach.Czyli jednym słowem trzeba czekać na tego właściwego klienta który się w naszym autku zakocha tak jak MY.
No wlasnie ja mam ten problem, opisany zreszta w sasiednim temacie Autko ma prawdopodobnie zmienione lampy i lusterka i teraz nie wiem co o tym sadzic
weź numer vin zapodaj jeżowi od rozdetaluje według winu wyposażenie, potem postaraj się sprawdzić historię, no i przy oględzinach pooglądaj okolice tylnych świateł, lusterek jak i pomierz powlokę lakierniczą.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO "Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.