Wymiana tarcz i klocków - przód i tył.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

Dokładnie tak jak Piurko napisał. Kup nowe... Może się okazać że po wymianie nowe tarcze+stare klocki będzie ci coś "popiskiwać" przy hamowaniu....
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

jeżu pisze:Może się okazać że po wymianie nowe tarcze+stare klocki będzie ci coś "popiskiwać" przy hamowaniu....
Piurko zasugerował kupić nowe, a o popiskiwaniu to ja napisałem ale o tym już nie wspomniałeś :P :mrgreen:
Obrazek

Obrazek
bozzio
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: pt sie 12, 2011 16:36
Auto:: HGL 1.9 BLS DSG 2006
Imię:: BOGUSLAW
Lokalizacja: Śląsk (SCI / SB)

Post autor: bozzio »

No tak, tylko jak moje klocki są praktycznie jak nówki, to po co znów kolejne prawie 2 stówki wydawać. @ Piurko2: Piszesz, że "na kolejną wymianę zostawić", ale to tak jakbym był w obecnej sytuacji, co to zmienia, że teraz wstawię nowe, a następnie lekko zużyte - nie widzę sensu.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

bozzio pisze:moje klocki są praktycznie jak nówki,
jak masz prawie nówki to spokojnie zakładaj...
palonek00
Przeglądacz
Posty: 128
Rejestracja: pt wrz 03, 2010 15:46
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Chrzanów
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: palonek00 »

też mam właśnie ten dylemat
od jakiegoś czasu piszczy mi lewa przednia strona, w momencie hamowania przestaje
odkręciłem koło a tu jeszcze z 10 cm kolcka zostało
i dylemat czy to tarcze ????
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

palonek00 pisze:dylemat czy to tarcze ????
przyczyn moze byc kilka... piszczenie objawia sie zazwyczaj jak jest klocej ze słabej jakosci materiałów alebo jak dostanie luzu i drży... wtedy własnie zaczyna piszczeć... jest taki spray przeciw piszczeniu hamulców, któym pryska sie zewnetrzna strone kolcka i to pomaga... ma on konsystencje lepkiego kleju, który nie wysycha...
piurko2
Przeglądacz
Posty: 69
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 08:18
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Mazury

Post autor: piurko2 »

bozzio pisze:No tak, tylko jak moje klocki są praktycznie jak nówki, to po co znów kolejne prawie 2 stówki wydawać. @ Piurko2: Piszesz, że "na kolejną wymianę zostawić", ale to tak jakbym był w obecnej sytuacji, co to zmienia, że teraz wstawię nowe, a następnie lekko zużyte - nie widzę sensu.
Klocki "prawie nówki" ułożyły się i dotarły do starych tarcz i mają prawie na pewno rowki wytarte przez tarcze.
Nowe tarcze i nowe klocki = dobre hamulce. Klocki "prawie nówki" założysz przy kolejnej wymianie , kiedy tarcze się już trochę wytrą i jakoś się to z czasem spasuje - moim skromnym zdaniem. ;)
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3419
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

palonek00 pisze:też mam właśnie ten dylemat
od jakiegoś czasu piszczy mi lewa przednia strona, w momencie hamowania przestaje
odkręciłem koło a tu jeszcze z 10 cm kolcka zostało
i dylemat czy to tarcze ????
Na ten przypadek to moze byc nie odbijający zacisk. Przerabiałem temat u siebie. Po pół roku jazdy z piszczacym zaciskiem, klecek diabli wzieli.
10cm klocka? 2 razem wziete nie mają tyle grubości.
palonek00
Przeglądacz
Posty: 128
Rejestracja: pt wrz 03, 2010 15:46
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Chrzanów
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: palonek00 »

wiem może troszkę przesadziłem z tą grubością
sorki
ale naprawdę można na nich jeszcze troszkę zrobić, nie należe do tych co jeźdżą do balchy na klocku
zastanawiam się nad tym syntetykiem do popsikania
tylko pytanie czy wtedy nie będą się klocki lekko ślizgać a co za tym idzie niebezpieczne hamowanie ???
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

palonek00 pisze:wiem może troszkę przesadziłem z tą grubością
sorki
ale naprawdę można na nich jeszcze troszkę zrobić, nie należe do tych co jeźdżą do balchy na klocku
zastanawiam się nad tym syntetykiem do popsikania
tylko pytanie czy wtedy nie będą się klocki lekko ślizgać a co za tym idzie niebezpieczne hamowanie ???
ten srodek nie nanosi sie na strone cierną klocka lecz na drugą - zewnętrzną... nie ma to zadnego wpływu na hamowanie...ja to nakładałem bezposrednio na klocek który miałem w reku... ale mozna tez bez wyciagania klocków tylko wtedy efekt moze byc gorszy bo nie spsikasz całej płaszczyzny... przy aplikacji tego zakładaj rekawice bo ciezko sie to domywa ze skóry... ewentuwalne zabrudzenia na felgach itd. zmywaj benzyna ekstrakcyja...
palonek00
Przeglądacz
Posty: 128
Rejestracja: pt wrz 03, 2010 15:46
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Chrzanów
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: palonek00 »

a możesz podać nazwę tego syntetyku
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

palonek00 pisze:a możesz podać nazwę tego syntetyku
nazwy Ci teraz nie podam bo ten srodek mam z niemiec przywieziony i nie pamietam jak sie nazywa - "Bremsen - coś tam" ale widziałem niejednokrotnie w naszych sklepach moto srodek przeciw piszczeniu hamulców - to jest to samo...
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Post autor: jeżu »

Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3419
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

he he .... jak bym czytał o Ceramizerach i Mega Super Kosmicnzych Technologiach do silników. Jak wibracje pojawiają się w klocku, to wymień tarcze która powoduje wibracje lub zmien koła itp. Jak klocek piszczy to ewidentnie zacisk nie odbija bo ma uszkodzony mechanizm kasowania luzów.
bozzio
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: pt sie 12, 2011 16:36
Auto:: HGL 1.9 BLS DSG 2006
Imię:: BOGUSLAW
Lokalizacja: Śląsk (SCI / SB)

Post autor: bozzio »

no i po wymianie - tarcze + klocki.
Gościu w serwisie stwierdził jednoznacznie: nowe tarcze = nowe klocki, a te które mi zostały przy następnej okazji założyć, bo gdy założę stare, to mogą mi wyżłobić rowki na tarczach i wtedy dupa zbita... argumentacja jakbym słyszał piurko2, no tyle, że bez dupy zbitej :mrgreen:
ODPOWIEDZ