Opór przy zmianie biegów na zimnym silniku

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
Iza_30
Użytkownik
Posty: 230
Rejestracja: wt cze 07, 2011 03:56
Auto:: Touran 2.0 TDI140 KMDSG
Imię:: Iza
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Opór przy zmianie biegów na zimnym silniku

Post autor: Iza_30 »

Witam,

Nie wiem czy ten temat pasuje tutaj czy do innej sekcji.
Mam skrzynie DSG. Jak zaczynam jazdę i silnik jest zimny to czuje opór przy zmianie biegów.
Mam też wrazenie,że obecnie ten opór jest większy niż jakis czas temu.
Dzis jeszcze popatrze przy jakiej ilosci obrótów skrzynia zmienia bieg ale nie wydaje mi się aby było to wiecej niz 2000 tys.
Czy to jest normalne?

Pozdrawiam
Iza
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: anko1973 »

hej, w jakim sensie opór? auta tak jakby hamowało? rozumiem ze mówimy o trybie Drive a nie tiptronic
to przy jakich obrotach skrzynia zmienia biegi zalezy tez od tego jak mocno (głęboko) oraz jak dynamicznie (szybko/wolno) wciśniesz pedał przyspieszenia; jak pomału to zmieni ci i przy 1800 jak szybko i głęboko to zmieni ci i przy 2600
Iza_30
Użytkownik
Posty: 230
Rejestracja: wt cze 07, 2011 03:56
Auto:: Touran 2.0 TDI140 KMDSG
Imię:: Iza
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Iza_30 »

Auto jakby ciut hamowało. Ale obroty nigdy nie przekraczają 2000tys. co do dynamiki jazdy to ciezko mi powiedziec gdyz ja jak wyjadę z garazu to nie mogę sie za bardzo rozpędzic.
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: anko1973 »

no tak na zimnym nie należy od razu dusić gazu tak aby Ci przy 2800 zmieniał biegi ale jak masz tak tylko przez kilka minut i tylko na zimnym to ja bym sie nie przejmował; ale specjalista nie jestem.
efekt przyhamowa jest byc może naturalny bo jak nie ciśniesz mocno pedału to zmienia Ci przy niskich obrotach. przełącz może na tiptronik (+/-) i przełączaj ręcznie przy ok 2200 i zobacz czy masz podobnie; przy zmianie biegów na wyższych obrotach tego przyhamowania nie powinno być
ODPOWIEDZ