Witam,
Nie wiem czy ten temat pasuje tutaj czy do innej sekcji.
Mam skrzynie DSG. Jak zaczynam jazdę i silnik jest zimny to czuje opór przy zmianie biegów.
Mam też wrazenie,że obecnie ten opór jest większy niż jakis czas temu.
Dzis jeszcze popatrze przy jakiej ilosci obrótów skrzynia zmienia bieg ale nie wydaje mi się aby było to wiecej niz 2000 tys.
Czy to jest normalne?
Pozdrawiam
Iza
Opór przy zmianie biegów na zimnym silniku
-
anko1973
- Zaawansowany
- Posty: 383
- Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
- Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
hej, w jakim sensie opór? auta tak jakby hamowało? rozumiem ze mówimy o trybie Drive a nie tiptronic
to przy jakich obrotach skrzynia zmienia biegi zalezy tez od tego jak mocno (głęboko) oraz jak dynamicznie (szybko/wolno) wciśniesz pedał przyspieszenia; jak pomału to zmieni ci i przy 1800 jak szybko i głęboko to zmieni ci i przy 2600
to przy jakich obrotach skrzynia zmienia biegi zalezy tez od tego jak mocno (głęboko) oraz jak dynamicznie (szybko/wolno) wciśniesz pedał przyspieszenia; jak pomału to zmieni ci i przy 1800 jak szybko i głęboko to zmieni ci i przy 2600
-
anko1973
- Zaawansowany
- Posty: 383
- Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
- Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
no tak na zimnym nie należy od razu dusić gazu tak aby Ci przy 2800 zmieniał biegi ale jak masz tak tylko przez kilka minut i tylko na zimnym to ja bym sie nie przejmował; ale specjalista nie jestem.
efekt przyhamowa jest byc może naturalny bo jak nie ciśniesz mocno pedału to zmienia Ci przy niskich obrotach. przełącz może na tiptronik (+/-) i przełączaj ręcznie przy ok 2200 i zobacz czy masz podobnie; przy zmianie biegów na wyższych obrotach tego przyhamowania nie powinno być
efekt przyhamowa jest byc może naturalny bo jak nie ciśniesz mocno pedału to zmienia Ci przy niskich obrotach. przełącz może na tiptronik (+/-) i przełączaj ręcznie przy ok 2200 i zobacz czy masz podobnie; przy zmianie biegów na wyższych obrotach tego przyhamowania nie powinno być