Dziś Zamówiłem (Kupiłem), Dzisiaj Przyszło.

Ciężkie problemy ze stolcem tak to tutaj
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

andrz3j pisze:
Powoli przymierzam się do wymiany wszystkich tarcz i klocków i mam mały dylemat czy zmieniać jarzma na 312mm i czy ATE czy ATE power disc
Musisz zadac sobie pytanie czy jesteś w stanie przegrzac hamulce swoją jazda z 1.6 ;)
Moim zdaniem do normalnej codziennej jazdy markowe 288mm spokojnie wystarczaja... Mi akurat nie starczaly stąd decyzja o zmianie..

A co do tematu to wczoraj zamowilem oryginalne tuleje od ibizy cypru do tylnego mocowania przedniego wahacza i odebrałem przednie gumy z ASO.. :ok:
Może jak mi się uda to w sobotę zmienię...
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Muti pisze: Musisz zadac sobie pytanie czy jesteś w stanie przegrzac hamulce swoją jazda z 1.6 ....
Muti spokojnie, zagrzac hamulce taka samo można w 2.0 jak i w 1.6. M.in w gorach a że uwielbiam szybko jeździć na górskich drogach to niestety ale stalo sie. Dwa tygodnie temu jechalem z kolesiem on za mna bmw E46 i niestety w pewnym momencie zgubiłem go na serpentynkach :).
Poczytalem i za duzej roznicy nie bedzie z "312", takze zostaje 288 jeszcze tylko maly dylemat z marka tarczy i klockow ale juz cos na oku mam...

P.S. Hamulce to nawet poloweczka 1.1 :) kilka razy przegrzałem na torze w Kisielinie a nawet jezdzac po ZG.
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Dużej różnicy w samym hamowaniu nie ma,jedynie lepiej kleja,ale za to ciężej jest je zagotowac ;p ją na razie trochę pohamowalem mocniej to tylko zauważyłem że jak są cieplejsze to mocniejsze są...
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Muti pisze:Dużej różnicy w samym hamowaniu nie ma,jedynie lepiej kleja,ale za to ciężej jest je zagotowac ;p ją na razie trochę pohamowalem mocniej to tylko zauważyłem że jak są cieplejsze to mocniejsze są...
Wieksza powierzchnia tarczy stad wiecej metalu do oddawania ciepła.
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
wojteq
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 19:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wojteq »

andrz3j pisze:
Muti pisze: Musisz zadac sobie pytanie czy jesteś w stanie przegrzac hamulce swoją jazda z 1.6 ....
Muti spokojnie, zagrzac hamulce taka samo można w 2.0 jak i w 1.6. M.in w gorach a że uwielbiam szybko jeździć na górskich drogach to niestety ale stalo sie. Dwa tygodnie temu jechalem z kolesiem on za mna bmw E46 i niestety w pewnym momencie zgubiłem go na serpentynkach :).
Poczytalem i za duzej roznicy nie bedzie z "312", takze zostaje 288 jeszcze tylko maly dylemat z marka tarczy i klockow ale juz cos na oku mam...

P.S. Hamulce to nawet poloweczka 1.1 :) kilka razy przegrzałem na torze w Kisielinie a nawet jezdzac po ZG.
O maj gat. Coś tam jeżdżę torowo i nigdy nie przegrzałem tarcz/klocków. Tak samo przejeżdżany kilkakrotnie salmopol, gdzie auto miało pianę w pysku. Trzeba zmienić styl jazdy, potrenować, zwłaszcza jak jeździsz "slow in fast out", to przed winklem jedynie krótkie pyerdolnięcie najlepiej z lewej
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

wojteq po pierwsze co dla Ciebie oznacza przegrzanie hamulców, jakie objawy,jakie nastepstwa? Zrób sobie "slow in fast out" na górskich drogach z "pyerdolnieciem" z lewej :).
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
wojteq
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 19:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wojteq »

Pedal to the metal, ładny dym, wsteczny i gaszenie :mrgreen:
Proszę Cię, co to za problem z takim stylem? nie rozumiem, serio
sz.p.bartek pisze:Duża masa a do tego ryje przodem jak dzik.
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

"slow in fast out" jak dla mnie poza szybszym wyjsciem z zakretu zwiazany jest z cieciem zakretu a w gorach ze wzgledu na brak widocznosci i braku mozliwosci sprawdzenia czy ktos nie jedzie z
przeciwka jest znacznie ograniczony. Na zgrzanie hebli ma wpływ wiele czynników jak sam wiesz: tarcze, klocki, płyn hamulcowy, felgi,wentylacja, technika jazdy itd..

Niekiedy wystarczy wyhamować ze 150 do zera aby stracic hamulce..

P.S. Przydałoby sie małe kompedium wiedzy na temat hamulców i techniki jazdy. Może napiszesz coś? Ostatnio troche czytałem o hamulcach i o ile znajdę czas to sam mogę napisać (tylko znaleźć czas)
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
wojteq
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: sob wrz 15, 2012 19:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wojteq »

Podstawa to dobry stan techniczny i płyn hamulcowy. Widziałem na track day'ach, takie jaja, ze gość po dwóch kółkach potrafił podpalić klocki w vw polo. Także wiele zależy również od stylu jazdy.
Chętnie się włączę w temat, chociaż na razie to mały miki jestem, bo trenuje regularnie od 2 lat.
sz.p.bartek pisze:Duża masa a do tego ryje przodem jak dzik.
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Założony nowy termostat wahler.
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Odkurzacze samochodowe.

Post autor: cheles »

Witam
Planuję kupić odkurzacz samochodowy. Zastanawiam się nad dwoma ofertami odkurzaczy.

1. Black&Decker Odkurzacz samochodowy 12V PAD1200
Opis:
Specjalny, długi wąż pozwalający dosięgnąć wszelkie zakamarki samochodu
Opatentowany system "silnik w filtrze" pozwolił na skonstruowanie wyjątkowo kompaktowych rozmiarów odkurzacza
Długa dysza szczelinowa zezwala na odkurzanie pod siedzeniami i w ciasnych przestrzeniach pomiędzy nimi
Połączenie dyszy szczelinowej z miękką szczotką
Podwójna funkcjonalność - jako tradycyjny odkurzacz ręczny lub po odpięciu rękojeści do pracy w trudno dostępnych miejscach.
System odwirowywania kurzu Cyclonic utrzymuje filtr w czystości przez długi czas.
Pokrętło oczyszczania filtra łatwe,otrzepywanie pyłu z filtra.
Potrójna filtracja - większa skuteczność odkurzania i trwałość urządzenia.
Okno w korpusie pozwala na ocenę kiedy pojemnik trzeba opróżnić.
Okno opróżniania kurzu z boku pozwala na wysypywanie bezpośrednio do pojemnika na śmieci bez brudzenia rąk.
Torba mieszcząca odkurzacz oraz akcesoria - wszystko w jednym miejscu.
Miejsce na przewód zasilający można go nawinąć wokół korpusu odkurzacza.
Przewód zasilający o długości 5 m pozwala na czyszczenie wszelkich miejsc wraz z bagażnikiem.
Wtyczka do typowego gniazdka samochodowego 12 V.

2. Black&Decker Odkurzacz samochodowy 12V PAV1205
Opis:
Napięcie zasilania 12 V
Moc zasysania (W) 11 W
Podciśnienie zasysania 315 mm
Zasysane powietrze 859 l/min
Objętość pojemnika na kurz 350 ml
Czas pracy 30 min
Filtr wyjściowy Tak
Akcesoria w zestawie Tak
Działanie typu Cyclonic™ Tak
Pokrętło do czyszczenia filtra Tak
Długość przewodu zasilającego 5 m

Jakie macie zdanie o odkurzaczach na 12V. Oczywiście nic nie zastąpi normalnego odkurzacza ale trzeba mieć jeszcze w garażu dostęp do 220V.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

cheles pisze:ale trzeba mieć jeszcze w garażu dostęp do 220V.
albo przetwornice 12/230V w samochodzie :P











Witam[/quote]
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

marynarz75 pisze:
cheles pisze:ale trzeba mieć jeszcze w garażu dostęp do 220V.
albo przetwornice 12/230V w samochodzie :P

Przetwornice mam ale boję się o aku jak podłącze pod normalny odkurzacz.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

odpalasz auto i odkurzasz... przez te 10-15 min nie powinno ci rozładowac aku, a poza tym masz benzyniaka :omatko: wiec duzego pradu do rozruchu nie potrzebujesz
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

marynarz75, przetwornica się momentalnie wyłączy,albo bezpiecznik strzeli.. Max zależny od przetwornicy to koło 300W
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Zablokowany