montaż ramienia wycieraczki w klapie bagażnika

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)
poliglota
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: sob mar 17, 2012 23:00
Auto:: trendline, 2.0, AZV
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Wałbrzych

montaż ramienia wycieraczki w klapie bagażnika

Post autor: poliglota »

Witam wszystkich.

Pękło mi ramię tylnej wycieraczki w touranie.
Na osi silnika pozostało jedynie kółeczko na które nasadza się ramię.
Czy ktoś z Was ma pomysł jak je zdemontować?
Widziałem, że nowe w środku jest w kształcie klina ale boję się za mocno szarpać aby nie uszkodzić silnika bądź szyby.

z góry dziękuję za porady

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Post autor: Tomasz_W-wa »

poliglota wieszałeś się na niej. He He
A tak na poważnie to tam jest śrubka, odkręcamy ją i z wyczuciem tym co ci zostało ruszamy na boki, ale nie z całej siły. Możemy popsikać czymś penetrującym.
Zapodaj zdjęcie.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Awatar użytkownika
DLUGI-74
Expert
Posty: 1073
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:27
Auto:: VW Touran Cross
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Wielkopolska
Podziękował: 54 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Post autor: DLUGI-74 »

wd - 40 psik psik.... i odkręcaj :?
a jak nie da rady to demontuj ..szkoda szyby :roll:
poliglota
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: sob mar 17, 2012 23:00
Auto:: trendline, 2.0, AZV
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: poliglota »

Dzięki za wsparcie Panowie.

Nie wiedziałem że trzeba ściągacza użyć.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
rasta
Zaawansowany
Posty: 374
Rejestracja: ndz cze 17, 2012 15:42
Auto:: Toyota Avensis T27
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Warszawa- Wesoła
Podziękował: 48 razy
Otrzymał podziękowań: 110 razy

Post autor: rasta »

bez ściągacza ani rusz.....tylko wyjmij przedtem dysze spryskiwacza, byś jej nie zgniótł (nowa w ASO 32zł)
mariusz
Początkujący
Posty: 17
Rejestracja: śr lip 06, 2011 00:10
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mariusz »

Czyli MUSI to kółko zejść? Właśnie u mnie również ramię postanowiło odłączyć się od reszty. Walczę z tematem WD i siłą za pomocą szczypiec ale ani drgnie. Już myślałem, że silniczek mam od innego modelu VW. Dzięki panowie. Będę działał.
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

mariusz pisze:Czyli MUSI to kółko zejść? Właśnie u mnie również ramię postanowiło odłączyć się od reszty. Walczę z tematem WD i siłą za pomocą szczypiec ale ani drgnie. Już myślałem, że silniczek mam od innego modelu VW. Dzięki panowie. Będę działał.
Trzymaj instrukcję:
Str 1
Obrazek

Str 2
Obrazek
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
poliglota
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: sob mar 17, 2012 23:00
Auto:: trendline, 2.0, AZV
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: poliglota »

Witam ponownie.

Mi w końcu udało się oddzielić kółeczko zapieczone od osi silnika za pomocą ściągacza do łożysk. Teraz znowu mogę się cieszyć czystą szybką z tyłu mego pojazdu:)

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Przemek_85
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: pt lut 10, 2012 19:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Przemek_85 »

Temat tylnej wycieraczki to jakas masakra,u mnie bylo to samo, walczyłem i myślałem że nie wyjdzie, ale zrobiłem sobie takie prowizoryczny ściągacz z profilu o grubości ok 4mm i na śrubie m12 :P -pomyślałem albo pęknie szyba albo puści połączenie (tak to jest jak się łączy aluminium ze stalą) i udało się- szyba cała :)
Teraz czeka mnie walka z przednimi wycieraczkami, bo chyba się na mechaniźmie zacierają (wolno działają i potrafią stanąć w połowie) podobno na tych długich tulejach się zacierają, ale jak będę naprawiał to postaram się jakiś manualik zrobić, bo to podobno sie zdaża w VW z tych lat.
Sprzedam Nakładki na pedał gazu GTI
Info na PW


Nie mam już Tourana :(
mariusz
Początkujący
Posty: 17
Rejestracja: śr lip 06, 2011 00:10
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mariusz »

cheles, dzięki. Poradziłem sobie z tematem dzisiaj. Nie miałem pewności czy ten aluminiowy pierścień ma zejść czy nie. Ja żadnego ściągacza nie miałem pod ręką. Postanowiłem użyć piłki do metalu i go rozciąłem. Jak zszedł to mi ulżyło. Ramię z wycieraczką już miałem więc prędko założyłem. Kurcze, w Golfie wcale mi nie działała tylna wycieraczka, jakaś awaria elektryczna, teraz z Touranie. Coś nie wyszło panom z VW...
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Post autor: Tomasz_W-wa »

To i ja dodam kilka groszy od siebie.
A mianowicie w autkach z grupy Vag znane są problemy z zacierającą się albo ukręcającą się rurką miedzianą w mechanizmie tylnej wycieraczki, np. do samochodów Audi (przykład do A3 8L) można kupić zestaw naprawczy: 8L0 998 711 i tak on wygląda:

http://vwts.ru/forum/pda/index.php/t135633.html

W zestawie mamy wszystkie części do zmiany oprócz samego silniczka, jeżeli silniczek jest sprawny, a leje nam się z całości wystarczy taki zestaw, szkoda że VW nie wypuścił takich zestawów bo do każdego modelu części będą trochę inne (czytaj długość rurki itp).
Jeżeli mamy silniczek z którego leje się to chyba pozostaje nam kupić sprawną używkę bo nowy w ASO VW kosztuje krocie.

Co do przednich wycieraczek, to czy są to wycieraczki przeciwbieżne czy współbieżne, zacierają się takie czopy, na czubki tych czopów przykręcane są ramiona wycieraczek.
Powinno się to tak co 2-3 lata wyciągnąć i nasmarować jak autko ma już swoje lata.
Żeby się dostać do mechanizmów wycieraczek, odkręcamy ramiona, następnie demontujemy podszybie i mamy dostęp do nich.
Z mechanizmem trzeba obchodzić się ostrożnie bo jest z aluminium a nie ze stali i raczej nie polecam rozbierania młotkiem, mój mechanik rozbierał mi kiedyś mechanizm w Audi A3 za pomocą opalarki, jakość podgrzewał i wszystko elegancko rozebrał, nasmarował i chodziło jak nowe. Z tego co mówił to pod blokiem raczej ciężko samemu to zrobić jak mechanizm jest już bardzo zatarty.

Sam w swoich autach przerabiałem to w Audi A3 tak jak pisałem mechanizm został reanimowany (wycieraczki wolno działały nawet na najszybszym przełączeniu), a w drugim autku Seat Ibiza mechanizm został wymieniony na używany tylko z końcówki produkcji modelu).

Tyle mogę od siebie dodać, sprawa bardzo znana i z tylnym silniczkiem i przednimi wycieraczkami, na forach VW są nawet manuale do konkretnych modeli.

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Awatar użytkownika
Przemek_85
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: pt lut 10, 2012 19:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Przemek_85 »

A ja nadal o wycieraczkach przednich, dzisiaj wziąłem się za rozbiórkę przednich mechanizmów- myślałem że szybciej pujdzie,ale najbardziej zaskoczył mnie fakt że każda wycieraczka ma swój osobny silniczek :shock: (przeciwbieżne) jedna tuleja jest tak zapieczona że potrzebuję imadła i sporo siły aby ją ruszyć, zaraz jadę do kolegi na warsztat to rozebrać, jak się uporam to postaram się zrobić tego manuala i polecam każdemu profilaktycznie zrobić przegląd mechanizmów, bo sporo o tym poczytałem i okazuje się że auta grupy VAG cierpią na tą dolegliwość.
Pzdr
Sprzedam Nakładki na pedał gazu GTI
Info na PW


Nie mam już Tourana :(
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

mariusz,
Ok :piwo:
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
ODPOWIEDZ