montaż ramienia wycieraczki w klapie bagażnika
-
poliglota
- Przeglądacz
- Posty: 80
- Rejestracja: sob mar 17, 2012 23:00
- Auto:: trendline, 2.0, AZV
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Wałbrzych
montaż ramienia wycieraczki w klapie bagażnika
Witam wszystkich.
Pękło mi ramię tylnej wycieraczki w touranie.
Na osi silnika pozostało jedynie kółeczko na które nasadza się ramię.
Czy ktoś z Was ma pomysł jak je zdemontować?
Widziałem, że nowe w środku jest w kształcie klina ale boję się za mocno szarpać aby nie uszkodzić silnika bądź szyby.
z góry dziękuję za porady
pozdrawiam
Pękło mi ramię tylnej wycieraczki w touranie.
Na osi silnika pozostało jedynie kółeczko na które nasadza się ramię.
Czy ktoś z Was ma pomysł jak je zdemontować?
Widziałem, że nowe w środku jest w kształcie klina ale boję się za mocno szarpać aby nie uszkodzić silnika bądź szyby.
z góry dziękuję za porady
pozdrawiam
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
- Przemek_85
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: pt lut 10, 2012 19:57
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdańsk
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Temat tylnej wycieraczki to jakas masakra,u mnie bylo to samo, walczyłem i myślałem że nie wyjdzie, ale zrobiłem sobie takie prowizoryczny ściągacz z profilu o grubości ok 4mm i na śrubie m12
-pomyślałem albo pęknie szyba albo puści połączenie (tak to jest jak się łączy aluminium ze stalą) i udało się- szyba cała 
Teraz czeka mnie walka z przednimi wycieraczkami, bo chyba się na mechaniźmie zacierają (wolno działają i potrafią stanąć w połowie) podobno na tych długich tulejach się zacierają, ale jak będę naprawiał to postaram się jakiś manualik zrobić, bo to podobno sie zdaża w VW z tych lat.
Teraz czeka mnie walka z przednimi wycieraczkami, bo chyba się na mechaniźmie zacierają (wolno działają i potrafią stanąć w połowie) podobno na tych długich tulejach się zacierają, ale jak będę naprawiał to postaram się jakiś manualik zrobić, bo to podobno sie zdaża w VW z tych lat.
Sprzedam Nakładki na pedał gazu GTI
Info na PW
Nie mam już Tourana
Info na PW
Nie mam już Tourana
-
mariusz
- Początkujący
- Posty: 17
- Rejestracja: śr lip 06, 2011 00:10
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: wielkopolska
cheles, dzięki. Poradziłem sobie z tematem dzisiaj. Nie miałem pewności czy ten aluminiowy pierścień ma zejść czy nie. Ja żadnego ściągacza nie miałem pod ręką. Postanowiłem użyć piłki do metalu i go rozciąłem. Jak zszedł to mi ulżyło. Ramię z wycieraczką już miałem więc prędko założyłem. Kurcze, w Golfie wcale mi nie działała tylna wycieraczka, jakaś awaria elektryczna, teraz z Touranie. Coś nie wyszło panom z VW...
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
To i ja dodam kilka groszy od siebie.
A mianowicie w autkach z grupy Vag znane są problemy z zacierającą się albo ukręcającą się rurką miedzianą w mechanizmie tylnej wycieraczki, np. do samochodów Audi (przykład do A3 8L) można kupić zestaw naprawczy: 8L0 998 711 i tak on wygląda:
http://vwts.ru/forum/pda/index.php/t135633.html
W zestawie mamy wszystkie części do zmiany oprócz samego silniczka, jeżeli silniczek jest sprawny, a leje nam się z całości wystarczy taki zestaw, szkoda że VW nie wypuścił takich zestawów bo do każdego modelu części będą trochę inne (czytaj długość rurki itp).
Jeżeli mamy silniczek z którego leje się to chyba pozostaje nam kupić sprawną używkę bo nowy w ASO VW kosztuje krocie.
Co do przednich wycieraczek, to czy są to wycieraczki przeciwbieżne czy współbieżne, zacierają się takie czopy, na czubki tych czopów przykręcane są ramiona wycieraczek.
Powinno się to tak co 2-3 lata wyciągnąć i nasmarować jak autko ma już swoje lata.
Żeby się dostać do mechanizmów wycieraczek, odkręcamy ramiona, następnie demontujemy podszybie i mamy dostęp do nich.
Z mechanizmem trzeba obchodzić się ostrożnie bo jest z aluminium a nie ze stali i raczej nie polecam rozbierania młotkiem, mój mechanik rozbierał mi kiedyś mechanizm w Audi A3 za pomocą opalarki, jakość podgrzewał i wszystko elegancko rozebrał, nasmarował i chodziło jak nowe. Z tego co mówił to pod blokiem raczej ciężko samemu to zrobić jak mechanizm jest już bardzo zatarty.
Sam w swoich autach przerabiałem to w Audi A3 tak jak pisałem mechanizm został reanimowany (wycieraczki wolno działały nawet na najszybszym przełączeniu), a w drugim autku Seat Ibiza mechanizm został wymieniony na używany tylko z końcówki produkcji modelu).
Tyle mogę od siebie dodać, sprawa bardzo znana i z tylnym silniczkiem i przednimi wycieraczkami, na forach VW są nawet manuale do konkretnych modeli.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
A mianowicie w autkach z grupy Vag znane są problemy z zacierającą się albo ukręcającą się rurką miedzianą w mechanizmie tylnej wycieraczki, np. do samochodów Audi (przykład do A3 8L) można kupić zestaw naprawczy: 8L0 998 711 i tak on wygląda:
http://vwts.ru/forum/pda/index.php/t135633.html
W zestawie mamy wszystkie części do zmiany oprócz samego silniczka, jeżeli silniczek jest sprawny, a leje nam się z całości wystarczy taki zestaw, szkoda że VW nie wypuścił takich zestawów bo do każdego modelu części będą trochę inne (czytaj długość rurki itp).
Jeżeli mamy silniczek z którego leje się to chyba pozostaje nam kupić sprawną używkę bo nowy w ASO VW kosztuje krocie.
Co do przednich wycieraczek, to czy są to wycieraczki przeciwbieżne czy współbieżne, zacierają się takie czopy, na czubki tych czopów przykręcane są ramiona wycieraczek.
Powinno się to tak co 2-3 lata wyciągnąć i nasmarować jak autko ma już swoje lata.
Żeby się dostać do mechanizmów wycieraczek, odkręcamy ramiona, następnie demontujemy podszybie i mamy dostęp do nich.
Z mechanizmem trzeba obchodzić się ostrożnie bo jest z aluminium a nie ze stali i raczej nie polecam rozbierania młotkiem, mój mechanik rozbierał mi kiedyś mechanizm w Audi A3 za pomocą opalarki, jakość podgrzewał i wszystko elegancko rozebrał, nasmarował i chodziło jak nowe. Z tego co mówił to pod blokiem raczej ciężko samemu to zrobić jak mechanizm jest już bardzo zatarty.
Sam w swoich autach przerabiałem to w Audi A3 tak jak pisałem mechanizm został reanimowany (wycieraczki wolno działały nawet na najszybszym przełączeniu), a w drugim autku Seat Ibiza mechanizm został wymieniony na używany tylko z końcówki produkcji modelu).
Tyle mogę od siebie dodać, sprawa bardzo znana i z tylnym silniczkiem i przednimi wycieraczkami, na forach VW są nawet manuale do konkretnych modeli.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
- Przemek_85
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: pt lut 10, 2012 19:57
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Gdańsk
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
A ja nadal o wycieraczkach przednich, dzisiaj wziąłem się za rozbiórkę przednich mechanizmów- myślałem że szybciej pujdzie,ale najbardziej zaskoczył mnie fakt że każda wycieraczka ma swój osobny silniczek
(przeciwbieżne) jedna tuleja jest tak zapieczona że potrzebuję imadła i sporo siły aby ją ruszyć, zaraz jadę do kolegi na warsztat to rozebrać, jak się uporam to postaram się zrobić tego manuala i polecam każdemu profilaktycznie zrobić przegląd mechanizmów, bo sporo o tym poczytałem i okazuje się że auta grupy VAG cierpią na tą dolegliwość.
Pzdr
Pzdr
Sprzedam Nakładki na pedał gazu GTI
Info na PW
Nie mam już Tourana
Info na PW
Nie mam już Tourana

