Guma wewnętrzna półosi

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Guma wewnętrzna półosi

Post autor: Ciapek »

Witam!

Przy okazji zeszłej zmiany opon z zimowych na letnie serwis zaproponował wykonanie zbieżności (czego dokonałem), a także wymianę "gumy wewnętrznej półosi lewej i prawej. Niestety nie udało im się w 1 dzień sprowadzić tej części i nie zrobili tego.
Chcę kupić sam te gumy i pojechać z nimi od razu do serwisu.
Co to jest za część i na jaką oś? Domyślam się, że przednią.
Może jakiś numer części i czy są zamienniki, ile może kosztować oryginał?

Będę wdzięczny za info.
pozdr
Ostatnio zmieniony pn paź 22, 2012 08:11 przez Ciapek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Zdaje się że gumowa osłona przegubów.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5611
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

Szkoda ,że sie tym nie zainteresowałeś od razu. Teraz już może być trochę za poźno... A przeguby wewnętrzne do DSG nie są tanie...

Nr OE 1K0498201D
Ciapek kup sobie Lobro 304739 lub Spidan 0024466 :ok: W komplecie są opaski, smar i wszystko potrzebne do wymiany (nie piszę o kluczach itp)
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Oryginały kosztują zdaje się ok. 100PLN sztuka (mówię o gumowych osłonach, a nie przegubach), bo jakiś czas temu jedną wymieniałem.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

wezme te Lobro. Powiedzcie mi ile zajmuje czasu wymiana? To długa operacja?
Mówie tu o mechaniku, nie o mnie ;)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

godzinka razem z :piwo:
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

umówiłem już się z mechanikiem.

Pytał mnie czy to są wewnętrzne czy zewnętrzne. Czyli po 2 na jednej stronie więc razem aż 4. Pamiętając co zapisywałem na kartce w kwietniu powiedziałem, że ""gumy wewnętrznej półosi lewej i prawej" tak jak Wam.

To na pewno inaczej osłona przegubu???

Części też już zamówiłem :>
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5611
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

Ciapek, tak dokładnie..... tak jak Ci pisałem... spokojna głowa....
PawelM
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: pt mar 18, 2011 10:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Stavanger
Kontakt:

Post autor: PawelM »

Witam,

Dołączę się do tematu. Dzisiaj miałem przegląd i diagnosta zauważył uszkodzoną osłonę przegubu półosi od strony kierowcy (wewnętrznej nie od koła).
Zajrzałem pod autko i zrobiłem fotkę. Zauważyłem wyciek oleju.
Czy wystarczy wymienić samą osłonę czy jest tam też jakaś uszczelka? Czy może pozostaje mi wymienić całą półoś?

Link do fotek:

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5611
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

PawelM, To raczej smar... Potrzeba osłony, smar i opaski....
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Ciapek może niech mechanik przed wymianą samej osłony sprawdzi w jakim stanie jest przegub. Być może trzeba będzie wymienić razem. Podczas jazdy nie odczuwasz drgań?
Oczywiście trzymam kciuki żeby była tylko sama osłona do wymiany.
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
PawelM
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: pt mar 18, 2011 10:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Stavanger
Kontakt:

Post autor: PawelM »

Ostatnimi czasy Touranem śmiga żona i to na bardzo krótkie dystansy, więc wykrywalność usterek jest obecnie znikoma.
Obecnie znajomy jest w PL i mógłby mi przywieźć części tylko nie wiem czy sama osłona wystarczy.
Ale skąd ten smar/olej?
Ciekawe ile kosztuje lewa półośka w ASO do DSG. Czy lewa i prawa strona są zamienne?
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5611
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

PawelM, w osłonie przegubu jest smar.... Masz pęknięta ta osłonę i smar wydostaje się na zewnątrz siłą odśrodkowa.... Jak będziesz miał okazję poszukaj pęknięcia. Nie pytaj ile kosztuje półośka..... :cry: lewa nie jest zamienna z prawą bo jest krótsza....
PawelM
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: pt mar 18, 2011 10:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Stavanger
Kontakt:

Post autor: PawelM »

Skoro smar się wydostaje to pewnie jest tam jeszcze jakaś uszczelka poza samą osłoną. Nie wiem kiedy powstało to uszkodzenie i ile tego smaru zdążyło uciec. Pewnie bez wizyty u mechanika się nie obejdzie. Czyżby czekała mnie podróż do PL :-)
Czy gdyby doszło do jakiegoś uszkodzenia półosi to jak ono jest wyczuwalne? Przy skrętach czy prostej, wolniejszej czy szybszej jeździe? Jak najlepiej zdiagnozować?
Czy ktoś miał podobne przygody z półosiami i tymi przegubami?

Przegub jest dość schowany i uszkodzenie mechaniczne raczej nie wchodzi w grę więc stawiam na zmęczenie materiału.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5611
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

PawelM pisze:Skoro smar się wydostaje to pewnie jest tam jeszcze jakaś uszczelka poza samą osłoną.

Niema....... smar nie wydostaje się ze skrzyni tylko z przegubu, który jest na zewnątrz....

Marek wyżej pisał odczuciach związanych z uszkodzeniem przegubu....
Wymień osłonę i po problemie....
ODPOWIEDZ