cieżko pali na zimnym silniku

Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Zmieniłem pompę tandemową i wygląda,że lżej teraz pali,ale dopiero jutro będę wiedział rano czy problem się rozwiązał czy dalej lipa :roll:
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
kowet
Zaawansowany
Posty: 348
Rejestracja: sob lip 16, 2011 21:31
Auto:: Touran 2,0 TDI DSG
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: kowet »

Jestem po wizycie u mechanika i powiedział że pompki po wymianie wiązki muszą się "ułożyć" i chyba miał rację bo auto już pali normalnie i jest git... a przejechaliśmy ok. 0,5kkm może trochę lepiej
Już nie Touran :( ale Sharan...
gregk
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:13
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował: 1 raz

Post autor: gregk »

Ja wymieniłem u znajomego oringi na pompkach i problem z paleniem nie występuje :)
thomas_81
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 15, 2012 17:59
Auto:: Touran AVQ 1.9 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Polkowice
Podziękował: 2 razy

Post autor: thomas_81 »

Mam taki oto problem .Jak silnik zimny to musze krecic z 3-4 sek az zapali a jak cieply to jeszcze dluzej .Silnik po odpaleniu pracuje normalnie niema zadnych skoków obrotów.Akumulator sprawdzałem i gość powiedział żę za mała moc jest na rozruchu.Co to może być??
Thomas_81
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

no to ci odpowiem mailaem taki sam problem do dzisiaj wymieniłem czujnik g40 odpalam auto dalej trzeba go kręcić ale już nie tak długo no to dawaj pod kompa dawkę mu zwiększyłem z 0 na 50 ciepły czy zimny pali od strzała.
Touran Gregora

COGITO ERGO SUM
kontakt tel 697669476
Awatar użytkownika
kowet
Zaawansowany
Posty: 348
Rejestracja: sob lip 16, 2011 21:31
Auto:: Touran 2,0 TDI DSG
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: kowet »

thomas_81 pisze:Mam taki oto problem .Jak silnik zimny to musze krecic z 3-4 sek az zapali a jak cieply to jeszcze dluzej .Silnik po odpaleniu pracuje normalnie niema zadnych skoków obrotów.Akumulator sprawdzałem i gość powiedział żę za mała moc jest na rozruchu.Co to może być??
Powodów możesz mieć wiele, począwszy od drobnicy np. aku do wymiany przez bardziej skomplikowane np. zmiana programu (dawki startowej) do zupełnie trudnych...
Z własnej autopsji miałem (w zależności od auta) słabe aku, robiony program, robiony rozrusznik, wymiana wiązki zasilającej pompki, wymiana pompy paliwa w zbiorniku, wymiana wtrysków....
Już nie Touran :( ale Sharan...
thomas_81
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 15, 2012 17:59
Auto:: Touran AVQ 1.9 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Polkowice
Podziękował: 2 razy

Post autor: thomas_81 »

A czy zmiana dawki ma jakieś odbicie na pracę silnika i czy przedewszystkim spalanie ulega zmianie??A i problem w tym że żaden mechanik nie chce się tego podjąć .

[ Dodano: Czw Cze 28, 2012 16:59 ]
Gregor a ty byłbyś w stanie mi takie coś zrobić???
Thomas_81
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

Jasne że jestem w stanie mieszkam obok zgorzelca także niedaleko , przy okazji mały spocik zrobimy masz do mnie ok 120 km w jedną stronę tylko pamiętaj w moim przypadku to pomoglo na 100% niewiem jak będzie w twoim.
Touran Gregora

COGITO ERGO SUM
kontakt tel 697669476
thomas_81
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 15, 2012 17:59
Auto:: Touran AVQ 1.9 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Polkowice
Podziękował: 2 razy

Post autor: thomas_81 »

Dzisiaj gadałem z koleżką w pracy i mówił mi że to może być pompa wysokiego ciśnienia.Może być coś na rzeczy??
Thomas_81
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5616
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

thomas_81 pisze: mówił mi że to może być pompa wysokiego ciśnienia
:brawa: Zapytaj czy miał na myśli pompę rotacyjną vp, bo takich w Touranach w dieslu nie doświadczysz....
thomas_81
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 15, 2012 17:59
Auto:: Touran AVQ 1.9 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Polkowice
Podziękował: 2 razy

Post autor: thomas_81 »

jeżu zapytam,ale podejrzewam ,że nie będzie wiedział o co chodzi .

[ Dodano: Pon Lip 16, 2012 20:50 ]
Ja już wymiękam z tym paleniem auta raz pali od strzała na zimnym raz trzeba go dłużej kręcić a na ciepłym to już jest tragedia .Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu akumulator sprawdzony pompowryski sprawdzone i nic.Zastanawiam się jeszcze nad zmianą uszczelniaczy na pompowtryskach albo odrazu polece zmienić dawkę rozruchową bo to jest tragedia.Może ktoś ma jescze jakieś pomysły???


Pozdrawiam


thomas_81
Thomas_81
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

Podczas sprawdzania VAGiem powody wyrzucania białego dymu i szarpania silnikiem podczas odpalania po dłuższym postoju stwierdziłem, że w kanale 013 trzeci pompowtryskiwacz wskazuje +2,99 mg/skok (zimny silnik). Jak praca silnika się uspokaja to parametry normalnieją do ok 0,14 mg/skos. Co o tym sadzicie?
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

gregorypeg, a moze cos z paliwem? ,az takiej ogromnej roznicy nie powinno byc
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

po wykonaniu zabiegu odpaleniu na zdjętej klawiaturze zaworów zaczął znowu odpalać dobrze.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

gregorypeg, ciągle mnie to zastanawia,jaki to może mieć wpływ na odpalanie...Może po prostu przy okazji ruszasz gdzieś wiązką PD,która w 2.0 jest często wadliwa i się upalają styki, i lepiej stykają?Ciężko to inaczej wyjaśnić.. :roll:
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ODPOWIEDZ