Poszarpany bieżnik w Michelin alpin pilot

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
pilot44
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 13:01
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Olkusz
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Poszarpany bieżnik w Michelin alpin pilot

Post autor: pilot44 »

Witam
Wczoraj, jadąc z ustaloną prędkością 80 km/h przy delikatnym pokonywaniu zakrętów usłyszałem buczenie z okolic przedniego zawieszenia. Zatrzymałem się na pobliskim parkingu i obejrzałem opony, okazało się że w przednich oponach jest poszarpany bieżnik.

http://fotoo.pl/show.php?img=408233_zdj111.jpg.html
http://fotoo.pl/show.php?img=408234_zdja.jpeg.html

Trochę mnie to zaskoczyło bo nie widziałem jeszcze nigdy takiego zużycia opon. Poza tym opona klasy premium jaką jest michelin powinna mieć mieszankę trochę lepszej jakości.

Czym mogło być spowodowane takie zużycie opony?
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

ile masz tę oponę?
ile ona ma lat?
problem tyczy się przednich opon lewej i prawej?

Nie wiem czy dobrze widzę bo to zdjęcie z telefonu jak się domyślam, ale w rowkach i nie tylko widzę popękaną (zmarszczki) gumę która to jest oznaką najzwyklejszego zużycia czy też starości, a wtedy można wnioskować, że bieżnik miał prawo Ci się tak poharatać tym bardziej jeżeli sprawa dotyczy dwóch opon.
Opony zimowe charakteryzują się miększą gumą, dodając do tego swój stan widzimy efekty na zdjęciu.
To nie powinno się stać przy nowej oponie.

Jeżeli uważasz, że nie wjechałeś na żadną specyficzną nawierzchnię która mogła Ci zniszczyć oponę to tu czyli w stanie opony bym szukał problemu bo oczywiście jakaś nieprzyjazna nawierzchnia mogła zrobić Tobie taki numer.

Co do Michelin i klasy premium faktycznie można, a nawet trzeba wymagać gumy najwyższej jakości. Czasami zdarza się tak, że wychodzą gorsze partie produkowane w danym kraju.
Przy niektórych modelach opon zaleca się tym kierować, było sporo opinii, że opona X produkowana w tym kraju jest lepsza od produkowanej w fabryce w innym kraju.

Inna sprawa to to, że nie znam się na tyle na zwieszeniu aby stwierdzić w 100% czy buczenie na zakrętach to wina bieżnika. Na moje to nie jest takie pewne.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

pilot44, tak jak zapytał Ciapek: ile lat ma opona, bo na zdjęciach widać że opona jest w niektórych miejscach "pomarszczona" co świadczy o wieku opony bądź przechowywanej w niewłaściwy sposób między sezonami (np. nasłonecznienie, deszcz itp.)
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
pilot44
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 13:01
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Olkusz
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: pilot44 »

Data produkcji 30 tydzień, 03 rocznik więc opona jest z rocznika mojego samochodu (135 000 km przebiegu wg ASO, więc możliwe że jeszcze pierwsze opony). Przy kupnie samochodu zwracałem uwagę tylko na bieżnik który wydawał się jeszcze w miarę wysoki. Jak się bliżej przyjrzeć to guma jest faktycznie spękana. Opony nadają się już jedynie na barykady.
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

9 lat na oponę to dosyć dużo, dodatkowo tourany lubią ząbkować opony, u Ciebie jest tak wyząbkowana, że aż poszarpana...
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

pilot44 pisze:Opony nadają się już jedynie na barykady
Sam sobie odpowiedziałeś :)
Albo jak masz dziecko to zrób huśtawkę z opony w ogródku. 16 cali się nada :)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Pamiętaj, żeby zrobić cztery huśtawki. Opony do wymiany i tyle.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

pilot44, zmieniaj czym prędzej te opony,bo one po tylu latach już dawno straciły swoje właściwości. Opony to max 5lat i tego się trzymajmy.. :roll:
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
pilot44
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 13:01
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Olkusz
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: pilot44 »

@Muti, takie są założenia 8) , jakbym się wcześniej zainteresował ich rocznikiem to już po zakupie touranek miałby nowe gumiaczki. Teraz jestem na etapie przeglądania postów tematu "Jakie opony zimowe?". Dzięki wszystkim za zainteresowanie. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
rofal
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 21, 2011 22:04
Auto:: Touran 2.0 2007
Imię:: Robert
Lokalizacja: Ośno lubuskie
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: rofal »

A ja się nie zgodzę z kolegami to na pewno nie jest wina starości opon no nie ulega wątpliwości że są stare ale radzę ci przed zakupem nowych wybrać się do stacji diagnostycznej i sprawdzić stan amortyzatorów oraz geometrię zawieszenia przedniego opony to nie gąbka żeby tak je wyrywało to musi być jakaś przyczyna w zawieszeniu
,,Jeśli ktoś uważa Cię za głupka, to nie odzywaj się by go w tym nie utwierdzić.''
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

rofal pisze:A ja się nie zgodzę z kolegami
Rofal widziałeś co napisałem w swojej wypowiedzi?

Napisałem, że nie znam się na tyle na zwieszeniu i że to nie jest takie pewne mimo tego, że skłaniam się ku temu, iż opona jest stara i to tego wina.

Na pewno nie będę też znał się na tyle na oponach aby sprawdzić jak się zachowuje opona 9 letnia.
Rofal masz takie doświadczenie? Gratulacje. Ja się nigdy nie odważę.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
rofal
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 21, 2011 22:04
Auto:: Touran 2.0 2007
Imię:: Robert
Lokalizacja: Ośno lubuskie
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: rofal »

Ciapek widziałem co napisałeś jakieś huśtawki itp. itd. nie chciałem Cię urazić :piwo: :)
a co do doświadczenia to w sumie akurat jakieś posiadam więc postanowiłem coś poradzić ale nie jestem nie omylny to tylko moja propozycja .... bo jakoś nie będę koledze proponował znowu żeby zrobił sobie huśtawkę z następnego kompletu opon jesteśmy tu też żeby co nieco doradzić ale też żeby się dowiedzieć o pewnych sprawach :)
,,Jeśli ktoś uważa Cię za głupka, to nie odzywaj się by go w tym nie utwierdzić.''
Awatar użytkownika
pilot44
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 13:01
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Olkusz
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: pilot44 »

@rofal, amory były sprawdzane na SKP i były w normie jakieś 4000 km temu (samochodem nie bujało i nie buja), ale wtedy bieżnik był jeszcze w dobrym stanie. Zbieżność też była ustawiana na solidnym sprzęcie. Ale dla pewności przejadę się jeszcze raz na SKP.
Awatar użytkownika
rofal
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 21, 2011 22:04
Auto:: Touran 2.0 2007
Imię:: Robert
Lokalizacja: Ośno lubuskie
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: rofal »

Dla pewności pojedź na inną niż wcześniej bo dziwny jest ten odgłos na zakretach. Przed kontrolą na SKP sprawdź ciśnienie w oponach.
Jak będzie wszystko ok to pozostaje ci już tylko wymiana na nowe tak czy siak powinieneś wymienić ale ta kontrola jest ważna dla żywotności następnych gum. A geometria może sie posypać po jednym dobrym udeżeniu w dziurę bądź krawężnik nawet mogą sie pocypać tuleje na wachaczu i juz po ptakach i wcale nie musi ściagać
A na sprzęt to nie patrz trzeba zwrócić uwagą na wynik korekty geometrii a nie czym było robione bo patałachów dysponujących imponującym sprzętem nie brakuje.
,,Jeśli ktoś uważa Cię za głupka, to nie odzywaj się by go w tym nie utwierdzić.''
Awatar użytkownika
pilot44
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 13:01
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Olkusz
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: pilot44 »

Za tym że jest to wina bieżnika przemawia fakt że buczenie raz jest a raz go nie ma, bez względu na rodzaj nawierzchni. Ostatnio buczenie występuje rzadko (około 5km na trasie 120km), oraz zmienia się jego intensywność. Jak wiadomo bieżnik opony się rozgrzewa w trakcie jazdy, a ostatnie parę dni to temperatury powyżej 10 st C.

@rofal zbieżność ustawiał mi fachura, jeden z lepszych w okolicy od zawieszeń. Faktem jest że tanio nie robi i kalendarz też ma napięty, ale na tym nie ma co oszczędzać.
ODPOWIEDZ