Hamulce tył - jedno koło ok drugie nie.
-
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: wt gru 04, 2012 14:26
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Płock
Hamulce tył - jedno koło ok drugie nie.
Jeśli było coś podobnego to sorki ale szukałem i nic nie znalazłem
Dziś udałem się swoim nowym nabytkiem na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia hamulcy i zawieszenia. Okazało się że hamując nożnym lewe tylne łapie ok natomiast prawe miało 33% (czyli bardzo słabo)co jest niedopuszczalne.
Natomiast po sprawdzeniu ręcznego okazało się że lewe jest ok natomiast na prawe tylne koło w ogóle nie trzyma.
I teraz moje pytanie od czego zacząć sprawdzanie. Co może być przyczyną że hamulec nawet lekko ale nie trzyma.
Dodam tylko że mam Tourana od 3 dni więc dopiero zaczynam go poznawać.
Klocki są przynajmniej tyle widziałem od zewnętrznej części koła.
Wolałbym spróbować najpierw sam jeśli sobie nie poradzę wtedy zlecę to komuś innemu.
Za wszystkie podpowiedzi z góry dzięki.
pozdrawiam
Dziś udałem się swoim nowym nabytkiem na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia hamulcy i zawieszenia. Okazało się że hamując nożnym lewe tylne łapie ok natomiast prawe miało 33% (czyli bardzo słabo)co jest niedopuszczalne.
Natomiast po sprawdzeniu ręcznego okazało się że lewe jest ok natomiast na prawe tylne koło w ogóle nie trzyma.
I teraz moje pytanie od czego zacząć sprawdzanie. Co może być przyczyną że hamulec nawet lekko ale nie trzyma.
Dodam tylko że mam Tourana od 3 dni więc dopiero zaczynam go poznawać.
Klocki są przynajmniej tyle widziałem od zewnętrznej części koła.
Wolałbym spróbować najpierw sam jeśli sobie nie poradzę wtedy zlecę to komuś innemu.
Za wszystkie podpowiedzi z góry dzięki.
pozdrawiam
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
nowy13, tylko pamiętaj,że tylne tłoczki są wkręcane,nie wciskane! Albo musisz mieć specnarzędzie,albo sobie mozesz takie dorobic
Ja bym początkowo spróbował dać pod gumkę tłoczka trochę płynu ham. i wcisnąć tłoczek i wycisnąć kilka razy żeby się rozruszał...Może pomoże..

Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: wt gru 04, 2012 14:26
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Płock
Może to jest myśl. Mniej roboty a może pomoże.Muti pisze:Ja bym początkowo spróbował dać pod gumkę tłoczka trochę płynu ham. i wcisnąć tłoczek i wycisnąć kilka razy żeby się rozruszał...Może pomoże..
Nie widziałem jeszcze zacisku z Tourana ale robiłem zaciski z Corrado. Też były wkręcane więc chyba sobie poradzęMuti pisze:tylko pamiętaj,że tylne tłoczki są wkręcane,nie wciskane!

Jedna jakby wisiała więc jest prawdopodobieństwo że się zerwała. Nie widziałem bo nie byłem na kanale.niko02 pisze:natomiast co do ręcznego, to może w grę wchodzi kwestia regulacji linek...
Jutro będę na kanale wymieniać tuleje wahacza więc sprawdzę dlaczego tak wisi. Być może tylko się wypieła z zatrzasku.
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Łatwo sprawdzić czy równo ciągną linki wyjmując schowek z podłokietnika.Jest on wciśniety na spinki,także mocno do góry."rozdzielacz"linki powinien równo ciagnąć,a nie sie kantować.. Jeżeli by się kantował to albo linka zapieczona albo urwana albo dźwignia przy zacisku od ręcznego zapieczona i trzeba ją przesmarowac i rozruszać..nowy13 pisze:niko02 napisał/a:
natomiast co do ręcznego, to może w grę wchodzi kwestia regulacji linek...
Jedna jakby wisiała więc jest prawdopodobieństwo że się zerwała. Nie widziałem bo nie byłem na kanale.
Jutro będę na kanale wymieniać tuleje wahacza więc sprawdzę dlaczego tak wisi. Być może tylko się wypieła z zatrzasku.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: wt gru 04, 2012 14:26
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Płock
No niestety, bez wyjęcia zacisku i rozebrania się nie obędzie.
Nożny - minimalnie tłoczek wychodzi i blokuje koło, ale trzeba dużo siły.
Ręczny zaciągaliśmy z mechanikiem i niestety nic. Nie mogłem zobaczyć dokładnie zasady działania ale dźwignia na zacisku jakiś ruch miała ale nie wymuszała blokady koła.
Nie natknęliście się gdzieś w necie na manual regeneracji takiego zacisku ?
Nie wiem czego się spodziewać.
Jak regenerowałem zaciski z Corrado G60 wszystko ładnie się rozebrało łącznie z wyciągnięciem mechanizmu ręcznego, natomiast przy składaniu nie mogłem zapiąć jednego zatrzasku, bo niestety nie miałem odpowiedniego narzędzia. Chciałbym zobaczyć obrazowo jak to wygląda i ocenić czy dam radę.
Miałem to robić dziś ale -10 na dworze = -5 w moim garażu więc odpuściłem Sobie to dzisiaj.
Nożny - minimalnie tłoczek wychodzi i blokuje koło, ale trzeba dużo siły.
Ręczny zaciągaliśmy z mechanikiem i niestety nic. Nie mogłem zobaczyć dokładnie zasady działania ale dźwignia na zacisku jakiś ruch miała ale nie wymuszała blokady koła.
Nie natknęliście się gdzieś w necie na manual regeneracji takiego zacisku ?
Nie wiem czego się spodziewać.
Jak regenerowałem zaciski z Corrado G60 wszystko ładnie się rozebrało łącznie z wyciągnięciem mechanizmu ręcznego, natomiast przy składaniu nie mogłem zapiąć jednego zatrzasku, bo niestety nie miałem odpowiedniego narzędzia. Chciałbym zobaczyć obrazowo jak to wygląda i ocenić czy dam radę.
Miałem to robić dziś ale -10 na dworze = -5 w moim garażu więc odpuściłem Sobie to dzisiaj.
-
- Początkujący
- Posty: 23
- Rejestracja: wt gru 04, 2012 14:26
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Płock
No i tak chyba będę musiał zrobić..Dodi pisze:nie wiem czy jest sens bawić sie teraz w regeneracje... za 50 do 100 zł kupisz używkę...
Niestety dziś zdjąłem zacisk.
Nie wiem jak powinno być ale u mnie było tak:
po odkręceniu zacisku od jarzma chciałem sprawdzić czy tłoczek wychodzi po naciśnięciu hamulca. Okazało się że przy wciśnięciu na maxa pedału tłoczek wysunął się ok 3mm, a po jego puszczeniu wsunął się z powrotem (pozycja początkowa)
Przy zaciąganiu ręcznego skok tłoczka był mniejszy.
Zdjąłem linkę i ręką ruszałem mechanizm ręcznego, okazało się że po przesunięciu dźwignie na maxa tłoczek minimalnie się poruszał, a po jej puszczeniu wrócił do punktu wyjścia.
Myślałem że przesuwając kilkakrotnie dźwignie ręcznego tłoczek się zacznie wysuwać jednak tak się nie stało.
Stwierdziłem, że skoro tak się dzieje tłoczek się zablokował. Zdjąłem zacisk oczywiście wcześniej założyłem zacisk na wężyk gumowy. Wykręciłem tłoczek ponieważ nawet po użyciu sprężarki nie wysunął się więcej jak po naciśnięciu hamulca. Wykręcił się lekko.
Wyczyściłem wszystko, tłoczek przesmarowałem specyfikiem do tłoczków i skręciłem.
Po przykręceniu do jażma wzięliśmy się we dwóch do odpowietrzenia.
Powietrza było sporo ale po kilku razach płyn zaczął lecieć bez pęcherzy powietrza.
Zdziwiło mnie tylko, że po odpowietrzeniu przytrzymując dłużej pedał hamulca, wpadał w podłogę. Ale po puszczeniu i ponownym wciśnięciu był twardy.
Niestety po odpaleniu samochodu, pedał jest bardzo miękki i przy przytrzymaniu go przez 3-5 sekund wpada w podłogę.
Może ktoś wie czy jest to przyczyna źle odpowietrzonego układu ?
Nie zdążyłem dziś sprawdzić czy czasem z zacisku nie wylatuje gdzieś płyn, ale jutro to zrobię, bo możliwe że gdzieś przecieka po wymianie zestawu regeneracyjnego.
I jeszcze jedno z tego co pamiętam przy poprzedniej regeneracji (tłoczek był również wkręcany) po naciśnięciu hamulca wysuwał się on tak że mogłem go praktycznie całego wysunąć. Czy może mi ktoś to potwierdzić bo już zgłupiałem. Do tego wydawało mi się że ruszając dźwignią od ręcznego tłoczek również będzie się wysuwał. Czy mam rację ?
W moim przypadku gdy używam nożnego tłoczek wysuwa się 3-4 mm i po puszczeniu pedału, cofa się.
W przypadku użycia ręcznego wysuwa się 2-3 mm i również się cofa do pozycji startowej.
Macie jakieś rady ?
Wnioskuję że coś jest nie tak z zaciskiem, ale nie jestem tego pewny.
-
- Przeglądacz
- Posty: 66
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2011 06:59
- Auto:: Touran, BMM, '08, R-Line
- Imię:: Łukasz
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Wpadający pedał hamulca
Ciekawe artykuły na temat wpadającego pedału hamulca:
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=243
http://www.motofakty.pl/artykul/wpadaja ... mulca.html
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=243
http://www.motofakty.pl/artykul/wpadaja ... mulca.html