Szarpnięcie-stuknięcie przy dodawaniu-ujeciu gazu

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Szarpnięcie-stuknięcie przy dodawaniu-ujeciu gazu

Post autor: robertb1974 »

Jak w temacie, szarpnięcia,stuknięcia przy puszczeniu i delikatnym dodaniu gazu, na postoju (mniej odczuwalne) i w czasie jazdy (mocno odczuwalne)
-brak błędów na kompie
-poduszki sprawdzone(brak uszkodzeń)
-wtryski sprawdzane (w normie)
-wymienione wszystkie tuleje wahaczy przód
-wymieniony tzw. lizak(łącznik skrzynia sanki)
-zamienione miejscami przeguby wewnętrzne(dla sprawdzenia czy przy obciążeniu to one nie wykazują luzów)
-przepustnica sprawdzana(bez zabrudzeń)
-wszystkie filtry i oleje wymieniane regularnie
Nie mam pomysłów na tą dolegliwość, a wymieniać po kolei to zbyt duże koszta. I tu moja prośba o pomoc, sugestie jak usunąć usterkę.
Awatar użytkownika
aprinsr
Przeglądacz
Posty: 124
Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 7 razy

Post autor: aprinsr »

pierwsze co mi przyszło do głowy to dwumasa.
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Mam ten sam silnik, i jestem po wymianie dwumasy, ale u mnie objaw stukania był na biegu jałowym. Poza tym drgania silnika i problemy z wbiciem biegu.
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

Dwumasa wymieniona w zeszłym roku. A bliżej i prościej opisując objaw, to tak jakby w czasie jazdy szarpnął mnie ktoś na holu (jak dodaje gazu) i powstaje szarpnięcie-uderzenie. Jakby coś było zbyt luźne i przy dodaniu gazu naprężało się i stąd taki efekt,choć mogę mieć mylne wrażenie.
Awatar użytkownika
arcadioush
Przeglądacz
Posty: 120
Rejestracja: sob lip 07, 2012 09:07
Auto:: VW Touran 2005 BKC
Imię:: Arkadiusz
Lokalizacja: Olsztyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: arcadioush »

Miałem coś podobnego, ale w Mercedesie. Fachman wymieniał jakiś gumowy element przy wale napędowym. Może Cię to jakoś naprowadzi.
Bezapelacyjnie, do samego końca... Mojego lub jej...
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

Czy mogli byście mi powiedzieć czy taki właśnie odgłos to uszkodzona turbina, czy raczej pęknięty wąż dolotowy, bo mam identycznie i wydaję mi się iż to jest powodem moich dolegliwości jakie opisuję. Dzięki za info, a link do odsłuchania poniżej.

http://www.youtube.com/watch?v=WBJxXwhjnnw
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

robertb1974, nie wiem co określasz mianem mocne szarpnięcia,ale niestety po tyś km przejechanych zużywają sie już części napędu i robią się coraz większe luzy.Przeguby,skrzynia,poduszki-te przede wszystkim . U mnie też jest takie coś przy dodawaniu i odejmowaniu gazu i uważam to za normalne.Nigdy nie bedzie idealny "spięty" i spasowany napęd..nawet w nowym aucie.. :>
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

Muti, zgodził bym się z tobą, lecz ta dolegliwość z którą się męczę to dla mnie nie jest przypadłością z tytułu naturalnego zużywania się poszczególnych części (może nie do uwierzenia, ale mój stan licznika to 84tyś.) a typową usterką którą muszę zlokalizować i usunąć, bo jak tego nie zrobię to będę myślał o sprzedaży(zbyt kosztowne awarie,których mam dość,a przyjemności z jazdy brak)
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

robertb1974 pisze: ale mój stan licznika to 84tyś
Hmm no to faktycznie symboliczny..Napisałeś,że też to czuć na postoju? Czyli to coś od silnika jak dodajesz i odejmujesz gazu,tak? Sprecyzuj dokładnie kiedy to występuje.Temp silnika,obroty,bieg,prędkość itd.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5601
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

robertb1974, Albo nagraj i zapodaj na forum.... to wg mnie najlepsza metoda....
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

84 kkm i dwumasę wymieniałeś ? auto z 2003 roku ? Hmm
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

Na postoju z tym że łagodniej to czuć, natomiast w czasie jazdy już solidnie. Tylko i wyłącznie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu. temperatura silnika około 90 st., na każdym biegu, niezależnie od obrotów.
Podczas jazdy wciskam i od razu puszczam gaz, (oczywiście silnik rozgrzany) , podczas wciśnięcia następuje uderzenie-szarpnięcie jakby z dołu (najbardziej odczuwam w podłodze i na fotelu te uderzenie), wrażenie jakby szarpnęło do przodu całym zestawem silnik-skrzynia-napęd, a po szybkim odpuszczeniu również uderzenie jakby wszystko cofnęło z powrotem do tyłu, no i oczywiście drgania kierownicy i całej karoserii, ale jak puszczę na luz w trakcie jazdy wszystko praktycznie ustępuje(drgania-wibracje)
To tak jakbym miał auto na holu z doczepioną linką o podwozie, zaciągnął ręczny a samochód ciągnący ruszył i szarpnął całym podwoziem, komorą silnika. Inaczej tego nie potrafię opisać.
A co do wymiany dwumasy to mało w tym temacie siedziałem i dałem się naciągnąć mechanikowi. Na temat stanu licznika nie będę się rozpisywał, ale mogę poświadczyć wszystkimi papierami i tym że auto w rękach od nowości (prawie,kupiony z przebiegiem około 4tyś. i miał 5 miesięcy)

[ Dodano: Wto Sty 22, 2013 22:39 ]
jeżu,efektów dźwiękowych przy tym uderzeniu nie ma, i jedynie co mnie martwi to identyczne objawy dźwiękowe jakie są na filmiku który zamieściłem.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

robertb1974, jedyne co mi na ten moment przyszło do głowy,to "ruszające"się sanki.
Były problemy ze śrubami mocującymi i je wymieniano na takie z "podkładką" i dokręcano na większy moment.Głownie przy hamowaniu i dodawaniu gazu. Jeżeli u Ciebie czuć częsciej i mocniej te stuki,to może masz po prostu nie dokręcone? Chociaż jak była zmieniana podpora wahliwa,to pewnie zdejmowali sanki,czyli wtedy by odpadało :roll: W nocy przemyślę temat :P
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: zibi1961 »

A nie trzymają ci może hamulce? Dość częsta przypadłość zimą jak zaciągniesz ręczny na mrozie to nie cofa się do końca. Sprawdź czy nie są gorące po przejechaniu krótkiego odcinka lub podnieś na lewarku.Może pukać wtedy na przeniesieniu napędu(w skrajnych położeniach luzu jaki tam występuje) lub rzadziej same klocki .
robertb1974
Przeglądacz
Posty: 89
Rejestracja: pt gru 16, 2011 20:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: robertb1974 »

Sanki były sprawdzane i jedyna możliwość to dwie małe poduszki w sankach do wymiany,ale raczej one takiego efektu by nie dawały(choć wolałbym aby to było przyczyną) A co do hamulców to na bank nie trzymają,koła sprawdzałem i żadne się nie grzeje ponad normę.
Sprawdzę jeszcze napęd (możliwe że coś z nim nie tak bo w trakcie jazdy czuję jak cały napęd pracuje i to głośno, dając drgania) podnosząc go lekko, tylko najgorsze jest to że nie mam gdzie a pogoda niesprzyjająca do takich zabaw.
No a co z turbiną czy wężem dolotowym, mogą dawać takie objawy???, bo na jednym z forum miał gość walniętą turbinę i właśnie takie objawy jak opisuję. Dodam tylko że na zagrzanym silniku, na postoju jak gazuję (do 3tyś.) to kupa dymu leci,kolor szary i pod wydechem na ziemi to co wypluł, coś czarnego oleistego.
ODPOWIEDZ