Pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Gdzie leży problem?
- niko02
- Władca postów
- Posty: 4501
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
- Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
- Podziękował: 384 razy
- Otrzymał podziękowań: 325 razy
Pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Gdzie leży problem?
Tak jak w temacie pedał sprzęgła wpadł mi w podłogę i powstaje pytanie, co zawiniło?
Geneza awarii:
Jechałem autostradą około 120km, potem drogami gminnymi około 50 km, po wyjechaniu na ostatnią prostą przed domem wrzuciłem piątkę, po jakichś 5km musiałem zredukować, wciskam sprzęgło, a to wpada w podłogę...
Dojechałem do domu, w między czasie zrzuciłem na luz, lekka przegazówka, wbiłem trójkę i dotarłem. Rano wrzucam jedynkę, odpalam z rozrusznika i ruszam do mechanika.
Obecnie auto stoi w garażu i padł werdykt - wysprzęglik. Niestety w tym przypadku trzeba zdjąć skrzynię i go wymienić. Innej opcji nie ma.
1. Czy wg. was diagnoza jest prawidłowa?
2. Jakiej ceny można się spodziewać za wymienę wysprzęglika?
3. Jaka cena samego wysprzęglika.
4. Co jeszcze należy wymienić przy okazji?
Geneza awarii:
Jechałem autostradą około 120km, potem drogami gminnymi około 50 km, po wyjechaniu na ostatnią prostą przed domem wrzuciłem piątkę, po jakichś 5km musiałem zredukować, wciskam sprzęgło, a to wpada w podłogę...
Dojechałem do domu, w między czasie zrzuciłem na luz, lekka przegazówka, wbiłem trójkę i dotarłem. Rano wrzucam jedynkę, odpalam z rozrusznika i ruszam do mechanika.
Obecnie auto stoi w garażu i padł werdykt - wysprzęglik. Niestety w tym przypadku trzeba zdjąć skrzynię i go wymienić. Innej opcji nie ma.
1. Czy wg. was diagnoza jest prawidłowa?
2. Jakiej ceny można się spodziewać za wymienę wysprzęglika?
3. Jaka cena samego wysprzęglika.
4. Co jeszcze należy wymienić przy okazji?
- czesio19892404
- Użytkownik
- Posty: 174
- Rejestracja: wt lip 24, 2012 05:47
- Auto:: szukam
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Potworów/Łódź
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
- czesio19892404
- Użytkownik
- Posty: 174
- Rejestracja: wt lip 24, 2012 05:47
- Auto:: szukam
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Potworów/Łódź
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:11
- Auto:: VC 1.9CDTI 2007r
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Września
Mam wysprzęglik jeżeli jesteś zainteresowany, tylko on jest od 1.9TDI więc nie wiem czy będzie to samo, 1.9 TDI ma wysprzęglik od zewnętrznej strony skrzyni więc wymiana jest banalna a jak jest przy 2.0 TDI nie pamiętam
czy łożysko jest hydrauliczne, jeżeli tak wówczas czeka cię demontaż skrzyni ;/ poza tym niekoniecznie to wina wysprzęglika
najpierw sprawdź poziom płynu hamulcowego
jeżeli padł wysprzęglik to płyn powinien gdzieś uciec, natomiast przyczyna może leżeć również po stronie docisku... słoneczko mogło się rozpaść wówczas łożysko oporowe wbija się nam ładnie w środek (dzieje się tak zazwyczaj gdy ktoś lubi przytrzymywać nogę na sprzęgle podczas jazdy, po jakimś czasie w końcu łożysko się poddaje zaciera, w efekcie piramidalnym komplet sprzęgiełka mamy do wymiany).



Jest:
VC
W203 2.2CDI 140KM Elegance
W210 2.7CDI 170KM Avantgarde
VC
W203 2.2CDI 140KM Elegance
W210 2.7CDI 170KM Avantgarde
- czesio19892404
- Użytkownik
- Posty: 174
- Rejestracja: wt lip 24, 2012 05:47
- Auto:: szukam
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Potworów/Łódź
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
- czesio19892404
- Użytkownik
- Posty: 174
- Rejestracja: wt lip 24, 2012 05:47
- Auto:: szukam
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Potworów/Łódź
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
- niko02
- Władca postów
- Posty: 4501
- Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
- Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
- Podziękował: 384 razy
- Otrzymał podziękowań: 325 razy
Wyprzęglik wymieniony ale powstał inny problem.
Wciskam sprzęgło, wrzucam bieg, powoli puszczam sprzęgło i w końcowym zakresie auto rusza ale zaczyna przy tym trząść budą. Objaw występuje tylko przy jedynce lub wstecznym. Do tego zauważyłem, że gdy jestem na śliskiej nawierzchni i koła się ślizgają przy ruszaniu, to auto się nie trzęsie.
Nie ma żadnych niepokojących odgłosów np. wrzucam 1, 2 lub 3, zaciągam ręczny i próbuję ruszyć.... cisza.
Przed wymianą wysprzęglika sprzęgło chodziło b. dobrze, a teraz wciska się bardzo lekko. Ktoś zna objawy?
Dwumas?
Wciskam sprzęgło, wrzucam bieg, powoli puszczam sprzęgło i w końcowym zakresie auto rusza ale zaczyna przy tym trząść budą. Objaw występuje tylko przy jedynce lub wstecznym. Do tego zauważyłem, że gdy jestem na śliskiej nawierzchni i koła się ślizgają przy ruszaniu, to auto się nie trzęsie.
Nie ma żadnych niepokojących odgłosów np. wrzucam 1, 2 lub 3, zaciągam ręczny i próbuję ruszyć.... cisza.
Przed wymianą wysprzęglika sprzęgło chodziło b. dobrze, a teraz wciska się bardzo lekko. Ktoś zna objawy?
Dwumas?
- czesio19892404
- Użytkownik
- Posty: 174
- Rejestracja: wt lip 24, 2012 05:47
- Auto:: szukam
- Imię:: Grzegorz
- Lokalizacja: Potworów/Łódź
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Więc według mnie może to być dwumas. U mnie padł przy 237tkm. Najbardziej zawsze objawy widać na 1 i wstecznym ponieważ jest podczas tych biegów największe obciążenie (ruszanie). Ja jak miałem walnięte sprzęgło to nie chciały wchodzić tylko 1 i R reszta bezproblemowo. A powiedz czy słychać u ciebie jakieś chrobotanie ?? Lub jakiś inny dźwięk niż wcześniej przed wymianą wysprzęglika ?? Według mnie z wstępnych objawów wychodzi na dwumas.