Drgania
- aki
- Władca postów
- Posty: 2937
- Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
- Auto:: VW/AUDI
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Drgania
Witam.
Byłem w ubiegły weekend w Niemczech po samochód.
Moją uwagę przykuł Touran w pięknym piaskowym metalicu z jasnym środkiem.
Auto było bezwypadkowe i serwisowane w ASO, ale po zapaleniu gdy silnik pracował na wolnych obrotach były bardzo odczuwalne drgania na kierownicy i całej kabinie.
Po podpięciu kompa, wyskoczyło masę błędów na autoscanie lecz po ich skasowaniu i ponownym zapaleniu auta nie było już żadnego błędu a drgania pozostały. Powstałe błędy były spowodowane odpięciem akumulatora w celu jego naładowania.
Domniemywam że mogły to być poduszki silnika, ale mogę się mylić. Dlatego postanowiłem napisać na forum.
Jak myślicie co to mogło być, auto byłe piękne, ale nie wyglądem się jeździ.
Byłem w ubiegły weekend w Niemczech po samochód.
Moją uwagę przykuł Touran w pięknym piaskowym metalicu z jasnym środkiem.
Auto było bezwypadkowe i serwisowane w ASO, ale po zapaleniu gdy silnik pracował na wolnych obrotach były bardzo odczuwalne drgania na kierownicy i całej kabinie.
Po podpięciu kompa, wyskoczyło masę błędów na autoscanie lecz po ich skasowaniu i ponownym zapaleniu auta nie było już żadnego błędu a drgania pozostały. Powstałe błędy były spowodowane odpięciem akumulatora w celu jego naładowania.
Domniemywam że mogły to być poduszki silnika, ale mogę się mylić. Dlatego postanowiłem napisać na forum.
Jak myślicie co to mogło być, auto byłe piękne, ale nie wyglądem się jeździ.
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
A patrzyłeś coś po parametrach poza błędami??
Jechałeś tym??
jaki silnik??
Jechałeś tym??
jaki silnik??
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
ciężko stwierdzić co mu dolega, można gdybać od gumowych mocowań silnika począwszy , po wtryski, dumas i głowice. Nie umiem nic wywróżyć z tego co napisałeś.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- aki
- Władca postów
- Posty: 2937
- Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
- Auto:: VW/AUDI
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
przydały by się skany parametrów silnika no ale niestety nie dałem rady, bo drugi czekał na oględziny.
dodam że wtryski bym wykluczył gdyż zaglądałem do tych parametrów i bipy były blisko zero i w miarę równe.
Jeżeli była by to np. głowica to jaki parametr wskarze jej uszkodzenie? To samo pytanie do dwumasy można to zbadać vcds-em?
dodam że wtryski bym wykluczył gdyż zaglądałem do tych parametrów i bipy były blisko zero i w miarę równe.
Jeżeli była by to np. głowica to jaki parametr wskarze jej uszkodzenie? To samo pytanie do dwumasy można to zbadać vcds-em?
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
dwumase lecisz tak:
Bujasz auto do 5, 6 biegu, zjeżdżasz do obrotów 1500 i pedał do oporu. Jak zaczną występować drgania i wibracje na karoserii to dwumas PAPA, jeżeli podczas gaszenia silnika będzie wyczuwalne tąpnięcie, uderzenie, grzechot to też swiadczy na dwumas.
Co do głowicy to nie znam innego skutecznego sposobu sprawdzenia jak demontaż i sprawdzenie w specjalistycznym zakładzie. Możesz tez zerknąć co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodnicy, możesz zobaczyć co się dzieje z zadymieniem - jednak przy dpfię to mało zobaczysz
. Jednak najlepszą metodą jest demontaż i sprawdzenie na stole.
Bujasz auto do 5, 6 biegu, zjeżdżasz do obrotów 1500 i pedał do oporu. Jak zaczną występować drgania i wibracje na karoserii to dwumas PAPA, jeżeli podczas gaszenia silnika będzie wyczuwalne tąpnięcie, uderzenie, grzechot to też swiadczy na dwumas.
Co do głowicy to nie znam innego skutecznego sposobu sprawdzenia jak demontaż i sprawdzenie w specjalistycznym zakładzie. Możesz tez zerknąć co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodnicy, możesz zobaczyć co się dzieje z zadymieniem - jednak przy dpfię to mało zobaczysz

Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:11
- Auto:: VC 1.9CDTI 2007r
- Imię:: Sławek
- Lokalizacja: Września
Na moje oko może to być DM. Przy mojej Vectrze C taki był już ostatni objaw na wolnych trzęsło całą budą, a na jałowym podczas gdy silnik został wkręcony na obroty i gdy z nich schodził to lewarek od biegów chciał, że tak powiem wyskoczyć ze swojego miejsca, jednak stukot z okolic skrzyni był przy tym niesamowity. Jeżeli nie ma niepokojących dźwięków wówczas usterki szukałbym w innym miejscu. Dwumas fajnie można sprawdzić również w inny sposób, mianowicie zaciągając ręczny i na jedynce próbować ruszać ale tak oczywiście aby auto nie ruszyło po prostu obciążyć silnik oraz skrzynię wtedy w najbardziej krytycznym stanie będą wyczuwalne drgania hałasy a pod pedałem sprzęgła spostrzeżemy takie nierówne przejścia i inne cuda niewidy jeżeli oczywiście koło będzie uszkodzone 

Jest:
VC
W203 2.2CDI 140KM Elegance
W210 2.7CDI 170KM Avantgarde
VC
W203 2.2CDI 140KM Elegance
W210 2.7CDI 170KM Avantgarde
-
- Początkujący
- Posty: 15
- Rejestracja: wt sty 15, 2013 23:34
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Poznań
Mój też sobie drga, odkąd go kupiłem, czyli od 2008 roku. Na początku się tym trochę przejmowałem, ale nie jestem aż tak wrażliwy. Zauważyłem, co ciekawe, że im bardziej gorąco na dworze, tym bardziej trzęsie 
Po wymianie dwumasy a właściwie całego sprzęgła problem się trochę uspokoił, ale w całości nie zniknął bo wiem, że jeszcze jedna poduszka silnika jest do wymiany.
Jak zrobię to dam znać, czy to było to.

Po wymianie dwumasy a właściwie całego sprzęgła problem się trochę uspokoił, ale w całości nie zniknął bo wiem, że jeszcze jedna poduszka silnika jest do wymiany.
Jak zrobię to dam znać, czy to było to.
- marnon
- Zaawansowany
- Posty: 374
- Rejestracja: wt lis 20, 2012 16:53
- Auto:: Golf V variant
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: śląsk
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
teraz zauważyłem ten temat wcześniej pisałem w podobnym. Czytałem że taki problem pojawia się w passatach, golfach, touranach silnikach TDI...
u mnie to tak jest:
- na zimnym spokój
- jak się dogrzeje dojeżdżam do świateł i na jałowym drga tak że czuję na siedzeniu
u mnie dwumas jest ori ale chyba ma się ku końcowi bo np jak na 3 przy niskich obrotach dodam gazu to czuję wibracje na aucie
planuję jeszcze wtryski zobaczyć i poduchy pod silnikiem
ale spotkałem się tez z kilkoma opiniami że "ten typ tak ma"
u mnie to tak jest:
- na zimnym spokój
- jak się dogrzeje dojeżdżam do świateł i na jałowym drga tak że czuję na siedzeniu
u mnie dwumas jest ori ale chyba ma się ku końcowi bo np jak na 3 przy niskich obrotach dodam gazu to czuję wibracje na aucie
planuję jeszcze wtryski zobaczyć i poduchy pod silnikiem
ale spotkałem się tez z kilkoma opiniami że "ten typ tak ma"
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
marnon pisze:teraz zauważyłem ten temat wcześniej pisałem w podobnym. Czytałem że taki problem pojawia się w passatach, golfach, touranach silnikach TDI...
u mnie to tak jest:
- na zimnym spokój
- jak się dogrzeje dojeżdżam do świateł i na jałowym drga tak że czuję na siedzeniu
u mnie dwumas jest ori ale chyba ma się ku końcowi bo np jak na 3 przy niskich obrotach dodam gazu to czuję wibracje na aucie
planuję jeszcze wtryski zobaczyć i poduchy pod silnikiem
ale spotkałem się tez z kilkoma opiniami że "ten typ tak ma"
Ten typ tak nie ma, jest usterka I trzeba ją naprawić.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
2,0 TDI BKD mają taką naturę bujania,szczególnie po ostrym rozgrzaniu..
Zacząłem od DM,później 4 wtryski-przez 5tyś był spokój,później dalej to samo...
Wyszło TPI,aby wgrać nowy soft,który podnosił dawkę na jałowym i to znacznie niwelowało te bujania i tak już jeździ.
Zacząłem od DM,później 4 wtryski-przez 5tyś był spokój,później dalej to samo...
Wyszło TPI,aby wgrać nowy soft,który podnosił dawkę na jałowym i to znacznie niwelowało te bujania i tak już jeździ.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lis 06, 2012 20:48
- Auto:: touran '05 bkc
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Kołbiel
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
JacaTouran pisze:dwumase lecisz tak:
Bujasz auto do 5, 6 biegu, zjeżdżasz do obrotów 1500 i pedał do oporu. Jak zaczną występować drgania i wibracje na karoserii to dwumas PAPA
Wydaje mi się że tym sposobem nie można sprawdzić(mogę się mylić), może zależy o jak mocne drgania chodzi. Ojciec mój miał takie drgania w passacie b6 2.0tdi własnie jak się dusiło na 6 czy 5 biegu przy niskich obrotach. Po wymianie 4 wtrysków na akcji, drgania te znikneły. Nie jeżdze tym samochodem na co dzien ale nic nie było robione w tym okresie. Przebieg 310tys sprzęgło oryginał i wtryski też były oryginalne(do czasu wymiany). Posiadamy ten samochód od przebiegu 60 tys i w książce nie ma żadnych wpisów że było coś wymieniane, tylko podstawowe przeglądy.