Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtryski
-
popis11
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: ndz lis 06, 2011 23:55
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Olesnica
KOLEDZY: lock00 i jeżu. zgodnie z waszą sugestią poprawiłem synchronizację rozrządu. z moich 1,5 ale niestety tylko na 0,0. Przy próbach zejścia do żądanych - 0,5 lub - 1 (ruchy na wałku wręcz milimetrowe) nie mogłem odpalić silnika dlatego też z moim mechanikiem stwierdziliśmy, że zostajemy przy tym 0,0.
Poniżej przedstawiam moje logi te przed zmianą i po zmianie.
Paliwo orlen. (zwykły diesel)
Proszę o opinie.
Przed zmianą:
Address 01: Engine (03G 906 016 BT)
13:45:28 Group 004: Pump-Jet Valves
903 /min Engine Speed (G28)
0.3 °BTDC Injection Start (specified)
7.1°KW Injection Duration (specified)
1.5°KW Torsion Value
13:45:28 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.52 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.61 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.92 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
13:45:28 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-34.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-32.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-34.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-17.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Po zmianie:
Address 01: Engine (03G 906 016 BT)
09:42:50 Group 004: Pump-Jet Valves
903 /min Engine Speed (G28)
0.6 °BTDC Injection Start (specified)
6.1°KW Injection Duration (specified)
0.0°KW Torsion Value
09:42:50 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-43.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-33.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-36.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-24.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
09:42:50 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.40 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.07 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.52 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
Poniżej przedstawiam moje logi te przed zmianą i po zmianie.
Paliwo orlen. (zwykły diesel)
Proszę o opinie.
Przed zmianą:
Address 01: Engine (03G 906 016 BT)
13:45:28 Group 004: Pump-Jet Valves
903 /min Engine Speed (G28)
0.3 °BTDC Injection Start (specified)
7.1°KW Injection Duration (specified)
1.5°KW Torsion Value
13:45:28 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.52 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.61 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.92 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
13:45:28 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-34.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-32.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-34.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-17.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Po zmianie:
Address 01: Engine (03G 906 016 BT)
09:42:50 Group 004: Pump-Jet Valves
903 /min Engine Speed (G28)
0.6 °BTDC Injection Start (specified)
6.1°KW Injection Duration (specified)
0.0°KW Torsion Value
09:42:50 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-43.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-33.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-36.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-24.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
09:42:50 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.40 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.07 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.52 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
-
lock00
- Władca postów
- Posty: 2263
- Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
- Auto:: 1T1
- Imię:: -
- Podziękował: 32 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
i efekt mamy ten co sie spodziewałem
warości pompek sporo spadły
, bipy w normie , jeden w góre,drugi w dół, ale to normalne
Ostatnio zmieniony śr mar 06, 2013 14:45 przez lock00, łącznie zmieniany 1 raz.
-
pawel07777
- Użytkownik
- Posty: 179
- Rejestracja: pn mar 28, 2011 16:33
- Auto:: Touran 2.0 2011
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Leszno
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
-
popis11
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: ndz lis 06, 2011 23:55
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Olesnica
KOLEDZY: lock00, jeżu, dodi jak pisałem wcześniej zmieniłem synchronizację rozrządu. z moich 1,5 ale niestety tylko na 0,0. Przy próbach zejścia do żądanych - 0,5 lub - 1 (ruchy na wałku wręcz milimetrowe) nie mogłem odpalić silnika dlatego też mam ustawione na 0,0.
Praca pompek się ponoć poprawiła, ale mam teraz tudności z odpalaniem silnika (nadmieniam, że wcześniej palił od pstryczka zarówno na zimnym i ciepłym silniku).
Dzisiaj rano przed wyjazdem do pracy to już było przegięcie 5 razy potraktowałem go rozrusznikiem a on nic (se przekląłem na niego) i dopiero za 6-tym razem się obudził (chyba się wystraszył).
Chciałbym dodać, że większe problemy z odpaleniem (po moim 2-u dniowym doświadczeniu z nowymi ustawieniami występują na zimnym silniku). Mój silnik to 1,9 AVQ. Do tej pory miałem ustawione obroty biegu jałowego na 900 i w związku z pojawiającym się problemem pomyślałem sobie, że mu je zimniejsze i WCZORAJ ustawiłem na 840 obr/min (,a tu taki ZONK). Zauważyłem również, że po zmianie synchronizacji rozrządu z moich 1,5 na 0,0 spadł pobór paliwa na biegu jałowym teraz wynosi 0,4 l przed zmianą miałem 0,7 l.
PORADŹCIE CO MAM ZROBIĂ CZY WRĂCIĂ Z POWROTEM DO MOICH WCZEŚNIEJSZYCH USTAWIEĂ CZY MOŻE JAKIEŚ INNE SUGESTIE.
Praca pompek się ponoć poprawiła, ale mam teraz tudności z odpalaniem silnika (nadmieniam, że wcześniej palił od pstryczka zarówno na zimnym i ciepłym silniku).
Dzisiaj rano przed wyjazdem do pracy to już było przegięcie 5 razy potraktowałem go rozrusznikiem a on nic (se przekląłem na niego) i dopiero za 6-tym razem się obudził (chyba się wystraszył).
Chciałbym dodać, że większe problemy z odpaleniem (po moim 2-u dniowym doświadczeniu z nowymi ustawieniami występują na zimnym silniku). Mój silnik to 1,9 AVQ. Do tej pory miałem ustawione obroty biegu jałowego na 900 i w związku z pojawiającym się problemem pomyślałem sobie, że mu je zimniejsze i WCZORAJ ustawiłem na 840 obr/min (,a tu taki ZONK). Zauważyłem również, że po zmianie synchronizacji rozrządu z moich 1,5 na 0,0 spadł pobór paliwa na biegu jałowym teraz wynosi 0,4 l przed zmianą miałem 0,7 l.
PORADŹCIE CO MAM ZROBIĂ CZY WRĂCIĂ Z POWROTEM DO MOICH WCZEŚNIEJSZYCH USTAWIEĂ CZY MOŻE JAKIEŚ INNE SUGESTIE.
-
popis11
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: ndz lis 06, 2011 23:55
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Olesnica
świeże skany:
przy obrotach 840 km/h
Address 01: Engine (03G 906 016 BT)
11:44:06 Group 004: Pump-Jet Valves
840 /min Engine Speed (G28)
5.9 °BTDC Injection Start (specified)
6.1°KW Injection Duration (specified)
0.0°KW Torsion Value
11:44:06 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.35 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.12 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.71 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
11:44:06 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-53.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-52.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-43.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-35.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
przy obrotach 900 km/h
Address 01: Engine (03G 906 016 BT)
11:50:00 Group 004: Pump-Jet Valves
987 /min Engine Speed (G28)
4.0 °BTDC Injection Start (specified)
6.1°KW Injection Duration (specified)
0.0°KW Torsion Value
11:50:00 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.73 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.45 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.14 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
1.06 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
11:50:00 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-47.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-43.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-37.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-33.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
TRAGEDIA SILNIK ŻĂZIŁEM CHYBA Z 12 RAZY ZANIM ODPALIŁ
[ Dodano: Pią Mar 08, 2013 13:58 ]
Co jeszcze zauważyłem że u mnie po zmianie synchronizacji zwiększył się kąt początku wtrysku
OSTATNIE BADANIE:
przy obrotach 840 km/h
5.9 °BTDC Injection Start (specified)
przy obrotach 900 km/h
4.0 °BTDC Injection Start (specified)
wg grup wskazań KĄT POCZĄTKU WTRYSKU powinien się mieścić w granicach: 1 st. przed GZP do 2,5 st. po GZP
przy obrotach 840 km/h
Address 01: Engine (03G 906 016 BT)
11:44:06 Group 004: Pump-Jet Valves
840 /min Engine Speed (G28)
5.9 °BTDC Injection Start (specified)
6.1°KW Injection Duration (specified)
0.0°KW Torsion Value
11:44:06 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.35 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.12 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.71 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
11:44:06 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-53.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-52.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-43.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-35.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
przy obrotach 900 km/h
Address 01: Engine (03G 906 016 BT)
11:50:00 Group 004: Pump-Jet Valves
987 /min Engine Speed (G28)
4.0 °BTDC Injection Start (specified)
6.1°KW Injection Duration (specified)
0.0°KW Torsion Value
11:50:00 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.73 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.45 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.14 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
1.06 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
11:50:00 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-47.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-43.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-37.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-33.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
TRAGEDIA SILNIK ŻĂZIŁEM CHYBA Z 12 RAZY ZANIM ODPALIŁ
[ Dodano: Pią Mar 08, 2013 13:58 ]
Co jeszcze zauważyłem że u mnie po zmianie synchronizacji zwiększył się kąt początku wtrysku
OSTATNIE BADANIE:
przy obrotach 840 km/h
5.9 °BTDC Injection Start (specified)
przy obrotach 900 km/h
4.0 °BTDC Injection Start (specified)
wg grup wskazań KĄT POCZĄTKU WTRYSKU powinien się mieścić w granicach: 1 st. przed GZP do 2,5 st. po GZP
-
lock00
- Władca postów
- Posty: 2263
- Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
- Auto:: 1T1
- Imię:: -
- Podziękował: 32 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
popis11, troszke dziwna sprawa, podejrzewam że inne czynniki maja na to wplyw..., z tym początkiem wtrysku to widze że sie zmieniło ,lecz Twoj 1 pomiar
Zastanawia mnie że na 1 cylindrze masz spore bipy...
,czyli po zmianie ustawienia rozrządu było tak samo, to nie będzie to, a jak Ci sie zachowuje autko na trasie? , bo paliwa to mniej spala,popis11 pisze:0.6 °BTDC Injection Start (specified)
Zastanawia mnie że na 1 cylindrze masz spore bipy...
-
popis11
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: ndz lis 06, 2011 23:55
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Olesnica
Na biegu jałowym tak jak napisałem wcześniej przed zmianą palił 0,7 l po zmianie 0,4 l. Nie jeżdżę zbyt dużo w ciągu 2-óch dni po zmiane synchronizacji rozrządu zrobiłem 70 km.
Ten pomiar jaki zrobiłem po zmianie był na zwykłym paliwie diesla (patrz niżej)
Po zmianie:
Address 01: Engine (03G 906 016 BT)
09:42:50 Group 004: Pump-Jet Valves
903 /min Engine Speed (G28)
0.6 °BTDC Injection Start (specified)
6.1°KW Injection Duration (specified)
0.0°KW Torsion Value
09:42:50 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-43.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-33.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-36.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-24.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
09:42:50 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.40 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.07 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.52 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
Te dzisiejsze pomiary są zrobione na VERVIE (paliwo niby lepsze), ALE CZY TO MA AŻ TAKI WPŁYW.
PROBLEMY Z ODPALANIEM SĄ przed zmianą ich nie było. Ustawienia synchronizacji na 0,0 st. są lepsze od tych 1,5 st. WIĂC O CO BIEGA? SAM NIE WIEM.
[ Dodano: Pią Mar 08, 2013 16:28 ]
A TO LOG JAK JECHAŁEM Z PRACY SILNIK ZAGŻANY. Oczywiści musiałem go z 8 razy dygnąć zanim zapalił.
I co wy na to?
Address 01: Engine (03G 906 016 BT)
16:04:27 Group 004: Pump-Jet Valves
840 /min Engine Speed (G28)
0.6 °BTDC Injection Start (specified)
6.1°KW Injection Duration (specified)
0.0°KW Torsion Value
16:04:27 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.24 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.00 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.45 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
16:04:27 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-44.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-36.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-39.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-20.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Ten pomiar jaki zrobiłem po zmianie był na zwykłym paliwie diesla (patrz niżej)
Po zmianie:
Address 01: Engine (03G 906 016 BT)
09:42:50 Group 004: Pump-Jet Valves
903 /min Engine Speed (G28)
0.6 °BTDC Injection Start (specified)
6.1°KW Injection Duration (specified)
0.0°KW Torsion Value
09:42:50 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-43.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-33.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-36.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-24.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
09:42:50 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.40 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.07 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.52 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
Te dzisiejsze pomiary są zrobione na VERVIE (paliwo niby lepsze), ALE CZY TO MA AŻ TAKI WPŁYW.
PROBLEMY Z ODPALANIEM SĄ przed zmianą ich nie było. Ustawienia synchronizacji na 0,0 st. są lepsze od tych 1,5 st. WIĂC O CO BIEGA? SAM NIE WIEM.
[ Dodano: Pią Mar 08, 2013 16:28 ]
A TO LOG JAK JECHAŁEM Z PRACY SILNIK ZAGŻANY. Oczywiści musiałem go z 8 razy dygnąć zanim zapalił.
I co wy na to?
Address 01: Engine (03G 906 016 BT)
16:04:27 Group 004: Pump-Jet Valves
840 /min Engine Speed (G28)
0.6 °BTDC Injection Start (specified)
6.1°KW Injection Duration (specified)
0.0°KW Torsion Value
16:04:27 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.24 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.00 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.45 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
16:04:27 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-44.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-36.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-39.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-20.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
-
popis11
- Początkujący
- Posty: 30
- Rejestracja: ndz lis 06, 2011 23:55
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Olesnica
Witam w sobotni ranek szanownych TOURANO-MANIAKOW.
Powiem tak, że wczoraj sam zacząłem bawić się w ustawianie mojego rozrządu. Bawiłem się z 2 godz. ustawiając patrząc w grupę 004 w engine, raz ustawiając Torsion Value na mocno na plusie nawet zdażyło się 7.2°KW (mocno poza normą (silnik pracował i odpalał od jednego pstryczka. Zdarzyło się, że ustawiłem mocno na minus - 3.5°KW i też silnik odpalał za pierwszym razem i pracował.
No i w końcu po iluś próbach ustawiłem z powrotem na 0.0°KW i ku mojemu zdziwieniu odpalał i pracował nawet nieźle.
Dzisiaj rano jak wstałem poleciałem do garażu i ku mojemu zdziadzieniu odpalił od pierwszego pstryczka.
NIC NIE ROZUMIEM przez dwa dni mordowałem się rzekomo na takich samych ustawieniach (pierwsze robi mi mechanik - pozbawił przy tym 20 zł) drugie po podejżeniu jak to robił robiłem sam (w myśl zasady, że jak sam zrobisz to z pewnością zrobisz to lepiej).
ZOBACZYMY CO DALEJ.
Ale mam pytanie dlaczego twierdźcie, że ustawienia synchronizacji są lepsze w przedziale od - 0.5°KW do - 1.0°KW. W przedstawionym tuto rialu (ten po niemiecku ze zdjęciami) kilka postów wcześniej jest napisane, że najlepsze ustawienia są w przedziale od 0.0°KW do 0.5°KW.
Później umieszczę logi 004, 013, 023 na zimnym i ciepłym silniku i będę prosił o analizę.
Pzdr. popis11.
Powiem tak, że wczoraj sam zacząłem bawić się w ustawianie mojego rozrządu. Bawiłem się z 2 godz. ustawiając patrząc w grupę 004 w engine, raz ustawiając Torsion Value na mocno na plusie nawet zdażyło się 7.2°KW (mocno poza normą (silnik pracował i odpalał od jednego pstryczka. Zdarzyło się, że ustawiłem mocno na minus - 3.5°KW i też silnik odpalał za pierwszym razem i pracował.
No i w końcu po iluś próbach ustawiłem z powrotem na 0.0°KW i ku mojemu zdziwieniu odpalał i pracował nawet nieźle.
Dzisiaj rano jak wstałem poleciałem do garażu i ku mojemu zdziadzieniu odpalił od pierwszego pstryczka.
NIC NIE ROZUMIEM przez dwa dni mordowałem się rzekomo na takich samych ustawieniach (pierwsze robi mi mechanik - pozbawił przy tym 20 zł) drugie po podejżeniu jak to robił robiłem sam (w myśl zasady, że jak sam zrobisz to z pewnością zrobisz to lepiej).
ZOBACZYMY CO DALEJ.
Ale mam pytanie dlaczego twierdźcie, że ustawienia synchronizacji są lepsze w przedziale od - 0.5°KW do - 1.0°KW. W przedstawionym tuto rialu (ten po niemiecku ze zdjęciami) kilka postów wcześniej jest napisane, że najlepsze ustawienia są w przedziale od 0.0°KW do 0.5°KW.
Później umieszczę logi 004, 013, 023 na zimnym i ciepłym silniku i będę prosił o analizę.
Pzdr. popis11.