Bloki pomiarowe Turbiny

sirtomash
Przeglądacz
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 21, 2012 11:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Bloki pomiarowe Turbiny

Post autor: sirtomash »

Koledzy i Koleżanki

Temat już się przejawiał - mianowicie chodzi o świst w okolicach 2000 - 2400 obrotów, wydaje mi się,że pojawił się niedawno. Przy przyśpieszaniu (na każdym biegu) pojawia się na chwilę i potem ustaje. Auto raczej chodzi normalnie, nie zauważyłem spadku mocy (przebieg 172tyś 1.9TDI BLS). Czy to może oznaczać rychłe problemy z turbiną ?
Teraz pytanie co więcej mogę wyczytać po podpięciu kabelka - w które bloki pomiarowe wejść i co wyklikać żeby dostać ciekawe informacje ?
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

sirtomash pisze:Temat już się przejawiał - mianowicie chodzi o świst w okolicach 2000 - 2400 obrotów,
skoro sie pojawiał to prosze doczytać...
sirtomash pisze:wydaje mi się,że pojawił się niedawno.
pewnie dlatego, że uchylasz szybe teraz...

to jest normalny objaw i nie masz sie czym przejmować...
sirtomash
Przeglądacz
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 21, 2012 11:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: sirtomash »

Dodi pisze:
sirtomash pisze:Temat już się przejawiał - mianowicie chodzi o świst w okolicach 2000 - 2400 obrotów,
skoro sie pojawiał to prosze doczytać...
sirtomash pisze:wydaje mi się,że pojawił się niedawno.
pewnie dlatego, że uchylasz szybe teraz...

to jest normalny objaw i nie masz sie czym przejmować...
Dzięki mam taką nadzieję, że to nic strasznego, ale lepiej dmuchać na zimne - sprawdzę te pomiary. To przy szybie zamkniętej też słychać :(. A w internecie opinie są podzielone, jedni piszą że to norma, inni że turbo padnie.
W każdym razie na pewno w najbliższym czasie zajrzę z kimś pod maskę, poszukam organoleptycznie nieszczelności.
A jeszcze zauważyłem, że filtr paliwa puszcza trochę ropy, "poci się" - wygląda to tak, że góra jest wilgotna, ale jakby odparowywała z czasem. Filtr był niedawno wymieniany - znajomy mi robił cały komplet z olejem (nie mam jednak 100% pewności czy to się pojawiło po tym), więc może jakaś uszczelka źle leży, ew. zacisk wężyka popuszcza ?
A może te dwie sprawy można wiązać ze sobą ?
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

sirtomash pisze:A w internecie opinie są podzielone, jedni piszą że to norma, inni że turbo padnie.
co innego "świst" a co innego "wycie" turbiny... świstem bym sie nie przejmował, wyciem tak...
sirtomash pisze:A jeszcze zauważyłem, że filtr paliwa puszcza trochę ropy, "poci się" - wygląda to tak, że góra jest wilgotna, ale jakby odparowywała z czasem.
źle oczyszczone denko lub nieumiejętnie przykręcane ( uszczelka mogła sie wywinąć ), przerabiałem ten temat...
sirtomash
Przeglądacz
Posty: 86
Rejestracja: wt lut 21, 2012 11:33
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: sirtomash »

co innego "świst" a co innego "wycie" turbiny... świstem bym sie nie przejmował, wyciem tak...

źle oczyszczone denko lub nieumiejętnie przykręcane ( uszczelka mogła sie wywinąć ), przerabiałem ten temat...

Dzięki kolego. :ok:
Awatar użytkownika
Blupol
Przeglądacz
Posty: 143
Rejestracja: pt lut 10, 2012 12:25
Auto:: '12 1.6 TDI Bluemotion
Imię:: Tom
Lokalizacja: G.Śląsk
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: Blupol »

sirtomash pisze: A jeszcze zauważyłem, że filtr paliwa puszcza trochę ropy, "poci się" - wygląda to tak, że góra jest wilgotna, ale jakby odparowywała z czasem. Filtr był niedawno wymieniany - znajomy mi robił cały komplet z olejem (nie mam jednak 100% pewności czy to się pojawiło po tym), więc może jakaś uszczelka źle leży, ew. zacisk wężyka popuszcza ?
A może te dwie sprawy można wiązać ze sobą ?
Albo popuszcza zacisk, albo końcówka przewodu jest już sparciała i puszcza.
Mam to samo - szczególnie przy dłuższej jeździe. Nic specjalnego, rano mam już sucho.
Mój przebieg to 238 tys.
ODPOWIEDZ