VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.

Statystyka użyteczności :) - Po przeczytaniu:

Podoba mi się zmiana - mam zamiar przerobić
89
59%
Przerobiłbym - ale to za drogi gips :(
16
11%
Już to zrobiłem - warto było :)
36
24%
Mam MFSW i jej nie używam - zbędny wodotrysk
0
Brak głosów
Za trudne, nie będę przerabiać
1
1%
Nie widzę potrzeby przeróbki
7
5%
Nie będę poprawiał po fabryce, oni wiedzą co robią
2
1%
 
Liczba głosów: 151

Awatar użytkownika
QsY
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: ndz lut 10, 2013 18:22
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: QsY »

dzięki, tak też zrobię

kolejne piwko leci do jarrego, graty przyszły kabel śmiga, kierownica też opróćz gwiazdki jako mute, z tego co rozumiem żeby przęłączać źródło w rns muszę zmienić zegary na pełny fis??
Awatar użytkownika
Alfik
Przeglądacz
Posty: 104
Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
Auto:: Caddy BSU 2008
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łódź, Pabianice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Alfik »

Witam,
czy po wymianie sterownika pod kierownicą trzeba od razu go zaprogramować, bo coś nie będzie działać, nie będzie można jeździć? Czy można można wymienić ten moduł i np. 2 dni jeździć po wymianie?
Pytam, bo zakładam u siebie tempomat w weekend (mam już nową manetkę i moduł pod kierownicę 1K0953549BC) a do kolegi programującego sterowniki pojadę dopiero w poniedziałek.
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

QsY,
Dobrze myślisz, żeby grało, należy zmienić jeszcze na pełny FIS. Kombinowanie z ustawieniami nic da, przynajmniej u mnie żadne kody nie wchodziły.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
QsY
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: ndz lut 10, 2013 18:22
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: QsY »

cheles, dzięki za info, myślę że juz niedługo ogarnę temat zegarów, nie chce narazie jarremu głowy zwracać bo jakis czas temu mówił ze ma taki zegar, brakuje mi tylko vag comandera
wychodzi rolnik na pole, patrzy a tam w gruncie rzeczy...
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

QsY,

Też myśle o wymianie na pelny czerwony FIS ale mam na razie inne wydatki:-)
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
QsY
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: ndz lut 10, 2013 18:22
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: QsY »

cheles, no właśnie zawsze ta kasa, po zmianie kierownicy na multi udało mi się sprzedać air bag kierownicy czterormaiennej od jelcza więc fundusz jest :)
wychodzi rolnik na pole, patrzy a tam w gruncie rzeczy...
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Może jak mi się uda sprzedać airbag to też kupię licznik z pełnym FISem
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
vic86
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: śr sty 23, 2013 12:15
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: vic86 »

Panowie z VCDS`a odczytałem takie coś:
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 HW: 1K0 953 549
Component: Lenksäulenmodul 012 0030
Coding: 0000002

Tzn że mam najniższego lowlina i aby podłączyć tempomat to trzeba go wymienić?
Czyli najlepiej wymienić kierat, poduchę "taśmę" (pierścień) i sterownik kierata :roll:
Ma ktoś komplecik? <lol>
materazzi
Użytkownik
Posty: 240
Rejestracja: pn paź 31, 2011 17:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: materazzi »

Witam, mam problem po zmianie kierownicy na multi oraz sterownika kierownicy. Otóż od samego początku nie mogę wykonać kalibracji czujników m.in.G85 według zaleceń. Otóż kiedy wchodzę w Basic Settings w odpowiednie grupy dla czujników G85 G200 G201, oczywiście wcześniej wpisując kod 40168 w security acces klikam przycisk ON/OF/next i po tym wyskakuje ERROR GROUP NOT AVAILABLE w blokach. chociaż przed naciśnięciem w blokach pomiary są ok. Kiedy zrobiłem taką adaptację:

,,Trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°)przez minimum 5 sekund.
Obracaj kierownicą w lewo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Obracaj kierownicą w prawo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Wyprostuj i trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°).
Wyłącz silnik i zapłon.
Włącz zapłon.
Poczekaj 5 sekund.
Kontrolka wspomagania kierownicy powinna zgasnąć. Jeśli nie, wykonaj krótką jazdę próbną."

to odzyskałem wspomaganie i zniknęły palące się kontrolki na desce. Brak błędów w vcdsie oprócz kontrolki świec żarowych od czujnika stopu(który już wcześniej się pojawiał czasem).Auto jednak zaczęło ściągać w prawo , w tej chwili trzeba mocno trzymać kierownicę skręcona w lewo od pozycji na wprost gdzieś o 45 stopni aby nie wlecieć do rowu. Dopiero po przejechaniu 40km pojawiły się takie błędy jak poniżej.Może ten błąd czujnika stopu powoduje, że nie mogę wykonać adaptacji według schematu ale czy to ma jakiś związek... Proszę o sugestię.

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 016 BQ HW: 028 101 190 6
Component: R4 2,0L EDC G000SG 6254
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E2722989
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 73E1DBFF6E91

1 Fault Found:
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 000 - - - MIL ON
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: -98.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 13.15 V
Bin. Bits: 00000000
Torque: 0.0 Nm
Bin. Bits: 0 00 0

Readiness: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
Part No SW: 1K0 907 379 Q HW: 1K0 907 379 Q
Component: ESP FRONT MK60 0102
Revision: 00T12001
Coding: 0023238
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 408B44336FA7

2 Faults Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
003 - Mechanical Failure
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Kod: Zaznacz cały

00778 - Steering Angle Sensor (G85) 
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Ja miałem ten błąd jak włożyłem zły sterownik kierownicy (z auta bez czujnika G85).
Wspomaganie było, ale błąd z deski nie zniknął.

Jeżeli sterownik masz odpowiedni to G85 do wymiany

Kod: Zaznacz cały

00778 - Steering Angle Sensor (G85) 
003 - Mechanical Failure 
materazzi
Użytkownik
Posty: 240
Rejestracja: pn paź 31, 2011 17:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: materazzi »

Mam sterownik z końcówką BD więc powinien być ok. Ogólnie polecam go, bo bez problemu działają wszystkie przyciski na kierownicy. Musiał się ten czujnik jakoś uszkodzić po całej zmianie kierownicy, bo wcześniej takich błędów nie było, ten czujnik to tak wygląda? http://allegro.pl/czujnik-kata-skretu-v ... 77676.html
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Tak, ale są tańsze, ja ok 25 zł płaciłem.
materazzi
Użytkownik
Posty: 240
Rejestracja: pn paź 31, 2011 17:55
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: materazzi »

Jakby ktoś miał jakiś namiar na takie tańsze lub na sprzedaż to proszę o info.
NC
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: czw lip 11, 2013 09:06
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Milicz

Post autor: NC »

Czy ma jakies znaczenie ze dokladana kierownica i airbag sa z roku 2008 a touran z 2004?

Chodzi mi o współpracę nowych kierownic i airbagow z modulem 1K0 953 549 AM (highline, typ 1) i slip ring typ 1.

Spacewalker pisal niegdys: 'Polecam AM bo to ostatania wersja modułu i jest kompatybilny z wczesniejszymi kierownicami itp '
Ale jak to jest ze wpolpraca tego modulu z nowszymi kierownicami i poduszkami?

W tej chwili mam 4-ramienna, zamiana na 3-ramienna multi.
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual

Post autor: lock00 »

Czy oprócz sterownika kierownicy 1k0 953 549 CH jest jeszcze jakiś inny...,aby działała prawidłowo kierownica multi 1T3
ODPOWIEDZ