cieżko pali na zimnym silniku

Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

nie za tęgo to wygląda...
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

"Tęgo nie tęgo" ale jak widać nie może od razu odpalić i nawali paliwa, że potem puszcza dym i strzeli. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu już jest ok i tak cały dzień. Spalanie ma trochę duże: trasa 7,5 miasto 9. Jak wcześniej pisałem: uszczelki pod PD wymienione, pompka w baku sprawna, układ nie zapowietrza się i nie cofa paliwa, akumulator nowy, na komputerze brak błędów - pompowtryski sprawdzone dynamicznie.
Czy pozostaje aspekt Softu? Pomógłby ktoś w sprawie ustawienia wgrania softu?
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

ja dla pewności sprawdziłbym mu jeszcze kompresje...
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

@gregorypeg
Czy sprawdzałeś mechanicznie (na blokady) ustawienie rozrządu?
Jak wyglądają wartości bloków pomiarowych (czasy BIP) pompowtryskiwaczy?
Sprawdź jaką prędkość obrotową pokazuje przy odpalaniu - odłącz zasilanie pompowtryskiwaczy, włącz zapłon, obserwuj blok pomiarowy z obrotami silnika i kręć rozrusznikiem - jaką wartość pokazuje?
Źródłem problemów mogą być czujniki położenia wału i wałka rozrządu, to jednak jak dla mnie krok przedostatni.
Na końcu pozostaje soft. Tutaj najpierw spróbowałbym z oryginalnym softem VW w ASO, chyba, że planujesz jakieś zwiększanie mocy, wtedy mogą ci i ten problem poprawić.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
san.chos
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 09, 2011 09:59
Auto:: Touran 1.9 TDI 2008 BLS
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: san.chos »

Jak dla mnie jedna z pompek uszkodzona.
Te strzały to raczej wypadanie zapłonu i hałas w tym momencie spowodowany "rzucaniem silnika "
Miałem podobnie tylko czasami musiałem z 20 sek kręcić wymieniłem jedną pompkę i spokój.
Która to pompka wywnioskowałem po bipach bo korekcję wszystkie miały super.
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

Koledzy chodzi o Blok 23 do sprawdzenia?
Touranek może byś mi pomógł w tym temacie bo widzę, że też jesteś z lubuskiego, a tu u mnie "na wsi" brak specjalistów.
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Tak, chodzi o wartości z bloku 23 w sterowniku silnika. trzeba je odczytać na biegu jałowym.

PS. U mnie "większa" wiocha niż u ciebie - przynajmniej powiat :lol:
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

Czyli nie trzeba wypinać wtyczek na od pompowtryskiwaczy? Silnik podczas testu ma pracować na biegu jałowy? Kolega ma kabel do VAG-OBD2, da rade na takim?
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Wypięcie jest potrzebne do sprawdzenia prędkości obrotowej, jaką daje rozrusznik.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
kames76
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: śr sie 24, 2011 13:27
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: podhale

Post autor: kames76 »

Dzisiaj znowu odpalił i zgasł zona pokręciła pare razy i załapał jak był by zapowietrzony lub Swiece nie grzały - po podłączeniu do kompa pokazuje kupe błędów , a po wykasowaniu błąd sterownika wentylatora/ cały czas/ -czasami tez po zapaleniu włączają się wentylatory ma ktos jakis jeszcze pomysł
kames76
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: śr sie 24, 2011 13:27
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: podhale

Post autor: kames76 »

wczoraj znowu bluuuu czyli zapalił i zgasł odkreciłem odpowietrznik z filtra poleciało powietrze po czym dopiero paliwo cały układ szczelny auto przy odpalaniu nie kopci , to co do baku ucieka
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

Sprawdziłem numery na pompowtryskiwaczach, trzy mam oryginalne z 2004 roku o nr 03G130073G natomiast jeden jest z 2011 roku o nr 03G130073BX. Czy to na wpływ na moje kłopoty?
kames76
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: śr sie 24, 2011 13:27
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: podhale

Post autor: kames76 »

Powiedz mi czy masz codziennie ten objaw bo u mnie to istny totolotek martwi mnie to paliwo gdzie ono ucieka :?:
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

Mam codziennie to samo jak na filmie który załączyłem. Ten wtrysk co mam o oznaczeniu na końcu BX chyba nie powinno tak być do silnia AZV ? Podobno nie jest dopasowany elektronicznie.
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

@gregorypeg
Literka "X" na końcu części oznacza cześć regenerowaną, wymienianą za oryginalną. Dzięki temu można w ASO niektóre części nabyć taniej. Często spotyka sie to przy alternatorach, rozrusznikach, pompach wody etc.
Jednym słowem już miałeś coś robione przy samochodzie... Może tym razem padła inny pompowtrysk.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
ODPOWIEDZ